Categorie zwaar ipv licht gekregen

als een scheidsrechter een doelpunt die volledig terecht is afkeurd, blijft het ook afgekeurd.
als een winkelier in plaats van 129,99 euro 48,50 op het plaatje zet dan krijg je het product gewoon voor 48,50.
als een agent voor een overtreding een bedrag van 25euro neerzet waar normaliter een sanctie van 150euro op staat dan moet je alsnog 25euro betalen.

soit margrietje wins voorlopig.

Ga jou nou voetbal vergelijken met wetgeving? Voetval is een rotsport :r en is gemaakt om de meest simpele zielen te vermaken c.q. de regels kunnen niet te moeilijk zijn. ;)
Als de winkelier 48,50 op het plaatje zet en er bij het afrekenen achterkomt dat het 129,99 is dan hoeft hij het echt niet te verkopen voor 48,50 hoor net zo min als jij het hoeft te kopen voor 129,99.
Oh en als een agent 25 euro neerzet voor iets wat 150 euro moet kosten, krijg jij gewoon een bon voor 150 euro hoor. Zo heeft de heer Mulder het ooit bedacht en zo gebeurd het dus.
Buiten Mulders om zijn er trouwens maar weinig rechters die meegaan in een dergelijke fout, enige zaak die ik daarin heb mee gemaakt was dat het bedrag op de OM database verkeerd stond. Toen was de rechter bereid hem daarnaar toe te verlagen maar wat de agent invult maakt echt niet uit hoor.
 
Als je een ongeval veroorzaakt, ben je gewoon de sjaak, want het klopt niet. en dan blijk je ineens niet verzekerd omdat je eigenlijk helemaal niet op een zware motor mocht rondrijden....


In sommige dingen kan je toch maar beter heel braaf zijn.
We hebben het niet over een beetje rommelen, bijv. illegaal dempertje ofzo, waarbij het risico een bekeuring is. Dat is een risico dat je kan dragen, het risico op niet-verzekerd een ongeval veroorzaken, kan je niet dragen.

Ik zou dus gewoon serieus erachteraan gaan, contact opnemen met het CBR en een nieuw rijbewijs regelen; eentje die klopt.

(het kan natuurlijk ook zijn dat margrietje zich voordoet als 18-jarige maar eigenlijk al 48 is...)

ik zou dat niet doen.

immers, als je je maar aan de regels houd die wel gelden ondanks dat je zwaar op je RBW hebt staan.

immers, een hoop gedoe om het alleen maar administratief voormekaar te krijgen.

in principe kun je best op zwaar rijden, geen agent die er iets van vind (mischien, ik niet zeker wete :) )
het enige ernstige wat je kunt overkomen is gelul met de verzekering, dat kan je al je geld gan kosten...
dus lekker doen alsof je 25KW hebt, dit ook via de verzekering goed regelen, dan moet het goed gaan

nog een voordeel, als het enige probleem de verzekering is dan moet 25kw op uitdraai genoeg zijn. immers, voor de wet (aan de hand van het RBW) heb je geen 25KW op kenteken nodig... en bij aanhouding ziet niemand het, of er moet een wakkere agent zijn.
maar die ben ik nog nooit tegen gekomen

agent: je hebt minimaal 200 gereden!
ik: nou dat valt wel mee toch (in mijn achterhoofd, 25KW haalt dat NOOIT!)
...


maar ik laat het over aan de profesionals. die kunnen het WEL onderbouwen.
de mijne is maar een idee over de zaken, weten doe ik niets
 
Geen scanner, helaas.
De ingangsdata zijn hetzelfde...
Het stond zo ook al bij de gemeente in de computer, maar die kunnen het zelf zowiezo niet veranderen.

Heb waarschijnlijk precies hetzelfde als jou.
Maar dat zie ik donderdag pas als ik me RBW op ga halen.
 
Laatst bewerkt:
BlueAngels, we zijn dan benieuwd naar een foto van de achterkant van je rijbewijs. Die van Margrietje krijgen we niet te zien...

Oh, en proficiat met je rijbewijs!
 
Als in het CBR/rijbewijsregistratie systeem staat dat TS 'A zwaar heeft, dan kan dit toch onmogelijk omgezet worden naar 'A licht'?
TS zou eens een louter nieuwsgierig belrondje kunnen ondernemen om hier achter te komen.
 
Wat blijkt, op het rijbewijs staat gewoon AL/AZ
Voor AL staat ingang 20-10-2011 voor mij dan.
En in 20-10-2013 is dat AZ dus je hoeft dan geen nieuwe pasje.
Betekend dus dat je niet zwaar kan rijden al.
Want je staat in het systeem gewoon als AL aangegeven.
Hoop nu de duidelijkheid voor jullie.

Maar zal even goed donderdag even foto plaatsen.
 
Wat blijkt, op het rijbewijs staat gewoon AL/AZ
Voor AL staat ingang 20-10-2011 voor mij dan.
En in 20-10-2013 is dat AZ dus je hoeft dan geen nieuwe pasje.
Betekend dus dat je niet zwaar kan rijden al.
Want je staat in het systeem gewoon als AL aangegeven.
Hoop nu de duidelijkheid voor jullie.

Maar zal even goed donderdag even foto plaatsen.

tsja, wie zij ookal weer dat de meeste mensen die zeggen dat ze gelijk zwaar op het rijbewijs staat er later achter komen dat de datum toch echt toekomstig is
 
Wat blijkt, op het rijbewijs staat gewoon AL/AZ
Voor AL staat ingang 20-10-2011 voor mij dan.
En in 20-10-2013 is dat AZ dus je hoeft dan geen nieuwe pasje.
Betekend dus dat je niet zwaar kan rijden al.
Want je staat in het systeem gewoon als AL aangegeven.
Hoop nu de duidelijkheid voor jullie.

Maar zal even goed donderdag even foto plaatsen.

niemand is geinteresseerd in die foto als het gewoon klopt.
Ik denk dat iedereen hier wel eens de achterkant van zn rijbewijs heeft gezien.

Jammer vind ik het dat margrietje claimt een zwaar rijbewijs te hebben, maar vervolgens niet even een foto plaatst. Ik geloof er eigenlijk niets van, volgens mij is ze gewoon dom en heeft ze ook een licht rijbewijs.
 
niemand is geinteresseerd in die foto als het gewoon klopt.
Ik denk dat iedereen hier wel eens de achterkant van zn rijbewijs heeft gezien.

Jammer vind ik het dat margrietje claimt een zwaar rijbewijs te hebben, maar vervolgens niet even een foto plaatst. Ik geloof er eigenlijk niets van, volgens mij is ze gewoon dom en heeft ze ook een licht rijbewijs.

heerlijk wat ben jij tact vol :P

je hebt natuurlijk wel gelijk, maar om haar nu dom te noemen... iedereen maakt fouten.
en in dit geval is het of haar fout of die van de drukker/gemeente/cbr/rdw/watdanook
 
was gewoon een geldig bsn hoor, was er wat mee dan?

Ik zal hem hier dan posten:

987654321

Mag misbruikt worden.

plaat.php
 
Laatst bewerkt:
Ik zou ook wel eens een fotootje willen zien.

Lijkt mij eerlijk gezegd wat onwaarschijnlijk, maar in elk geval nog gefeliciteerd met je rijbewijs! (btje laat)

:]
 
Ik zou ook wel eens een fotootje willen zien.

Lijkt mij eerlijk gezegd wat onwaarschijnlijk, maar in elk geval nog gefeliciteerd met je rijbewijs! (btje laat)

:]
Margrietje is gewoon een relkloon die 2 maanden geleden voor het laatste hier geweest is... en het topic loopt nog steeds!
 
Terug
Bovenaan Onderaan