CB-500 Geknepen of niet: hoe weet je dat?

13 jun 2005
102
0
Lo,

Rijdt nu een paar weekjes rond op m'n 1998 cb500 en heb 't gevoel dat
hij wat geknepen is. Als ik op de snelweg over de 8000 toeren in z'n 6
zit kom ik net aan 140kmpu. Is dat normaal of is t'ie geknepen wie oh wie
weet 't antwoord?

Groet,

Mr_Vandepotgerukt
 
8000 toeren in zijn 6 en 140 rijden? Weet je het cker? Mijn gs doet 6500 in zijn 6 bij 140, vertanding lijkt me ongeveer hetzelfde. Slipt je koppeling niet?

Maar een cb500 moet harder kunnen dan 140. Kzal naar je bougies kijken of die mooie grijze kleur hebben. Als ze zwart zijn dan is ie niet goed afgesteld, dan ff naar de dealer toe.

Enne www.motor-forum.nl/forum/topic/92846/10 daar zijn meer cb500 berijders.
 
Moet je ermee blijven rondrijden dan? Als je er zelf "geen verstand" van hebt.

Mag rustig gezegt worden hoor ik heb er ook (nog) geen verstand van. Ben nog
een beginnend motorrijder en moet de kneepjes van de techniek nog leren
vandaar dat ik liever vraag dan blijf zitten twijfelen.

Is er iets dat ik zelf kan nakijken (dealer met vakantie, wil graag
morgen/overmorgen van 't mooie weer gaan genieten om met 't beestje te gaan
werken). bougies werden al geopperd wat nog meer ?


Groet,

Mr_Vandepotgerukt
 
Kan best zijn dat er iets niet klopt. Maar 8000 toeren in zijn 6 en 140km/h klopt voor mijn gevoel ook niet helemaal. Als je wil weten hoe snel hij kan moet je zo lang mogelijk in zijn 5 blijven zitten en hem door trekken tot ongeveer 10000 toeren, en dan misschien nog doorschakelen.

Nakeds zijn niet echt gemaakt om snel op de snelweg te rijden. Als je een snelheidsrecord wil doen moet je wel voorover zitten met je helm dicht bij je tank. 170 moet je redelijk makkelijk kunnen halen. Met een beetje geduld en een gunstige wind zit 185 er ook wel in.
 
Kan best zijn dat er iets niet klopt. Maar 8000 toeren in zijn 6 en 140km/h klopt voor mijn gevoel ook niet helemaal. Als je wil weten hoe snel hij kan moet je zo lang mogelijk in zijn 5 blijven zitten en hem door trekken tot ongeveer 10000 toeren, en dan misschien nog doorschakelen.

Nakeds zijn niet echt gemaakt om snel op de snelweg te rijden. Als je een snelheidsrecord wil doen moet je wel voorover zitten met je helm dicht bij je tank. 170 moet je redelijk makkelijk kunnen halen. Met een beetje geduld en een gunstige wind zit 185 er ook wel in.

't gaat 'm ook niet zozeer om de topsnelheid alleen als ik dan op de snelweg zit
dan mis ik net ff dat kleine beetje extra pit om in te halen enz als er weer n's zo'n groepje auto's voor je zit dat met 120/125 voor je uit rijdt daar zit ik liever voor dan er achter.
 
't gaat 'm ook niet zozeer om de topsnelheid alleen als ik dan op de snelweg zit
dan mis ik net ff dat kleine beetje extra pit om in te halen enz als er weer n's zo'n groepje auto's voor je zit dat met 120/125 voor je uit rijdt daar zit ik liever voor dan er achter.

Als je bij ongeveer 7000 toeren of meer met 120km/u niet redelijk rap kan inhalen klopt er idd iets niet. Ik weet niet wat er allemaal mis kan zijn, dat weet een dealer waarschijnlijk wel.
 
Je rijdt ongeveer 6000 toeren in zijn 6 als je 120 rijdt.
Met 140 zit je ongeveer op 7000 (ertegenaan). Maar 8000 is zeker te hoog, moet je echt wel een tikkie terug doen om dat te halen...

Ik rijdt op een cb500 uit 94, maar dat zal niet zoveel verschillen denk ik.

Je kan natuurlijk de choke open hebben staan, maar dat lijkt me wel een heel erg simpele reden. hehe
 
Je rijdt ongeveer 6000 toeren in zijn 6 als je 120 rijdt.
Met 140 zit je ongeveer op 7000 (ertegenaan). Maar 8000 is zeker te hoog, moet je echt wel een tikkie terug doen om dat te halen...

Ik rijdt op een cb500 uit 94, maar dat zal niet zoveel verschillen denk ik.

Je kan natuurlijk de choke open hebben staan, maar dat lijkt me wel een heel erg simpele reden. hehe

choke staat braaf dicht dus dat is 't niet :P ik zal straks nog eens proberen
en kijken wat ie doet volgens mij 120 bij 6000 in 6 doet die van mij ook maar daarna.... hmmmmm.

Volgens mij heeft een '94 (das dan model pc26) hetzelfde blok als die van
mijn '98 (model pc32). Beiden hebben bloktype PC26E. Dus veel verschil zal
er wel niet in zitten.
 
een geknepen cb500 gaat niet harder dan 150 als je er rechtop op zit.. ongeknepen moet 200 te halen zijn als je voor de wind zit.. die van jou moet wel geknepen zijn, als hij een kortere vertanding heeft moet ie trouwens veel makkelijker de 10.000 toeren halen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan