Leki93

Rookie
6 feb 2015
6
0
Hallo,
dit is mijn eerste post dus weet niet precies of ik hier goed zit maar ga het toch proberen.
Ik heb een piaggio skipper 125 uit '99 (wel het nieuwere model) en nu wil ik hem op NL kenteken zetten, nu moet ik voor bpm aangifte een catalogusprijs hebben maar heb al heel veel op internet gezocht maar kan nergens iets vinden. mijn vraag was of iemand hier iets van weet of weet waar ik het kan vinden?

alvast bedankt! :)
 
Is deze nooit in NL verkocht? Bij het RDW zochten ze mijn Bimota toen gewoon zelf op?
 
Denk dat een belletje met de RDW een handige zou zijn. Op hun site staat alleen een how-to m.b.t. leasevoertuigen, maar een medewerker zal je in ieder geval op weg kunnen helpen.
 
Ik heb geen idee op nederlandse sites kan ik niks vinden. dus ik dacht misschien heeft iemand hier al eens zo'n motorscooter ingevoerd.
Is deze nooit in NL verkocht? Bij het RDW zochten ze mijn Bimota toen gewoon zelf op?
 
Het RDW kan me ook niet verder helpen die zeggen dat ik de belastingdienst moet bellen,dat heb ik gedaan maar die zeggen weer je moet het RDW bellen. Dus ben eigenlijk nog niks opgeschoten! :?
 
Er staan redelijk wat Skipper 125's in Nederland op kenteken, maar allemaal onbekende catalogusprijs... (voor wat we als consument mogen zien). Ik zie alleen bpm bedragen variërend van 144-305 euro. Maar dat zegt niet zoveel zonder meer te weten.
 
Laatst bewerkt:
Er staan redelijk wat Skipper 125's in Nederland op kenteken, maar allemaal onbekende catalogusprijs... (voor wat we als consument mogen zien). Ik zie alleen bpm bedragen variërend van 144-305 euro. Maar dat zegt niet zoveel zonder meer te weten.

Nee klopt dat had ik ook gevonden. toch bedankt!
 
Peugeot even bellen misschien?
Medewerkers zullen het vast nog in het systeem kunnen opzoeken.
 
Toen ik mijn gilera dna 180 uit België importeerde was deze niet meer in nl leverbaar.
hij is echter ooit kort nieuw po levetbaar geweest.
dus dat was dan ook deze prijs die gehanteerd werd door de rdw.
de laatste bekkende prijs die dan bekend was.
wat ik toen begreep van de rdw dat als er geen bekende prijs zou zijn geweest,
dat ze dan naar de meest op lijkende model zouden zoeken en dan daar vanuit zouden gaan.
in dit geval de gilera runner 180cc
maar goed dit is 8 jaar geleden ongeveer.
 
Voorbeeld, als je dit kenteken:

Kenteken: 12-MF-DX - Piaggio Skipper lx 125


hier ingeeft:

Motorverzekering - Meer dan 70 jaar ervaring - KNMV Verzekeringen


krijg je een cataloguswaarde te zien:

full
 
Hallo Leki en welkom.

Ik heb op een willekeurige verzekering site een dubbel check gedaan van de "One and Only" Pre Vutter methode.
En kom uiteraard op precies het zelfde bedrag uit ;)

Voor alle in's & out's is er hier op MF een heel mooi topic, waar je deze zoekmethode t.b.v. catalogus waarde (ook zonder kenteken) je zelf eigen kunt maken.
How to: Een motor invoeren uit Duitsland en/of België

Succes gewenst met het verkrijgen van een vers kenteken :)
 
Laatst bewerkt:
Goed bezig, Pre-Vutter! Had ik even niet aan gedacht om het nog bij een verzekeraar te controleren. *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan