cb 500 andere voorvork, wielen, achterbrug

Hi Ryan,

Zal binnenkort even een paar duidelijke fotoos schieten.
Er is mij verteld dat de remklauw van een Monster was, maar ze lijken ook precies hetzelfde als mijn SS750.
De schijf is een Brembo Goldline 320, en ik dacht dat de gaten steek 5 x 110 was.

Persoonlijk vind ik een schijf genoeg, op de Monster 600 en zelfs op de SS750 heeft Ducati ook uitvoeringen met 1 schijf.
 
Hi Ryan,

Hierbij de beloofde plaatjes
full

full

full

full


Zoals je ziet op het tweede plaatje ( rem 1 ) zit er een alu ring tussen naaf en schijf.
Daarop en ook die eronder kun je zien dat er een paar vlakken van de poot zijn gefreesd.
OP de laatste foto kun je zien dat er ook aan de bevenste bevestiging een stukje afgefreest is.

Als het je wat lijkt, mag je gerust een keer langskomen om te kijken en meten. ( is wel boven in Nederland, in Drenthe )
Moet ook binnenkortde keeringen nog vervangen, dus het moet er nog een keer uit.

Groeten :W
 
zo te zien is het een 550 blok want ik zie geen koppeling aan deze kant, met de cylinders en de kop van een 650.

Past dat gewoon 1 op 1 650 cyl en kop op 550 blok of moet je dan nog veel aanpassen?
of past het blok van een 650 gewoon in een 500, 550 frame?

.
full
 
Geen antwoord helaas maar potdikke, wat een gave Honda is dat zeg :} :} :}


ja he, ik ben vooral geinteresseerd in het blok, de combinatie van 500/550 en 650
ik wil weten wat er mogelijk is tussen die blokken
ik wist wel dat de nokkenas uitwisselbaar was maar ik zie hier de kop en de cylinders van een 650 op een 500 blok denk ik
 
ja he, ik ben vooral geinteresseerd in het blok, de combinatie van 500/550 en 650
ik wil weten wat er mogelijk is tussen die blokken
ik wist wel dat de nokkenas uitwisselbaar was maar ik zie hier de kop en de cylinders van een 650 op een 500 blok denk ik

En er zitten CB750 carbs op ;)

Maar CB650 cilinder en kop op een CB500 onderblok lijkt me niet waarschijnlijk aangezien de CB650 een langere slag heeft dan de CB500/550. Ik geloof wel dat het koppelingsdeksel van een CB550 past op een CB650 blok, dus dat zou evt verklaren waarom het op een CB500/550 blok lijkt.

Overigens is het heel goed mogelijk om een CB650 blok in een CB500/550 frame in te bouwen. De bevestigingpunten zijn hetzelfde. Carbs en luchtfilterbak zijn wel lastiger pas te maken. En het vraagt ook nogal wat aanpassingen aan de kabelboom. maar het is zeker te doen...

dsc02562ge.jpg
 
kijk daar komen we al een heel eind mee.

ik heb dus maar een goedlopende, cb 650 gekocht, en ga het blok overbouwen in mijn 500
en eens kijken of een koppelings deksel van een 550 past, ik heb nog een mooi setje 750 carbs liggen met kelkjes.
mmm kijken of dat vooruit zal gaan ivm een 500 blok

zal dan meteen de hele kabelboom ook van de 650 gebruiken om problemen te voorkomen.
 
kijk daar komen we al een heel eind mee.

ik heb dus maar een goedlopende, cb 650 gekocht, en ga het blok overbouwen in mijn 500
en eens kijken of een koppelings deksel van een 550 past, ik heb nog een mooi setje 750 carbs liggen met kelkjes.
mmm kijken of dat vooruit zal gaan ivm een 500 blok

zal dan meteen de hele kabelboom ook van de 650 gebruiken om problemen te voorkomen.

Voor je aan de slag gaat, lees het topic in de onderstaande link even door. Staat boordevol tips over een 500/550 -> 650 engine swap. Gaat volgens mij ook over dezelfde motor die je een paar posts hierboven als inspiratiebron noemt ;)

550/650 hybrid or 650 big bore HOW TO

DSCN2080.jpg


DSCN2084.jpg


DSCN2086.jpg


2009-09-09181505.jpg
 
En er zitten CB750 carbs op ;)

Maar CB650 cilinder en kop op een CB500 onderblok lijkt me niet waarschijnlijk aangezien de CB650 een langere slag heeft dan de CB500/550. Ik geloof wel dat het koppelingsdeksel van een CB550 past op een CB650 blok, dus dat zou evt verklaren waarom het op een CB500/550 blok lijkt.

Overigens is het heel goed mogelijk om een CB650 blok in een CB500/550 frame in te bouwen. De bevestigingpunten zijn hetzelfde. Carbs en luchtfilterbak zijn wel lastiger pas te maken. En het vraagt ook nogal wat aanpassingen aan de kabelboom. maar het is zeker te doen...



ik heb eens zitten kijken voor het koppelingsdeksel of die van een 550 op een 650 past maar dan zit je met het gat van je kickstarter want een 650 heeft dat niet of daar dan een dop voor laten draaien en dichtmaken...??

[afbeelding]
 
en wat is de beste manier om je achterbrug te versterken als je de originele behoudt

ik zie dat veel er een buis extra onder vast lassen, maakt dat echt veel uit?
 
Maakt inderdaad veel uit, zeker bij die zwabber bruggen van eind jaren 70. Maar evenveeel winst haal je uit nieuwe lagers / bussen. ..(en uit je vering).

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan