cb 250 ?

22 okt 2001
178
0
#1
een honda cb 250 , is dat nou het zelfde als een nighthawk?

wie kan me er wat meer over vertellen , het enige wat ik weet is dat de latere editie een schijfrem heeft en het een 2 cilinder is.
ik geloof 20kw
maar wat is het gewicht , verbruik?
topsnelheid?

beetje vaag , ik het google en lycos en alieens al geprobeerd maar kan niet veel vinden
 

Revolution

MF veteraan
2 jun 2001
16.917
0
#2
Volgens mij heb ik nog 2 lessen gereden op zo\'n ding, weet nog dat hij 5 versnellingen had, rammelde en erg traag was.

Kijk hier anders even: www.motorbikes.be
Succes. :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
22 okt 2001
178
0
#4
merci , 12 Kw , das kut zeg , volgens mij kan ik dan beter een mttje opfokken })

maarre die dingen zijn toch ook te tunnen ?
andere pijp eronder , (lekkere knalpijpjes (125 cc per pijp ;( ))

ander filtertje , hmm. maar die 12 kw geloof ik niet zo , ik had ergens gelezen 20 kw.
 

Monomuis

MF veteraan
Donateur
11 jul 2001
21.202
54
38
Nederland
www.startersmotor.nl
#5
merci , 12 Kw , das kut zeg , volgens mij kan ik dan beter een mttje opfokken })

maarre die dingen zijn toch ook te tunnen ?
andere pijp eronder , (lekkere knalpijpjes (125 cc per pijp ;( ))

ander filtertje , hmm. maar die 12 kw geloof ik niet zo , ik had ergens gelezen 20 kw.
Ben je je XL zat ? 12kw is wel erg weinig, das nog minder dan een beetje 125cc ;)
20 lijkt er meer op ja.

Wat bedoel je eigenlijk met \'filtertje\' ? er zijn namelijk veel filters.


Wat vind je trouwens van de motor die ik ga kopen? })

http://www.bikez.com/bike/pictures.php?id=19954

Weet alleen nog niet welke kleur, maargoed dat zie ik wel als ik alle centen bij elkaar heb.
 

BertV

MF veteraan
21 mei 2001
11.489
0
39
Amersfoort
#6
Met een oude cb250, dus de niet- nighthawk (want dat zijn de nieuwe als ik me niet vergis) is niks mis.

Die zijn er wel leuk uit, maar dan zit je weer met technische problemen.

Afgeknepen GS500?
 

NUx!

Die hard MF'er
3 nov 2001
348
0
België
#7
Volgens mij heb ik nog 2 lessen gereden op zo\'n ding, weet nog dat hij 5 versnellingen had, rammelde en erg traag was.

Kijk hier anders even: http://www.bikez.com/brand/index.php?brand=1

Succes. :)
Ben helemaal niet te vinden voor die site :)
Echt waar, verdenk er hen van, in alle bescheidenheid dat ze mijn idee hebben overgenomen. Want die site is pas deze zomer online gegaan, terwijl mijn site al bestaat van eind februari...
Nu, dienen database klopt eigenlijk niet zo. Ze hebben misschien wel meer moto\'s in hun db VOOR DE MOMENT, maar hij is toch niet zo volledig. Al eens gezocht op een zxr 250-cbr 400-...
Deze modellen zitten er allemaal niet in.
Hetzelfde voor het model dat hier besproken wordt. Volgens heb zou de cb 250 Nighthawk pas vanaf dit jaar gemaakt worden.
Hmmm...even opzoeken ... en wat blijkt... dat machine bestaat al van 1991...
Strange dat dat niet in hun db zit.

NUx!
 
Laatst bewerkt:

NUx!

Die hard MF'er
3 nov 2001
348
0
België
#8
een honda cb 250 , is dat nou het zelfde als een nighthawk?

wie kan me er wat meer over vertellen , het enige wat ik weet is dat de latere editie een schijfrem heeft en het een 2 cilinder is.
ik geloof 20kw
maar wat is het gewicht , verbruik?
topsnelheid?

beetje vaag , ik het google en lycos en alieens al geprobeerd maar kan niet veel vinden
Ik heb dat model nog niet goed bekeken.
In mijn database op mijn site staan wel de gegevens over de nighthawk. Deze bestaat sinds 1991 tot nu. De two-fifty (deze dus met een schrijfrem voorin) bestaat nog niet zolang. Ik dacht vanaf 1996. Als ik me niet vergis, is het vermogen iets minder: 18pk / 8000rpm.
Andere specificaties weet ik niet echt. Moet dat nog eens grondig bekijken.

NUx!
 
Laatst bewerkt:
22 okt 2001
178
0
#9
18 pk is niet echt veel , ik zal binnen kort nog eens effe langs m\'n rijschool gaan , vragen of ik een rondje mag rijden , kijken of het bevalt.

de nieuwere heeft schijfrem
en ik wil een ander uitlaatje erop (2)


iemand nog info????
 

BertV

MF veteraan
21 mei 2001
11.489
0
39
Amersfoort
#10
ja niet doen, tenzij je nooit op de snelweg rijdt.

Dan liever een afgeknepen fiets nemen want voor dat werk is de CB250 gewoon gevaarlijk.
(btw ik ken alleen de trommelremversie)

Te weinig vermogen en vooral te slechte remmen.
 
Laatst bewerkt:

Monomuis

MF veteraan
Donateur
11 jul 2001
21.202
54
38
Nederland
www.startersmotor.nl
#12
Fazer is best wel tof, maar heb toch liever een \'volle\' kuip :)
Kan er ook onder.. kost 800 piek ofzo. Maar ik heb zelf een beetje een schijthekel aan een kuip als je aan de motor moet sleutelen. Eerst dat pokke ding eraf en dan pas kan je je werk doen. Misschien dat ik eerst een Yamaha FZR600 koop en dan pas een Fazer. De tijd zal het me leren :)
 

Monomuis

MF veteraan
Donateur
11 jul 2001
21.202
54
38
Nederland
www.startersmotor.nl
#13
ja niet doen, tenzij je nooit op de snelweg rijdt.

Dan liever een afgeknepen fiets nemen want voor dat werk is de CB250 gewoon gevaarlijk.
(btw ik ken alleen de trommelremversie)

Te weinig vermogen en vooral te slechte remmen.
Juist :) Met een 250 moet je de snelweg niet op :) Ik vermijd ook de snelwegen met dat ding van me ;) Ja misschien een mini-stukje waar je 100 mag, dat is goed te doen, maar dat is dan ook maar 1 km ofzo waarbij ik op de rechterbaan blijf.
 
22 okt 2001
178
0
#14
de remmen moeten beter zijn dan die van m\'n xl.
die heeft namelijk ook 2 trommels , maar die zijn in de afgelopen 22 jaar wat uitgesleten.

de nieuwe heeft een schijfrem , dus dat is al een hele verbetering , met een 24 inch voorwiel rijdt het al niet lekker meer vanaf 100km/h zeker niet als het waait.
lekker instabiel , je vangt veel wind , dat wil ik dus weghalen en dat hoop ik te bereiken met het kopen van een chopper.


het enige wat me zo tegen valt is het vermogen , waarom niet 25 pk of 20kw .
ik bedoel een beetje doortrekken in z\'n 5 is toch wel lekker . :}

iemand een andere aanrader , honda heeft geen nieuwe motoren die een beetje vermogen hebben ( onde de 25 kw -0,16kw/kg een cb 400 ofzo zou leuk zijn , precies het zelfde model dus alleen dan een 400 blokje eronder.

aanrader iemand???
 

Monomuis

MF veteraan
Donateur
11 jul 2001
21.202
54
38
Nederland
www.startersmotor.nl
#15
Ja, koop gewoon een geknepen motor, die hebben hetzelfde optrek-vermogen als dat ie zonder begrenzing zou rijden, alleen moet je doorschakelen op het moment waar ie normaal ECHT lekker door zou trekken.

Waarom koop je iets wat standaard onder de 25kw zit? Dat zuigt enorm :) Mijn XR is ook alleen maar leuk op wegen binnen de bebouwde kom en tot 100km/u.

Is een honda CB1 25kw niet leuk voor je? 4 cilinders, 4-takt.. CB250 is ook niet echt chopper vind ik.. eerder naked fiets, bovendien heeft de CB250 geen macho uiterlijk maar eerder een \'sissy\' uiterlijk, sory dat ik het zeg, maar dat is mijn mening. CB1 ziet er een stuk aggressiever uit dan een CB250 :)

maargoed, ga dus geen motoren kopen waarvan het topvermogen echt 25kw is, die ben je namelijk zo zat.
 
22 okt 2001
178
0
#16
misschien wel een hele handige tip van je , dank je !! :}

dus gewoon een choppertje kopen en die laten knijpen , dan zou een supermagna helemaal mijn zijn. *D

en dat knijpen , dat moet je neem ik aan laten doen , moet ie daarna op de rollerbank ofzo om te zien dat ie maar 25 kw is ofzo ?

enig idee wat het kost het knijpen van een motor of hangt dat van het merk en origineel vermogen af?

theortisch kun je dan dus alleen in lage toeren rijden als ik het begrijp , wel lekker zuinig , over 2 jaar begrenzing eruit en het beestje is een mega monster :j

allen de 1ste versnelling van een magna is wel kort geloof ik
wat is een magna ? klik dan http://home.concepts.nl/~magna/images/MAGNA1.JPG
 

Monomuis

MF veteraan
Donateur
11 jul 2001
21.202
54
38
Nederland
www.startersmotor.nl
#17
misschien wel een hele handige tip van je , dank je !! :}

dus gewoon een choppertje kopen en die laten knijpen , dan zou een supermagna helemaal mijn zijn. *D

en dat knijpen , dat moet je neem ik aan laten doen , moet ie daarna op de rollerbank ofzo om te zien dat ie maar 25 kw is ofzo ?

enig idee wat het kost het knijpen van een motor of hangt dat van het merk en origineel vermogen af?

theortisch kun je dan dus alleen in lage toeren rijden als ik het begrijp , wel lekker zuinig , over 2 jaar begrenzing eruit en het beestje is een mega monster :j

allen de 1ste versnelling van een magna is wel kort geloof ik
wat is een magna ? klik dan http://home.concepts.nl/~magna/images/MAGNA1.JPG
Kosten zijn ongeveer 400 gulden ofzo. Afhankelijk van de beschikbaarheid van die setjes. Gewoon door de dealer laten doen. Weet niet of je een magna kan knijpen, maar motoren tot 600cc zijn over het algemeen bijna allemaal te knijpen, op een paar na (zoals bijv. R6 enzo).
Hij hoeft niet op de rollenbank, want als die setjes officieel zijn vind de verzekering dat meestal al in orde. Sommige verzekeringen willen wel een uitdraai zien, maar mijn verzekering heeft daar nooit naar gevraagd.

Maar \'lage\' toeren klopt niet, je kan \'m behoorlijk doortrekken, mijn geknepen GS500e haalde ook gewoon het rode gebied of bijna het rode gebied, echter om meer snelheid te maken moest ik schakelen rond de 7000 of 8000 toeren (en dan begint de pret pas).
 

DeGroteMuis

MF veteraan
11 jul 2001
2.929
0
Nijmegen a/d Waal
#18
Je kan ook proberen een al geknepen fietsje te kopen... Zijn er genoeg. Weet dat Termaat bijvoorbeeld een tijdje een geknepen XV535 te koop had... Scheelt wel weer wat als je niet na koop het ding moet laten knijpen...

Als je toch een leuke ongeknepen fiets vindt en deze nog moet knijpen: Vraag eerst effe bij een dealer na of dat kan... Zal meestal wel kunnen, maar je zal maar net tegen die ene fiets aanlopen waar dat niet zo simpel kan... :)
 

BogaddE

MF veteraan
28 mei 2001
1.772
0
35
Hengelo
www.maartennaaier.nl
#19
Hee, een topic over de CB250,

heb er nog wel 1 staan maar wil wat anders (maar eerst maar eens rijbewijs), ik heb vandaag gelesd (1e les) op zo\'n ding (nieuw model met schijf), dat is de 1e les wel leuk maar na 1 dag wordt het wel saai denk ik (25kW ook wel maar toch).

Mijn CB250 uit 1971 zou een 350cc blok hebben en grotere carbs maar of dit zo is weet ik niet.
Hij zou ook 160 kunnen (die van de rijschool met een beetje geluk 120)

Dat kreng bij de rijschool doen ze weg en volgende week mag ik op een (nieuwe) Kawa ER-5.

Maar een sjopper zou ik niet doen (de cb uit 1971 vind ik sportiever dan de nieuwe) maar ieder z\'n ding, maar die CB\'s kosten helemaal niks (nieuwe ook niet) maar ik zou het niet doen, kopen wat je mooi vind! anders wil je zo weer wat anders, weet ik uit ervaring maar die CB van mij koste bijna niks en kun je toch wel wat lol mee hebben op een rustig (en overzichtelijk) industrieterrein) maar verder....

Maareeuh, waarom doe je je crosser weg (of heb ik niet goed gelezen? ach ik lees het nog wel even door) Edit; lama, ik weet het al.
 
Laatst bewerkt:

Monomuis

MF veteraan
Donateur
11 jul 2001
21.202
54
38
Nederland
www.startersmotor.nl
#21
Zoals een Honda CB-1, zou ik ook wel willen hebben maar een geknepen motor met 25kW op kenteken kan een bult geouwehoer besparen denk ik.
CB1 is veel te vinden met 25kw set, ben overigens nog nooit aangehouden om mijn papieren te laten zien aan oom agent, dus die bult geouwehoer zou je alleen krijgen als je brokken maakt en je papieren moet laten zien, als de motor niet geknepen zou zijn.
 

BogaddE

MF veteraan
28 mei 2001
1.772
0
35
Hengelo
www.maartennaaier.nl
#22
CB1 is veel te vinden met 25kw set, ben overigens nog nooit aangehouden om mijn papieren te laten zien aan oom agent, dus die bult geouwehoer zou je alleen krijgen als je brokken maakt en je papieren moet laten zien, als de motor niet geknepen zou zijn.
Nee, die bult geouwehoer heb je als je dat wilt voorkomen, als je brokken maakt of iemand in de prak rijdt dan heb je geen geouwehoer meer maar mag je gaan ;( denk ik,
zal wel hetzelfde verhaal zijn als met opgevoerde brommer.

En iemand van het forum had toch een CB1 die hem nergens goed af kon laten voeren (al zou je \'m opnieuw kunnen laten keuren denk ik).