CB 350 of 360 welk is het zeldzaam model?

kkrikkes

MF'er
7 jan 2003
125
0
belgie
Hallo

Weet er iemand van jullie welk het zeer zeldzaam model van Honda is?

Ik denk dat het een 2 cylinder is maar ben niet zeker over de cc's.
Is het de 350 of 360?
Welk jaartal exact? uitvoering etc etc? Is het een CB of CJ of CG, ...?

Alle info ivm dit onderwerp is welkom
 
350 is geen zeldzaam model, daar wordt volop mee geraced. alles van te krijgen en kwa body worl identiek aan de 250. 360 G is zeldzamer, zeker omdat deze met schijf is.
 
is dat ook de 2 cilinder dan? Doel jij niet op de 350F Ron? Weet niet zeker of er ook iets van een 350T bestaat
 
cb360t is redelijk wat gemaakt, de cb350t niet..die zie je bijna nergens meer ! specificatie's weet ik niet uit mijn hoofd..de cb350Four is idd genoeg gemaakt om voorlopig nog niet zeldzaam te zijn
 
Jazeker, er bestaat een 350 tweecilinder. Aan het einde van de jaren '60, begin '70. Deze waren vaak rood/wit van kleur. Op het topic waar je je motorfoto kan laten zien staat er volgens mij eentje, op de laatste of voorlaatste pagina. Leuk ding overigens en naar mijn idee zeldzamer dan de cb 360 met schijf. Ik was in juni op de meeting van de Suzuki T & GT liefhebbersclub in Nijland. Daar stond op het erf zo een CB'tje te koop in hele nette staat. Ik weet allen niet meer of het een 250 of een 350 was. Probeer maar eens (via de Suzuki club) contact op te nemen met de voorzitter, Jappie (what's in a name) van Veen, mogelijk weet hij wie de eigenaresse is (was van een dame) en of het ding nog niet verkocht is. Succes.
 
Heb nog snel even voor je gekeken. Ga naar "de grote oude brikken fotogalerij"en daar vind je de foto, op pagina 38, bovenaan. Het is een CB350 uit 1970, precies zoeentje als ik in Nijland heb zien staan.
 
350 is idd zeldzaam in NL land (maar niet in NijLand dus)..wil je even vragen wat hij voor die bruine kadett vraagt, die staat in dezelfde straat :)
 
Hoi
de mijne....
Er zijn er nog wel een paar in nederland hoor !!
zie http://www.honda350k.com/
de 250/350 (trommelrem voor) is een stuk zeldzamer dan de latere 250/360 (schijfrem voor)
Maar de oudere honda-twins (CB72 en CB77) zijn moeilijker te vinden.
 
Hoi
de mijne....
Er zijn er nog wel een paar in nederland hoor !!
zie http://www.honda350k.com/
de 250/350 (trommelrem voor) is een stuk zeldzamer dan de latere 250/360 (schijfrem voor)
Maar de oudere honda-twins (CB72 en CB77) zijn moeilijker te vinden.

Ik heb ook nog zo'n ding gehad een paar jaar geleden. Niets mee gedaan toen. Ik heb nog wel wat dokumentatie liggen.
 
350 is idd zeldzaam in NL land (maar niet in NijLand dus)..wil je even vragen wat hij voor die bruine kadett vraagt, die staat in dezelfde straat :)


De foto stond op het forum. Ik heb hem niet gemaakt en weet ook niet waar hij gemaakt is, in ieder geval niet tijdens het treffen in Nijland. Maar eer staat in de omgeving van Nijland dus wél een mooie CB 350 te koop. Met trommelrem!
 
Bedoel zeker de 350 twin Geert, en ik ken meer 350 twins dan 360 twins. Eigenlijk maakt het niet zo heel veel uit welke je pakt, onderdelen zijn nagenoeg identiek en altijd wel passend.
 
Dit is in ieder geval de CB360 twin
cb360.jpg
 
Maakt niet uit ...350 of 360...ze worden in goede staat schaars en dat geldt zekers ook voor de onderdelen... ;) dus.....ALLE BALLEN VERZAAAAAMELEEEENNN !!       
8-)
 
deze geile bak staat te koop op MP

misc


Ik wacht maar tot ik klaar ben met studeren....zoals altijd (met motoren dan) '(
 
foutje

full


Ja beste mensen, hier heeft laverda idd het blok van geimiteerd..
 
ehhhh....da's niet helemaal correct... :X laverda was al reeds lang voor het ontstaan van dit beeske met dit type onderblok bezig, nog een behoorlijke tijd voor de yota's, 750's en 500's . Het is dus eerder andersom (dacht ik zo). Heb het verders ook ergens gelezen. Geloof dat Laverda het overigens weer ergens anders vandaan heeft....Dus wie jat nu van wie....

Om maar een voorbeeldje te noemen...De wereldberoemde koningsas van Ducati is afkomstig van

a. Ducati natuurlijk !!
b. Janischek (spel ik het goed ? :X )
c. Wanderer

doorhalen wat niet van toepassing is...... b en c vormen het juiste antwoord...JAWA..Jongens, ik kan er ook niks aan doen..sorry '(
 
ruk....dus niet......

"Toen Massimo op bezoek was bij de Amerikaanse importeur; De Berliner Brothers, werd hij gewezen op de technische kwaliteiten van een Honda CB72 die daar stond. Deze 250- en 300cc machientjes waren de eerste echte Japanse verkoopsuccessen in het Westen. Het is alom bekend, dat de gebroeders Berliner goed oog en oor hadden voor de wensen van de kritische Amerikaanse motorconsument. Op de vraag van Massimo wat op dat moment nou een goede motor was zou Joe Berliner enthousiast gezegd hebben: “Dat daar, dat is nou een echt goede motorfiets!”, wijzend naar de CB72. De fiets werd daarop ingekrat naar Breganze en zo viel deze sportieve Honda de eer te beurt om als voorbeeld te dienen voor een Europese ontwerper! "

maar dat verhaal van Duc klopt weer wel....Hebben we toch es een keer wat teruggejat van die Jappen...
 
Thats how it is, en niet anders! ;)

Soichiro Honda was een van de beste (torsiestaafklepvering :9~ ).

Maar Laverdas blijven ook vet!
 
[me]TZ750 Owner heeft vandaag het enigste japanse deel uit zn laverda (de startmotor) in rook op zien gaan :( [/me]
Ik leef met je mee TZ. Het schijnt een onvolmaaktheid van japanners te zijn, startmotors...niewaer? ik noem (weer):BB
 
jooooh ik heb een cb250 1972 maar hij loopt niet harder dan 100km/h dit is niet goed he?????

wel een goede verbranding als ik na de bougies kijk


en heeft nog iemand een werkplaatsboek voor me liggen
 
Als alles schoon is (filters, bougies, contactpuntjes) moet je toch maar eens je carbs demonteren en sproeiers schoonmaken. Ook heeeel belangrijk is controlleren of je membramen nog heel zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan