CB 350 F bougies worden niet nat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nanook-187

MF'er
10 okt 2010
56
0
Gent
De carburatoren werken prima op een andere honda cb 350 F dus daar ligt het niet aan.

En als ik voel in het spruitstuk is dit vochtig van de benzine, toch worden de bougies niet nat en blijven ze kurkdroog.

Iemand een idee?

Met vriendelijke groeten
 
Serieus, denken jullie niet na of ben ik nu zo verkeerd? Moest dat blok goed lopen en draaien zou ik hier toch niet komen aanzetten met een verhaal dat de bougies droog blijven? Logisch gevolg voor iemand die eens denkt? => bougies blijven droog dus die moto draait niet of kan niet starten want er komt geen benzine in de cilinders...

Maar ik heb al een mogelijk antwoord gekregen dat ik eens moet kijken naar die kleppen dusja, toch bedankt ;)
 
Al een keer een beetje remmenreiniger in de carburateur gespoten en direct daarna gestart?
+ misschien nog een pufje remmenreiniger geven tijdens het starten. :)

Heeft de motor onlangs al eens gelopen?
Je hebt andere carburateurs gekocht ivm niet starten?
(deze werkten wel op een andere schreef je) :?
 
Laatst bewerkt:
Ja, de carburator set werkt perfect op een andere cb ..

En de motor heeft niet onlangs gelopen, misschien eens proberen met remmenreiniger.. Maar het is zo raar dat er gelijk geen benzine in de cilinder komt.. Denk je ook dat het eventueel aan die kleppenspeling zou kunnen liggen ? Met vriendelijke groeten
 
Ja, natuurlijk ???
Volgens jou zijn de carbs OK en komt er benzine bij de carbs maar de bougie's blijven droog.
Dan moet er tussen de carb's en inlaat kleppen iets fout zitten dus daar mot je ff checken.
Zit er ook een pri stand op je benzinekraan ? Zo ja, probeer dat eens.
 
Laatst bewerkt:
Maar ik ben er zeker van dat de carbus goed gevuld zitten met benzine en dat daar het probleem niet ligt. Probleem zit inderdaag ergens tussen de weg van mijn inlaat tot uitlaat wat intussen resulteert in 2 mogelijkheden volgens mij en die zijn :

- Klep spelingen staan slecht
- Compressie is veel te laag in de cilinders, alhoewel ik dit punt betwijfel want dan moet het toch al zeer extreem zijn?

Akkoord of een ander idee?

Bedankt en vriendelijke groeten ;)
 
Jouw manier van storing zoeken heeft niet geleid tot het vinden van de storing (want je plaats de vraag hier op het forum)
Misschien is het verstandig om de storing op een andere manier te zoeken en gaan doen wat de behulpzame mensen hier schrijven
(Dit is niet lullig bedoeld maar bedoeld als hulp)

Weet je zeker dat er benzine uit de kraan komt en hoe heb je dat gecontroleerd
Denk/hoop je dat de carbs goed zijn of weet je dat zeker?
Heb je gekeken of er idd wel benzine in de vlotterbakken komt of denk/hoop je dat alleen ?

Ik denk dat je nu eerst dingen moet gaan uitsluiten
Ik zou in dit geval eerst gaan kijken of er wel benzine in de vlotterbakken zit door het aftapschroefje onderin de vlotterbak open te draaien (dan heb je dat voor 100% uitgesloten)
Is er benzine dan zou ik gaan kijken naar de vonk,is die er wel en is die er op het juiste tijdstip
En als dat goed is dan de compressie testen
enz enz

Startpiloot ,ether en remmen reiniger is heel slecht voor een motor ,kan veel schade veroorzaken en en je maakt een junkie van de motor.......alleen als laatste redmiddel gebruken
 
Laatst bewerkt:
Ma serieus, welk nut is het eigenlijk, de enige nuttige post die ik gekregen heb tot nu toe is over die klepspeling en compressie. Al de rest is gewoon zever, als ik zeg dat die carbus werken wilt dit zeggen dat ik zeker ben dat ze werken, als ik zeg dat er benzine in zit, dan wil dat zeggen dat ik zeker ben dat er bezine in zit. Dit is geen amateurs uitje maar een degelijk probleem. En wellicht draait het blok rond, anders zou ik hierover toch niet komen zagen.

Dit topic mag gesloten worden want de reacties verder dan klepspeling en compressie waren helemaal niet nuttig.
 
Oké dat daar eerst vragen rond zijn, maar als ik zeg dat de carburator set in orde is.. Wat voor zin is het dan om daarop verder te vragen ?
Zelfde van de benzine, en zelfde of de motor zou rond draaien. Moest hij niet rond draaien zou ik toch over dat probleem zitten denken (in mijn garage en niet op dit forum) ?

Maarja, laat het maar want ik heb al mogelijke antwoorden gekregen op mijn vraag en hiermee kan ik verder.

Bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan