CB-500 Geknepen of niet: hoe weet je dat?

13 jun 2005
102
0
Lo,

Rijdt nu een paar weekjes rond op m'n 1998 cb500 en heb 't gevoel dat
hij wat geknepen is. Als ik op de snelweg over de 8000 toeren in z'n 6
zit kom ik net aan 140kmpu. Is dat normaal of is t'ie geknepen wie oh wie
weet 't antwoord?

Groet,

Mr_Vandepotgerukt
 
8000 toeren in zijn 6 en 140 rijden? Weet je het cker? Mijn gs doet 6500 in zijn 6 bij 140, vertanding lijkt me ongeveer hetzelfde. Slipt je koppeling niet?

Maar een cb500 moet harder kunnen dan 140. Kzal naar je bougies kijken of die mooie grijze kleur hebben. Als ze zwart zijn dan is ie niet goed afgesteld, dan ff naar de dealer toe.

Enne www.motor-forum.nl/forum/topic/92846/10 daar zijn meer cb500 berijders.
 
Moet je ermee blijven rondrijden dan? Als je er zelf "geen verstand" van hebt.

Mag rustig gezegt worden hoor ik heb er ook (nog) geen verstand van. Ben nog
een beginnend motorrijder en moet de kneepjes van de techniek nog leren
vandaar dat ik liever vraag dan blijf zitten twijfelen.

Is er iets dat ik zelf kan nakijken (dealer met vakantie, wil graag
morgen/overmorgen van 't mooie weer gaan genieten om met 't beestje te gaan
werken). bougies werden al geopperd wat nog meer ?


Groet,

Mr_Vandepotgerukt
 
Kan best zijn dat er iets niet klopt. Maar 8000 toeren in zijn 6 en 140km/h klopt voor mijn gevoel ook niet helemaal. Als je wil weten hoe snel hij kan moet je zo lang mogelijk in zijn 5 blijven zitten en hem door trekken tot ongeveer 10000 toeren, en dan misschien nog doorschakelen.

Nakeds zijn niet echt gemaakt om snel op de snelweg te rijden. Als je een snelheidsrecord wil doen moet je wel voorover zitten met je helm dicht bij je tank. 170 moet je redelijk makkelijk kunnen halen. Met een beetje geduld en een gunstige wind zit 185 er ook wel in.