cb 500 andere voorvork, wielen, achterbrug

cb550F ryan

MF veteraan
29 okt 2007
1.370
0
wachtebeke/ belgie
ik heb een vraagje ik zit nu met het idee in mijn hoofd om een caferacer te bouwen van een cb 500 maar ik wil het volgende doen:

een andere voorvork (upside down of iets anders recent)
ander voor wiel met dubbele of enkele remschijf maar ook iets dat beter remt dan het originele
het achter wiel ook met remschijf
wel de wielen met spaken geen gietwielen.

wat kan ik het beste gebruiken
ik heb al eens iets gelezen over mito usd voorvork of een ZXR400 USD
en wat voor wielen zijn aan te raden voor en achter met schijven:

wil een combinatie maken van nieuw met oud
en wss ook een ander achterbrug

iemand hier meer weet van
 
als je een aparte achterbrug wilt hebben zou ik eens kontact opnemen met jerry-t
hij heeft een topic in het streetfighter gedeelte
 
op MP staat nog een hele mooi Bakker achterbrug te koop incl wiel en rem enz.
 
ik kan deze voor 100 euro overnemen

zxr400 vork

als ik deze passend zou maken zou je nog genoeg stuur uitslag hebben
.
full
 
Je kunt er ook zoiets van maken:
Yamaha RD350 voorvork
Morad/Akront velgen
Fontana replica voorrem
Honda XR achterrem
full
 
Ik heb een cb 500 four met de voorvork van een vfr800 met dubbele remschijf. Voorvork past bijna 1 op 1 moet alleen wat aan het balhoofd lassen om de stuuruitslag te beperken. Heb ook reeds de naven liggen om er gespaakte velgen in te plaatsen maar eerst rijd ik zo nog wat rond.

full
 
Oude vork nieuwe remmerij kan ook.
:X
Ik heb deze Ducati Schijf inclusief 4 zuiger Brembo klauw erop.
full


Remt echt 10x beter dan origineel, origineel is niet eens echt remmen dat is vertragen.
Nu de veren nog iets meer op spanning en iets meer olie erin tegen het duiken.
 
Laatst bewerkt:
Oude vork nieuwe remmerij kan ook.
:X
Ik heb deze Ducati Schijf inclusief 4 zuiger Brembo klauw erop.
[afbeelding]

Remt echt 10x beter dan origineel, origineel is niet eens echt remmen dat is vertragen.
Nu de veren nog iets meer op spanning en iets meer olie erin tegen het duiken.

En heb je dan ook de originele naaf en velg gebruikt of een andere
 
Je kunt er ook zoiets van maken:
Yamaha RD350 voorvork
Morad/Akront velgen
Fontana replica voorrem
Honda XR achterrem[afbeelding]


vraagje over je cb750 die je te koop had, zijn de wielen die daar in zitten ook in een cb500 te bouwen
Voornaaf van een Honda K type
Achternaaf van een Honda CB750 F1
en welke voorvork poten zitten erop?
 
Hi Ryan,

Heb het niet zelf gefabriekt, maar de naaf en velg zijn origineel.
De schijf past 1 op 1, er zit alleen een alu ring tussen, om de afstand te overbruggen.
Daarnaast is er een plaat gefreest die op de originele bevestigingen zit.
Ook is er een stukje uit de poot gefreest, om de schijf net genoeg ruimte te geven.

Heb anders ook nog een linker en rechterpoot inclusief rembevestiging liggen.
Op de linkerpoot zit een gangbare klauw, en ik heb een originele schijf.
Dan kun je naar dubbele schijf voor.
http://link.marktplaats.nl/474743482

Maar weet niet of dat in je idee van een mix tussen oud en nieuw past.
 
Hi Ryan,

Heb het niet zelf gefabriekt, maar de naaf en velg zijn origineel.
De schijf past 1 op 1, er zit alleen een alu ring tussen, om de afstand te overbruggen.
Daarnaast is er een plaat gefreest die op de originele bevestigingen zit.
Ook is er een stukje uit de poot gefreest, om de schijf net genoeg ruimte te geven.

Heb anders ook nog een linker en rechterpoot inclusief rembevestiging liggen.
Op de linkerpoot zit een gangbare klauw, en ik heb een originele schijf.
Dan kun je naar dubbele schijf voor.
http://link.marktplaats.nl/474743482

Maar weet niet of dat in je idee van een mix tussen oud en nieuw past.


is het mogelijk een foto van dichtbij te maken van je ducati schijf en remklauw bevestiging , enig idee welke ducati schijf het is, ik denk ik ook zoiets fabriceren en eens kijken of ik er dan mss 2 kan installeren of remt deze ene schijf al genoeg?
 
Hi Ryan,

Heb het niet zelf gefabriekt, maar de naaf en velg zijn origineel.
De schijf past 1 op 1, er zit alleen een alu ring tussen, om de afstand te overbruggen.
Daarnaast is er een plaat gefreest die op de originele bevestigingen zit.
Ook is er een stukje uit de poot gefreest, om de schijf net genoeg ruimte te geven.

Heb anders ook nog een linker en rechterpoot inclusief rembevestiging liggen.
Op de linkerpoot zit een gangbare klauw, en ik heb een originele schijf.
Dan kun je naar dubbele schijf voor.
http://link.marktplaats.nl/474743482

Maar weet niet of dat in je idee van een mix tussen oud en nieuw past.


deze ziet er qua gaten ook wel pas uit
http://www.ebay.de/itm/Bremsanlage-Ducati-Monster-600-eine-Scheibe-/150655031370?pt=Motorrad_Kraftradteile&hash=item2313bd584a (Bremsscheibe vorn Ducati Monster 600 City M300AA Bj 1999 | eBay)
 
Terug
Bovenaan Onderaan