CB 400F resurrection

Duncan

MF veteraan
Donateur
19 mei 2001
16.326
12.885
Het volgende project is aangeschaft, van Yamaha naar de concurentie een cb 400F uit 1980. De vorige eigenaar wilde hem opknappen maar had er de tijd niet voor. Hij is rijdend weggezet dus ik hoop dat er mechanisch niet veel aan loos zal zijn. Wel heeft hij een mega schoonmaakbeurt nodig en zal er een hoop ontroest moeten worden. Omdat er een mooi sportzadeltje bij zit was het plan om er een caferacer achtig ding van te maken met clip ons of een sportstuur.

De foto's spreken voor zichzelf denk ik, roest, geoxideerd aluminium, niet originele onderdelen en had ik al gezegd roest ? Heb stiekum al effe aan de kickstarter gezeten en alles lijkt los te zijn inwendig.

Nu moet het budget onderdelen verzamelen gaan beginnen: tank,stuur,kapjes,uitlaat en wat ander klein spul. Aangezien dit motor 4 is moet alles wel op budget (maakt het leuker toch.... ?)
full

full

full

full
 
Zow :X Heb je nog een hoop werk aan :P
Heb nog wel een 400 tank voor je, uitlaat op termijn waarschijnlijk ook wel en nog meer spulletjes :P
 
valt wel mee toch. links en rechts een likje vet, hier en daar wat imal, een en ander terug vast schroeven. Olie en benzine erin, afstellen en rijden maar. :]
 
Net op ebay een setje schroeven besteld voor het blok, bij de huidige zal ik al blij zijn als ik ze er heel uit kan halen. Maandag op het werk het wph maar even uitprinten :)
 
Kijk dat zijn tenminste echt goede projecten .
Zo zag die van mij er ook uit toen ik hem uit de heg had geknipt .
Met een beetje huisvlijt iets moois van maken
 
heb eventueel nog wel een donor 400 te koop.
of wellicht kan deze dienen als donor voor de mijne, die van jou kan worden..
Tank en kappen zijn mijs inziens niet fraai, dus die zul je bij Maarten moeten halen.

(p.s. Maarten, iemand op Marktplaats zoekt buddy. Die had jij mijns inziens ook no in de aanbieding)

maw ik heb een 400 te koop. Heb 'm maanden geleden gekocht, nooit gezien, maar moet 'm nog ophalen. Aan gebrek aan tijd en een overvloed aan motoren moet ik 'm (helaas) wellicht maar te gelijk wegdoen. Intersse? Stuur me een mail.
 
Laatst bewerkt:
heb eventueel nog wel een donor 400 te koop.
of wellicht kan deze dienen als donor voor de mijne, die van jou kan worden..
Tank en kappen zijn mijs inziens niet fraai, dus die zul je bij Maarten moeten halen.

(p.s. Maarten, iemand op Marktplaats zoekt buddy. Die had jij mijns inziens ook no in de aanbieding)

maw ik heb een 400 te koop. Heb 'm maanden geleden gekocht, nooit gezien, maar moet 'm nog ophalen. Aan gebrek aan tijd en een overvloed aan motoren moet ik 'm (helaas) wellicht maar te gelijk wegdoen. Intersse? Stuur me een mail.

Harold , heb jij nog een bochtensetje liggen ?
 
Joop,
Niet los meer. Wellicht van die donormotor. Als ik 'm heb gehaald zal ik "de balans"eens opmaken.
Heb ik dan wat, dan zal ik je contacten, maar dat is dan niet op heel korte termijn vrees ik.
Harold
 
heb eventueel nog wel een donor 400 te koop.
of wellicht kan deze dienen als donor voor de mijne, die van jou kan worden..
Tank en kappen zijn mijs inziens niet fraai, dus die zul je bij Maarten moeten halen.

(p.s. Maarten, iemand op Marktplaats zoekt buddy. Die had jij mijns inziens ook no in de aanbieding)

maw ik heb een 400 te koop. Heb 'm maanden geleden gekocht, nooit gezien, maar moet 'm nog ophalen. Aan gebrek aan tijd en een overvloed aan motoren moet ik 'm (helaas) wellicht maar te gelijk wegdoen. Intersse? Stuur me een mail.

Het ligt er helemaal aan in wat voor staat hij verkeerd en hoeveel je ervoor wilt hebben, zoals je op de foto's ziet heb ik genoeg roestige onderdelen. Voor dit zielig hoopje heb ik 100,- betaald.

Heb hem net eens goed bekeken en gelukkig lijkt het meeste erg cosmetisch van aard, zo gaan de carbs nog vlekkeloos open en dicht (kabels zijn wel hemelen) en ook de koppeling werkt nog (ook deze kabel is er geweest). Voorlopig is het lijstje dus :

Tank en kappen
1 knipperlicht
koppeling en gaskabels
remleiding
kettingset
toerentellerkabel
voorvorkpoten, deze zijn roestig totaan de keerringen zo te zien
accu,luchtfilter,bougies,olie en oliefilter
einddempers

dan is hij weer rijdbaar. Als ik hem mooi wil maken moeten er dus veel boutjes vervangen worden, de hele uitlaat vervangen worden,een origineel stuur met handvatten komen, de originele lamporen met lamp, een kickstarter en een achterspatbord die goed in de chroom zit. Ook moet hij opnieuw gespaakt gaan worden dan en moeten de velgen een chroombeurt krijgen
 
Laatst bewerkt:
100 euro is een koopje .

enne je gaat de uitlaten vervangen ? wat moet je voor de 4 bochten hebben die je nu hebt staan ?
 
Ik weet nog niet helemaal wat ik ga doen met de roestige bochten die er nu bijzitten, ligt er een beetje aan of ik ergens voor weinig een 4-in-1 of een paar einddempers kan vinden

Kwam er net achter dat er achter een setje koni's opzitten. Moet alleen de veren effe opnieuw spuiten en de boel poetsen :)
 
Laatst bewerkt:
Natas, ik heb nu een 4 in 1 liggen, als je nog wat wilt met de 2 in 1's moet je het maar zeggen
 
Hij krijgt hem voor heel weinig, kan ik weer 1 gaskabel kopen :) denk dat de verzendkosten hoger zullen zijn......
 
Terug
Bovenaan Onderaan