Catalunya GP topic

Wie wint de MotoGP race?

  • Ducati

    Stemmen: 2 11,8%
  • Yamaha

    Stemmen: 2 11,8%
  • Honda

    Stemmen: 11 64,7%
  • KTM

    Stemmen: 1 5,9%
  • Suzuki

    Stemmen: 1 5,9%
  • Aprilia

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    17
Veel te overmoedig. Hij had de pace niet eens om voorin mee te rijden,ja en dan gaat het gauw mis. Het was zijn eigen fout,verloor gewoon zijn voorkant. Hij leek wel op een rooky die zijn eerste race reed.
Wat een onzin. Niks "veel te overmoedig", niks "verloor gewoon zijn voorkant", niks "leek wel een rookie". Don't take my word for it, maar kijk wat de beste GP-rijder van het decennium erover zegt:


“Of course, if you watch it people will say ‘what is Lorenzo doing?’ but for me it is not like this,” he explained after saying he had watched the incident back.
“Lorenzo was in the line, unlucky for him he loses the front and Dovi and Vinales are out of their line, so they were there and the bike hit them.
“When you have two or three MotoGP bikes in front, the slipstream is there and can happen like what happened at the end of the straight in Australia or four years ago when Iannone took Jorge. In fact, the action from Iannone to Jorge was worse.
Lorenzo wasn’t out of control but unlucky for them he lost the front, which is easy to do there, plus the fuel tank...”"
 
En bovendien is het een bizarre bochtencombinatie daar,ik verwonderde me er bij de vorige klasses al over,een en al crashes.
Dit zegt grote vriend VR erover;

Citaat Motorsport.com
Over een ander aspect had de motorsportlegende overigens nog wel iets te zeggen. Hij is namelijk van mening dat de bewuste bocht 10 helemaal niet in de MotoGP-omloop van Barcelona hoort te zitten. "Deze bocht is net een parkeerplaats van een supermarkt. Voor mij is dit geen bocht van een racecircuit. En ja, in zo'n bocht gebeuren deze dingen nou ook eenmaal eerder."
 
Vale was nooit voorstander van de huidige T10. Lelijk, irritant, da's zelfs in de computerspellen te merken. Maar ja, als je de Caixabocht neemt zoals het hoort, is de uitloopstrook inderdaad wel kort. Van mij mogen ze wel een nieuwe variant maken die het midden houdt tussen beide: een vloeiende bocht zoals de Caixa, maar eerder beginnend zoals T10. Ik vermoed dat dat geen optie is vanwege de Formule 1.
 
Wat een onzin. Niks "veel te overmoedig", niks "verloor gewoon zijn voorkant", niks "leek wel een rookie". Don't take my word for it, maar kijk wat de beste GP-rijder van het decennium erover zegt:


“Of course, if you watch it people will say ‘what is Lorenzo doing?’ but for me it is not like this,” he explained after saying he had watched the incident back.
“Lorenzo was in the line, unlucky for him he loses the front and Dovi and Vinales are out of their line, so they were there and the bike hit them.
“When you have two or three MotoGP bikes in front, the slipstream is there and can happen like what happened at the end of the straight in Australia or four years ago when Iannone took Jorge. In fact, the action from Iannone to Jorge was worse.
Lorenzo wasn’t out of control but unlucky for them he lost the front, which is easy to do there, plus the fuel tank...”"
Hij geeft zelf ook toe dat hij te veel wou in de eerste ronden. Waardeloze bocht of geen waardeloze bocht,stomme actie van een 3 voudig wereldkampioen...punt!
 
Hij geeft zelf ook toe dat hij te veel wou in de eerste ronden. Waardeloze bocht of geen waardeloze bocht,stomme actie van een 3 voudig wereldkampioen...punt!
...en hij verontschuldigt zich ook voor zijn fout. Dat spreekt voor zich. Maar weer dan een ongelukkige fout is het echt niet geweest. Als je ziet hoe Rins nog maar nét op z'n Suzuki weet te blijven zitten, hoe Crutchlow de grindbak in schiet en hoeveel crashes er zijn geweest bij T10 dit seizoen en het vorige, komt de nuance meestal vanzelf.
 
Wat een onzin. Niks "veel te overmoedig", niks "verloor gewoon zijn voorkant", niks "leek wel een rookie". Don't take my word for it, maar kijk wat de beste GP-rijder van het decennium erover zegt:


“Of course, if you watch it people will say ‘what is Lorenzo doing?’ but for me it is not like this,” he explained after saying he had watched the incident back.
“Lorenzo was in the line, unlucky for him he loses the front and Dovi and Vinales are out of their line, so they were there and the bike hit them.
“When you have two or three MotoGP bikes in front, the slipstream is there and can happen like what happened at the end of the straight in Australia or four years ago when Iannone took Jorge. In fact, the action from Iannone to Jorge was worse.
Lorenzo wasn’t out of control but unlucky for them he lost the front, which is easy to do there, plus the fuel tank...”"

De uitspraak van 1 rijder...notabene de rijder die weinig risico's schuwt als het om inhalen gaat. Dat is niet meer dan een mening van 1 persoon. Verder niets.
En MM zal in eigen land, voor Spaanse camera's die andere spanjool/mongool niet afvallen. Dat is niet goed voor zijn PR / marketing waarde.

Het zal me niet verbazen dat Lorenzo enorme druk ervaart vanuit zijn eigen kamp en dat "meeneemt" naar de race. Jammer voor de spanning rondom de titelstrijd.
 
Laatst bewerkt:
Klopt,maar Lorenzo in zijn betere tijd zou deze fout zo niet gemaakt hebben. Denk ook een beetje frustratie van het tegenvallende seizoen,waar hij er nu redelijk bij zat en gewoon te gretig was. Blijf jammer,had op een spannende race gehoopt. Een straf is hier denk ik ook niet van de orde,zoals vinales zijn voorstel om in Assen achteraan te laten starten. Vinales zat er natuurlijk voor het eerst dit seizoen echt lekker bij en nu dit😅
 
Maar laten we nou is eerlijk zijn.
Was het nou niet gaaf om te zien dat hij weer voor aan mee deed.
Jammer dat het zo af liep.

Alle aspiraties van Dovi naar de klote geholpen en zelf een DNF. Wat is daar nou gaaf aan..... :?
 
Hou op man,alsof Dovi ooit kampioen gaat worden.
MM wordt het nu gewoon wat eerder,no more no less
Alhoewel het daar zeker op lijkt, komt er ook een keer een moment waarop Marquez wat minder makkelijk stuitert en iets breekt, en daardoor bijvoorbeeld het kampioenschap misloopt. Of Dovizioso er tegen die tijd nog is, is afwachten, maar op dit moment blijkt Dovi al een paar jaar op rij de "best of the rest" te zijn en ik zou het hem zeker gunnen!

Een Pedrosa scenario doemt echter wel op, als eeuwige tweede.
 
Hou op man,alsof Dovi ooit kampioen gaat worden.

Hij stond op een paar punten achterstand en stond er al beter voor dan vorig jaar....
Dat jij geen aspiraties of ambities hebt... wil niet zeggen dat een ander die evenmin heeft. Maar goed daarom ben jij tevreden met een doorsnee baantje en ben je geen topsporter.
 
Wat een onzin. Niks "veel te overmoedig", niks "verloor gewoon zijn voorkant", niks "leek wel een rookie". Don't take my word for it, maar kijk wat de beste GP-rijder van het decennium erover zegt:


“Of course, if you watch it people will say ‘what is Lorenzo doing?’ but for me it is not like this,” he explained after saying he had watched the incident back.
“Lorenzo was in the line, unlucky for him he loses the front and Dovi and Vinales are out of their line, so they were there and the bike hit them.
“When you have two or three MotoGP bikes in front, the slipstream is there and can happen like what happened at the end of the straight in Australia or four years ago when Iannone took Jorge. In fact, the action from Iannone to Jorge was worse.
Lorenzo wasn’t out of control but unlucky for them he lost the front, which is easy to do there, plus the fuel tank...”"

Denk je zelf ook dat MM hetzelfde gereageerd zou hebben wanneer hij er ook afgekegeld was en Dovi er met de winst vandoor was gegaan?
Nee, ik denk het ook niet.

Maar het is gemakkelijk lullen wanneer al je directe tegenstanders er als bowlingkegels afgekegeld worden....


Het was gewoon een fout van JL en erg lullig dat die, op MM na, alle grote kanshebbers op de overwinning meenam in zijn val.
En zoals Stoner ooit tegen Rossi zei, geldt dat deze keer voor JL: "Obviously your ambition outweighed your talent"
 
Alhoewel het daar zeker op lijkt, komt er ook een keer een moment waarop Marquez wat minder makkelijk stuitert en iets breekt, en daardoor bijvoorbeeld het kampioenschap misloopt. Of Dovizioso er tegen die tijd nog is, is afwachten, maar op dit moment blijkt Dovi al een paar jaar op rij de "best of the rest" te zijn en ik zou het hem zeker gunnen!

Een Pedrosa scenario doemt echter wel op, als eeuwige tweede.

Beetje een Adrie van der Poel ......maar ik zie Dovi ook geen WK worden al zou ik het hem zeker gunnen .
 
De uitspraak van 1 rijder...notabene de rijder die weinig risico's schuwt als het om inhalen gaat. Dat is niet meer dan een mening van 1 persoon. Verder niets.
En MM zal in eigen land, voor Spaanse camera's die andere spanjool/mongool niet afvallen. Dat is niet goed voor zijn PR / marketing waarde.

Het zal me niet verbazen dat Lorenzo enorme druk ervaart vanuit zijn eigen kamp en dat "meeneemt" naar de race. Jammer voor de spanning rondom de titelstrijd.

Stoer hoor :t:r
 
ik ben met de F1kijken gestopt vanaf vorige week na vanaf 1973 te zijn begonnen ben altijd een snelheidsportman geweest zelf ook 5 jaar actief geweest in de motorrace maar als je de F1 nu ziet is gewoon om te walgen zoveel straffen en penalties dat alle spanning voorzover aanwezig er uit gestraft wordt kijk de races van vandaag ge wel dig wat een strijd en wisselingen zonder straf dat is racen wat rins deed bij petrucci had je in de F1 zeker een drivetrough gekost of bij de volgende wedstrijd 5 strafplaatsen.
heerlijk om weer eens een echte race te zien zonder rechtbank.F1 fuck off.
 
Hij stond op een paar punten achterstand en stond er al beter voor dan vorig jaar....
Dat jij geen aspiraties of ambities hebt... wil niet zeggen dat een ander die evenmin heeft. Maar goed daarom ben jij tevreden met een doorsnee baantje en ben je geen topsporter.
Dovi's kampioenschapshoop is allang verkeken als hij het op eigen kracht moet doen. Marquez is zó veel beter op moment. Als Marquez de geblokte vlag ziet, is dat als eerste of als tweede. Geen andere coureur in het veld laat zulke prestaties zien.

Denk je zelf ook dat MM hetzelfde gereageerd zou hebben wanneer hij er ook afgekegeld was en Dovi er met de winst vandoor was gegaan?
Nee, ik denk het ook niet.Maar het is gemakkelijk lullen wanneer al je directe tegenstanders er als bowlingkegels afgekegeld worden....
Het was gewoon een fout van JL en erg lullig dat die, op MM na, alle grote kanshebbers op de overwinning meenam in zijn val.
En zoals Stoner ooit tegen Rossi zei, geldt dat deze keer voor JL: "Obviously your ambition outweighed your talent"
Rossi en Dovizioso, twee veteranen, geven aan dat het een ongelukkige fout was. Vragen vervolgens niet om een penalty, zeuren niet dat Lorenzo iets heel geks deed, maar balen vooral van hun eigen race en wijzen naar het gemak waarmee deze crashes gebeuren met zo'n lelijke hairpin. Naast dat ze gewoon gelijk hebben, vind ik hun sportiviteit en rationele uitingen een compliment waard. Viñales vraagt om een penalty, Rea vond zijn penalty afgelopen weekend in Jerez maar raar, Vettel kon het niet laten de uitslag naar eigen hand te zetten in parc fermé... Er zijn maar weinig coureurs die bij tegenslag zichzelf weten te beheersen. Wat dat betreft zijn Rossi, Dovi en Marquez ook op dát gebied bewezen koningen. Niet letterlijk perfect, maar zeker wel in staat om de voorbeeldfunctie uit te dragen.
 
Dovi's kampioenschapshoop is allang verkeken als hij het op eigen kracht moet doen. Marquez is zó veel beter op moment. Als Marquez de geblokte vlag ziet, is dat als eerste of als tweede. Geen andere coureur in het veld laat zulke prestaties zien.


Rossi en Dovizioso, twee veteranen, geven aan dat het een ongelukkige fout was. Vragen vervolgens niet om een penalty, zeuren niet dat Lorenzo iets heel geks deed, maar balen vooral van hun eigen race en wijzen naar het gemak waarmee deze crashes gebeuren met zo'n lelijke hairpin. Naast dat ze gewoon gelijk hebben, vind ik hun sportiviteit en rationele uitingen een compliment waard. Viñales vraagt om een penalty, Rea vond zijn penalty afgelopen weekend in Jerez maar raar, Vettel kon het niet laten de uitslag naar eigen hand te zetten in parc fermé... Er zijn maar weinig coureurs die bij tegenslag zichzelf weten te beheersen. Wat dat betreft zijn Rossi, Dovi en Marquez ook op dát gebied bewezen koningen. Niet letterlijk perfect, maar zeker wel in staat om de voorbeeldfunctie uit te dragen.

Howel Dovi volgens Motorsport.com wel om een straf heeft gevraagd is zijn uitleg zeker professioneel
Citaat Motorsport.com
“De fout is, vanuit rijdersperspectief gezien, niet al te groot. Het is echter wel een grote fout door dat in de tweede ronde te doen in die bocht. Voor een kampioen als Jorge is dit een grote fout.

Hier kan ik me wel in vinden.

Het is wel zo dat Jlo er in zijn carriere vaak genoeg zelf vanaf gekegeld is door oa Bautista-Simoncelli-Ianone dus het staat weer gelijk :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan