CB 350 - alu slijpsel in olie; oorzaak suggesties

RIK@CB350K4

MF'er
14 apr 2003
154
0
Hilversum
Zeg nou niet: alles uit elkaar halen en inspecteren (dat hou ik als laatste optie achter de hand namelijk)

En 't gaat om een twinnetje he....

In heb m’n blok helemaal uit elkaar gehad. Onderdelen vervangen (koppelingsplaten, pakkingen, keerringen, dustributieketting, kleppen geslepen, betere {minder versleten} oliepomp) en gereinigd en bekeken (zuigers binnen tolerantie, zuigerveren op de grens enz) Grondplaat ontsteking ietsje aangepast (links en recht vonken nu beide op het juiste moment) enz.

Hij schakelt perfect, loopt mooi stationnair en start goed :] ....

Oliecirculatie is Ok (bovenste boutje los gehad)

Toch maar even het centrifugaal oliefilter geinspecteerd na 50 KM. En wat zie ik :( ? Fijn aluminiumslijpsel :( :( :( :( . Te veel naar mijn zin. Onder de microscoop (10x) zie de stukjes eruit als krulletjes berkebast (boom, weetj je wel)

Toch iets niet goed dus, vrees ik, maar ik wou ‘m liever niet meteen helemaal weer uit mekaar trekken, alleen als ’t niet anders kan.

Iemand ooit bij de hand gehad ? Suggesties ? Zelf verdenk ik de lagering van de nokkenas, maar ben benieuwd……

Rik
 
Kan ook de nokkenasketting zijn die door een verkeerde spanning materiaal uit de tunnel wegfreest..
Of een primaire ketting die carterrandjes wegpoetst...
Succes bij je zoektocht.
 
Tja, distributieketting is vervangen, en ik dacht goed gespannen, maar ik ga direct (nou ja, eerst werken vandaag B| ) de spanning controleren....
(primaire ketting heeft dit beestje niet; alleen tandwiel)

Jullie tips geven wel goede zoekrichting aan, misschien koppelingshuis dat invreet, ik ga de zijkant ook loshalen

Thanks (meer tips nog steeds welkom)
 
Laatst bewerkt:
We zijn eruit, heeft even geduurd: slijpsel was afkomstig van de rotor die tegen de spoelen van de dynamo aan heeft geschuurd. Ook de nieuwe koppelingsplaten hebben voor wat vervuiling gezorgd.

Toch nog maar even gemeld hier.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan