catalogus waarde ????

YaMark

Rookie
19 dec 2003
25
0
Roosendaal
Ik van de week een Yamaha fj 1200 gekocht,en ik ben er erg gelukkig mee.
Alleen nu moet ik een vragen lijst invullen van drie kantjes voor de verzekering.
Ze beginnen eerst met vragen die ik wel weet zoals m´n naam en adres en zo.
Maar dan komen de moelijke vragen. Ik ben er bijna door heen maar ik zit nog met èèn ongelooflijk moelijke vraag de Oorspronkelijke cataloguswaarde.
Kan iemand mij uit de brand helpen.
het is een Yamaha FJ 1200
afgifte kenteken feb 1991
 
Zal om en nabij de NLG 24390,- geweest zijn. Met ABS zo'n 3200 gulden duurder.
(Alle Motoren 91: prijs n.b.; Alle Motoren 92: prijzen als boven). Voor de verzekering wel ff omrekenen naar euri ;) anders wordt je premie wat hoog.
 
heel hartelijk bedankt voor het antwoord ik ben nu klaar met mijn lijstje dus ik kan onwijs gelukkig touren.
 
Kun je hem niet gewoon tegen dagwaarde verzekeren??
Kan wel, maar sommige verzekeraars berekenen de premie nu eenmaal op basis van de oorspronkelijke cataloguswaarde. Dus als je 'm op basis van de dagwaarde wilt verzekeren moet je naar een andere verzekeraar. En dan kun je dus duurder uitkomen of ongunstigere voorwaarden krijgen.
 
ja dat is zo maar ze vragen ook de dag waarde inclusief acosoires, dat is volgens mij voor diefstal enzo.
 
je kunt de cataloguswaarde opzoeken op verzekerings sites, zoals fbto unive e.d gewoon ff formulier invullen en klaar je krijgt de waarde
succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan