CB 500 rijders?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kevke

Die hard MF'er
26 jan 2005
532
0
Maastricht
Zijn er hier nog mensen die net als mij een cb 500 rijden graag wat foto's en ook alle andere ervaringen / boodschappen zijn welkom.

GRTZ Kev
 
Hallo daar *D

Dit is de mijne:

0
 
Laatst bewerkt:
heb er ook eentje uit 1994,
knippers zijn ondertussen veranderd naar kleinere:
full

ow ja, die L staat er ook nimeer op hoor sinds augustus :P
 
komt er een mooi geluid uit eigenlijk?

Welk merk is het en zo? Zou dat ook wel willen, maar wil ook geen grote kosten meer doen op een 10 jaar oude moto
 
[me]seadog meldt zich
[/me]


Ik heb er ook 1, van '97. 53k op de teller. Heb hem sinds eind november, en mag er sinds een kleine maand op rijden. Hebben jullie ook dat ie vanaf de 4500 veel meer herrie begint te maken? Bij de uitlaat of inlaat ofzo.
 
[me]seadog meldt zich
[/me]


Ik heb er ook 1, van '97. 53k op de teller. Heb hem sinds eind november, en mag er sinds een kleine maand op rijden. Hebben jullie ook dat ie vanaf de 4500 veel meer herrie begint te maken? Bij de uitlaat of inlaat ofzo.

heb je geen foto?

Dat geluid dat je meldt zegt me eigenlijk niets. Motor maakt meer lawaai omdat die hoger in toeren gaat, da's al... maar iets opvallends heb ik niet gemerkt. Wat voor lawaai is het dan? geratel of zo? Misschien iets dat niet goed vastzit en door de trillingen rammelt?
 
heb je geen foto?

Dat geluid dat je meldt zegt me eigenlijk niets. Motor maakt meer lawaai omdat die hoger in toeren gaat, da's al... maar iets opvallends heb ik niet gemerkt. Wat voor lawaai is het dan? geratel of zo? Misschien iets dat niet goed vastzit en door de trillingen rammelt?

Zal wel een afwijking van de mijne zijn. Vanaf ongeveer 4500 neemt het geluid in kort bestek exponentieel toe, als of er een klepje bij de uitlaat open gaat ofzo. Zal wel aan de demper liggen.

zoals ik hem op marktplaats vond:
full
 
De mijne begint pas mooi te klinken bij een 4000 toeren :)
Bij hoeveel toeren rijden jullie normaal? Ik ben gewoon om bij mijn wagen rond de 3500 toeren te schakelen op aanraden van mijn garagist maar ik heb het idee dat een motor wel wat meer toeren kan hebben. Ik zoek een beetje het midden tussen zuinig en sportief rijden (wat betreft kruissnelheid dan, optrekken doe ik meestal zo rap mogelijk en dan ga ik wel naar 6 - 7000 toeren. Het is ook zo leuk om es flink door te trekken).
 
De mijne begint pas mooi te klinken bij een 4000 toeren :)
Bij hoeveel toeren rijden jullie normaal? Ik ben gewoon om bij mijn wagen rond de 3500 toeren te schakelen op aanraden van mijn garagist maar ik heb het idee dat een motor wel wat meer toeren kan hebben. Ik zoek een beetje het midden tussen zuinig en sportief rijden (wat betreft kruissnelheid dan, optrekken doe ik meestal zo rap mogelijk en dan ga ik wel naar 6 - 7000 toeren. Het is ook zo leuk om es flink door te trekken).

hangt er van af. Als ik normaal rij is dit meestal rond de 6 a 7000 denk ik. Rustiger is alleen wanneer het verkeer dit vereist. Maar merk wel dat ik vaker alsmaar hoger in toeren ga vooraleer ik schakel... denk dat ik het vermogen stilaan meer begin te kennen/beheersen.

Als ik er echt eens sportief mee wil rijden heb ik geen angst om net tot aan het rood te gaan...

motor kan daar wel tegen denk ik
 
In de stad rij ik meestal rond de 4500 toeren. Bij het optrekken ga ook ik ietsje verder, 7500 ofzo? Echt hard door trekken richting de rode zone komt er in de stad niet zo van, dan zit je al tegen de 80. Soms kan ik me niet inhouden. Wel handig voor op de oprit naar de snelweg, als je de ruimte hebt.

Op de snelweg zit ik rond de 6000 toeren. Als ik snel wil versnellen zorg ik wel dat de motor ietsje sneller draait. Rond de 9500 toeren is ie het sterkts.
 
t is stil op het cb500 front... Geen nieuws is goed nieuws zullen we maar zeggen :)
Ben net stukkie gaan rijden. Het weer was niet fantastisch maar heb toch genoten. Enkel beetje hoofdpijn. Mijn helm heeft voorraan op de kin inlaatklepjes die zelfs als die dichtstaan lucht doorlaten. En ik had vandaag mijn helmpie liever volledig luchtdicht gehad. Ik ga denk ik eens om een mutsje voor onder de helm gaan.

groeten
 
t is stil op het cb500 front... Geen nieuws is goed nieuws zullen we maar zeggen :)
Ben net stukkie gaan rijden. Het weer was niet fantastisch maar heb toch genoten. Enkel beetje hoofdpijn. Mijn helm heeft voorraan op de kin inlaatklepjes die zelfs als die dichtstaan lucht doorlaten. En ik had vandaag mijn helmpie liever volledig luchtdicht gehad. Ik ga denk ik eens om een mutsje voor onder de helm gaan.

groeten

denk dat we maar met weinig zijn :)

van het hele weekend niet gereden (maar niet zo erg, rij toch hele week door)

ow ja, ben vrijdag nieuwe kabel gaan halen voor de sneleidsmeter (dus van voorwiel naar dashboard). Kabel die erop stond was dus kapot. Is trouwens duur grapje... 27 euro voor zo'n simpele kabel :X

Maar heb nu terug snelheid hehe (wat mij wel opviel is dat je eigenlijk sneller rijdt, en dus sneller bochten neemt als je gewoon geen snelheid weet, je bent echt meer naar de baan en bocht aan het kijken)

Weet er iemand nog trouwens wat leuke dempers voor op een cb500 (+ eventueel prijzen? mag 2de hands, van bij een schroothandelaar of zo... gewoon om een idee te krijgen)

nog veel rijplezier 8-)
 
Het is inderdaad frappant dat al die prullen zoveel geld moeten kosten. Een mens vraagt zich af hoe ze het ervoor durven vragen...

Wat dat op je baan letten betreft heb je ook overschot van gelijk. Met die superboetes zit een mens meer op zijn teller te kijken dan dat ie op de baan let. En dan heb je nog van die mensen die vlak voor het verkeerslicht plots op hun rem gaan staan omdat er camera's staan etc. Maar het schijnt allemaal veiliger te zijn, dus ja... |(

Met die dempers kan ik je niet helpen. Heb daar allemaal niet zoveel kaas van gegeten. Ik ben al blij dat de vorige eigenaar er kleine knipperlichten op gezet heeft want die grote die er standaard opzitten zijn toch echt overdreven. Maar ik vind de mijne best leuk klinken en de meeste zeggen dat ie zwaarder dan een 500cc klinkt ook.
 
Hey. Er gebeurt hier eindelijk weer iets :)

Ik heb zelf de afgelopten tijd niet echt veel gereden. Ik heb een afspraak gemaakt voor de 54000km beurt, en zal tevens een nieuwe ketting en tandwielen krijgen (194e). Monteur had even gekeken nadat ie had gevraagd of er nog bijzonderheden waren. Bij het optrekken in lage snelheden hoor ik het een beetje knarsen. Langzamer dan de omwentelingen van de wielen. Ketting is niet uitgedroogd overigens. Ik stoor me er nogal aan en ben bang dat ik met een gebroken ketting langs de weg sta. Misschien dat ik er nog een beetje olie op doe in de tussentijd. Kijken of dat het symptoom wat kan bestrijden. Afspraak is pas 5 mei en ik laat hem daar een nachtje staan.

Het geluid van de cb500 vind ik best mooi. Rond de 4000 toeren in de stad klinkt ie echt smooth. Mijne klinkt vanaf de 5000 toeren ineens best hard. Ik zal aan de monteur vragen of hij kan horen of iets mis is met de uitlaat, of dat het normaal is. Maar dan nog, als de demper een beetje brak is blijf ik er nog wel mee rijden. Ik verwacht nog wat bekeuringen die ook betaald moeten worden.
 
Laatst bewerkt:
He mensen benpas sinds kort op mijn cb 500 gaaan rijden ikzelf heb eeen remus uitlaat onder mijn cbtje liggen klinkt echt bruut. Misschien wel een beetje tuh :9 rijdt erg lekker alleen bij het schakelen naar de tweede knartst hij eft en toe eens ligt dat aan mij ne of hebben jullie er ook wel eens last van?
 
dit is mijn cb500 en ik heb een viper uitlaat erop.. zelf passend gemaakt :)

bj 1997
nu 71000 km
koste me vorig jaar en 4000 km terug, 2000 euro..

full
 
dit is mijn cb500 en ik heb een viper uitlaat erop.. zelf passend gemaakt :)

bj 1997
nu 71000 km
koste me vorig jaar en 4000 km terug, 2000 euro..

(Afbeelding)

Wat een beauty :) Ja 2000 euro, maar dan heb je ook wat hè. Mijne was 1800e, maar dan kreeg ik er ook een tanktas bij en 52000km.

Volgende keer als ik een 2e hands motor koop ga ik wel ff kijken naar de tandwielen. Omdat ze bij mij waarschijnlijk al best versleten waren, maar ik heb er bij aankoop niet naar gekeken. Bij de volgende beurt krijg ik nieuwe en nieuwe ketting. Vandaag wat wezen rijden en me zitten storen aan het geluid. Na afloop maar ff zelf gekeken en de tandjes hebben inderdaad scherpe puntjes gekregen.

Anyway, bij een volgende 2e hands motor check ik ketting en tandwielen ook ff. Als die versleten zijn wil ik ongeveer 150e van de vraagprijs af (voor zover die al redelijk was).

En dan dat van het naar 2 schakelen, zegt me eigenlijk niks :)
 
Laatst bewerkt:
He mensen benpas sinds kort op mijn cb 500 gaaan rijden ikzelf heb eeen remus uitlaat onder mijn cbtje liggen klinkt echt bruut. Misschien wel een beetje tuh :9 rijdt erg lekker alleen bij het schakelen naar de tweede knartst hij eft en toe eens ligt dat aan mij ne of hebben jullie er ook wel eens last van?

echt knarsen niet, maar wel luidruchtiger dan andere versnellingen. Ik denk wel dat dat normaal is hoor.

Ben gisteren gewoon nog is voor de fun manoeuvers gaan oefenen, gaat perfect met de cb.

zijn er eigenlijk mensen die de hele rand van hun band rijden? Ik rij zelf met pirelli sport demon vanachter maar blijf steken op half centimetertje aan elke zijde
 
echt knarsen niet, maar wel luidruchtiger dan andere versnellingen. Ik denk wel dat dat normaal is hoor.

Ben gisteren gewoon nog is voor de fun manoeuvers gaan oefenen, gaat perfect met de cb.

zijn er eigenlijk mensen die de hele rand van hun band rijden? Ik rij zelf met pirelli sport demon vanachter maar blijf steken op half centimetertje aan elke zijde

ik heb aan de linkerkant geen randje meer... rechts nog wel iets.. maar dat komt omdat rotondes altijd linksom gaan :+ ik maak wel ff een foto..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan