CB 500 rijders?

Status
Niet open voor verdere reacties.
bedankt voor de adressen, heb meteen een mail gestuurd.
Hopen dat ze, niet net als hier, op maandag dicht zijn
 
hoi

ik zou mijn koppelings- en remhendel een beetje optimaler willen zetten. Niet dat ik ergens last van heb, maar ik lees wel es dat je arm en vingers mooi in elkaar verlengde moeten liggen wanneer je hand op het hendel rust. Bij mij maakt mijn hand een lichte hoek.
Mijn vraag: kan ik die zomaar wat verstellen zonder verder iets aan te passen? Of moet ik dan ook automatisch de kabels (rem? koppeling? gas?) wat gaan bijregelen omdat deze gaan verkorten/verlangen?
 
;(
weer eens brokken aan de moto!
na een gezellige rit van zo een 100 tal km zet ik mijn cb op zijn vertrouwde plaats, even later zie ik een olie plas aan het voorvork.
ik doe hem onmiddelijk naar de garage om de dichtingsriem te laten maken, kort daarop wordt ik gebelt met slecht nieuws, blijkbaar was dit al eens gemaakt maar toen hebben ze het voorvork verkeerd gemonteerd waardoor nu heel het stuk moet vervangen worden.

nu is de vraag: de garage die dit al eens gemaakt had (voor de moto in mijn bezit was) is een erkende honda garage, kan je die dan niet aansprakelijk stellen voor de kosten omdat ze dit verkeerd hebben gemonteerd?

hehe, dit wou ik effe kwijt!!
 
;(
weer eens brokken aan de moto!
na een gezellige rit van zo een 100 tal km zet ik mijn cb op zijn vertrouwde plaats, even later zie ik een olie plas aan het voorvork.
ik doe hem onmiddelijk naar de garage om de dichtingsriem te laten maken, kort daarop wordt ik gebelt met slecht nieuws, blijkbaar was dit al eens gemaakt maar toen hebben ze het voorvork verkeerd gemonteerd waardoor nu heel het stuk moet vervangen worden.

nu is de vraag: de garage die dit al eens gemaakt had (voor de moto in mijn bezit was) is een erkende honda garage, kan je die dan niet aansprakelijk stellen voor de kosten omdat ze dit verkeerd hebben gemonteerd?

hehe, dit wou ik effe kwijt!!

Wat hadden ze dan verkeerd gemonteerd? En wat zou er dan vervangen moeten worden? Er is niet zo gek veel wat je kan mollen bij zo'n voorvork, tenzij je echt 2 linker handen hebt (maar dat hoef je niet te verwachten van een Honda dealer). Weet je zeker dat de garage waar je nu zit je niet wat op je mouw probeert te spelden?
Je kan het natuurlijk altijd proberen te verhalen op de andere garage. Maar heb zo'n vermoeden dat ze niet zo gek veel eraan zullen doen...
 
Tomaaz heeft ook niet stil gezeten :+

Heb de vrachtwagen knippers vervangen voor kleine, een superbike stuur gemonteerd en een streetfighter koplamp unit erop gezet (die dingen zijn nog best prijzig! :X )

Hier 2 fototjes ervan:

hpim33603rh.jpg


hpim33641cb.jpg


Nu wil ik alleen nog andere spiegels en dan vind ik het wel best :P
 
Dat ziet er niet verkeerd uit... :D Hebbie mischien nog een leuk fototje van hoe je stuur eruit ziet nu? Alleen jammer dat je tellerpartij nu zo boven alles uitsteekt...
 
Dat ziet er niet verkeerd uit... :D Hebbie mischien nog een leuk fototje van hoe je stuur eruit ziet nu? Alleen jammer dat je tellerpartij nu zo boven alles uitsteekt...
Foto zal ik deze week voor je maken.

Tellerpartij zit ik nog over te twijfelen. Zou wel wat anders willen, maar wat :P
 
Hallo CB500-ers..

Ik heb eindelijk een nieuwe bike... Een CB500 uit 1994 met pas 14000 km op de tellen. Het ding is echt als nieuw.

Nu vraag ik me wel af...

Ik voel de motor een beetje trillen, vooral boven de 4000 toeren.
Het valt het meeste op als ik met mijn benen tegen de tank aanzit.

Hebben jullie dat ook??

Greetz.. Rob

Ohwjah.... dit is um..

full


Het schermpje gaat er snel van af....
 
Hallo CB500-ers..

Ik heb eindelijk een nieuwe bike... Een CB500 uit 1994 met pas 14000 km op de tellen. Het ding is echt als nieuw.

Nu vraag ik me wel af...

Ik voel de motor een beetje trillen, vooral boven de 4000 toeren.
Het valt het meeste op als ik met mijn benen tegen de tank aanzit.

Hebben jullie dat ook??

Greetz.. Rob
Denk dat dat het bekende 2cilinder fenomeen is ;)

Edit*
Netjes ding! Ziet er idd nog nieuw uit :P
 
Trillen??? Nee hoor, nergens last van... O-) O-) O-) }) :+
Is volgens mij idd een 2cylinder fenomeen. Aangezien je per 2 omwentelingen je 2 "grote" klappen krijgt in plaats van bijvoorbeeld 4 kleinere. Des te meer klappen je hebt per omwenteling des te beter de klappen verdeelt zijn en dat heft elkaar dus een beetje op...
 
Wat hadden ze dan verkeerd gemonteerd? En wat zou er dan vervangen moeten worden? Er is niet zo gek veel wat je kan mollen bij zo'n voorvork, tenzij je echt 2 linker handen hebt (maar dat hoef je niet te verwachten van een Honda dealer). Weet je zeker dat de garage waar je nu zit je niet wat op je mouw probeert te spelden?
Je kan het natuurlijk altijd proberen te verhalen op de andere garage. Maar heb zo'n vermoeden dat ze niet zo gek veel eraan zullen doen...

wel,
uit wat ik begrepen heb zouden in het voorvork geleiders moeten zitten en door een verkeerde montage zijn deze stuk.
normaal gezien zouden er 2 stukken in en uit elkaar moeten schijven, dit gebeurde enkel aan de rechterzijde.
aan de linkerzijde bleef dit gewoon vastzitten.
hierdoor moest de linkerzijde vervangen worden, maar vermits je dat in een setje moet kopen gaat ie de 2 zijden vervangen en moet er dus een volledig nieuw voorvork op.
 
Het schermpje gaat er snel van af....

Gefeliciteerd en welkom bij de club! Hij ziet er idd als nieuw uit. Dat is te zien aan de velgen, uitlaatbochten, voorvork en schokbrekers die niet roestig zijn. Wat heb je er voor betaald? Bij normaal gebruik en gewoon buiten laten staan gaat het echter wel achteruit.

@dims: Ik krijg toevallig van de week ook nieuwe voorvork binnenpoten. Bij mij is er een stukje chroom afgebladderd en hij lekt nu. De geleidebussen zouden volgens mij ook vervangen worden. Er worden gelijk ook progressieve veren in gestopt.

@tomaaz: Ziet er leuk uit. Maar ik hou het toch bij de monokoplamp.
 
Ik krijg toevallig van de week ook nieuwe voorvork binnenpoten. Bij mij is er een stukje chroom afgebladderd en hij lekt nu. De geleidebussen zouden volgens mij ook vervangen worden. Er worden gelijk ook progressieve veren in gestopt.
Hoeveel heeft je dat gekost als ik vragen mag?
 
@dims: Ik krijg toevallig van de week ook nieuwe voorvork binnenpoten. Bij mij is er een stukje chroom afgebladderd en hij lekt nu. De geleidebussen zouden volgens mij ook vervangen worden. Er worden gelijk ook progressieve veren in gestopt.

nu hij bij mij toch binnen is (moet er een week op wachten, ze hadden de stukken niet binnen) word de uitlaat opgeschuurt en opnieuw in het zwart gespoten. (begon te roesten)
nu ben ik nog op zoek naar de bestickering, bij deze : als iemand van jullie toevallig zo een stickersetje op rezerve heeft, laat dan maar iets weten.
 
Hoeveel heeft je dat gekost als ik vragen mag?

380 euro materiaal kosten voor de Honda onderdelen. Ik had een schatting voor 110 euro voor de veren van hyperpro. Ik ga uit van 2 uur werk, 150 euro ofzo. Ik ga nok bij elkaar uit van een hoop geld, rond de 600 euro of iets meer.
 
Laatst bewerkt:
??? Vaag...
Het enige wat in onze voorvorken langs elkaar glijd zijn de (verchroomde) binnenpoten met je buitenpoten, die worden idd gelijd door bussen. In je binnenpoot zit daarbij ook nog een "damper rod". Dit is eigenlijk dat wat je binnenpoten bij elkaar houd. Als die verkeerd zou zitten zou dat niet zo gek veel schade opleveren en krijg je volgens mij je voorvork ook niet goed gemonteerd (hoogte verschil tussen linker/rechter poot) en kan je poot spontaan uitelkaar vallen.
Die geleide bussen waar jij het over hebt zijn de geleijden je binnen en buitenpoot bij het bewegen. Jammergenoeg uit ervaring weet ik, dat als die krengen versleten zijn je je poot bijna niet uitelkaar kan krijgen. Er zit dan zoveel speling tussen de twee geleide bussen dat ze inelkaar schuiven bij het eruit trekken. De enige mogenlijkheid om ze dan uitelkaar te krijgen is door grof geweld te gebruiken. Ik weet niet precies hoe het bij een CB500 zit, maar bij een ER5 kan je iig beide bussen wisselen voor nieuwe. Bij een CB500 kan je iig de bus van je binnenpoot wisselen, maar het lijkt mij heel erg onwaarschijnlijk dat je ze niet kan wisselen van je buitenpoot. Die bussen kan je eigenlijk niet verkeerd monteren. Als ze verkeerd zitten krijg je je voorvork olie keerring niet goed erin. Als die bussen "vast" blijven zitten kan veert je hele linker kant niet in, en dat merk je heel snel. Die bussen zijn volgens mij geen reden om je hele voorvork te wisselen. Maar ik kan het natuurlijk ook mis hebben, dus ik zou je aan willen raden om gewoon met je fototoestel naar de garage te gaan en hun jouw te laten zien wat er precies kapot is. En natuurlijk uitleg te vragen waarom ze je hele poot willen vervangen, laat ze maar eens aantonen dat het door verkeerde montage is gekomen, en niet door verkeerde demontage. En natuurlijk de oude onderdelen mee terug vragen. Ben eigenlijk best benieuwd naar hun uitleg...
 
??? Vaag...
Het enige wat in onze voorvorken langs elkaar glijd zijn de (verchroomde) binnenpoten met je buitenpoten, die worden idd gelijd door bussen. In je binnenpoot zit daarbij ook nog een "damper rod". Dit is eigenlijk dat wat je binnenpoten bij elkaar houd. Als die verkeerd zou zitten zou dat niet zo gek veel schade opleveren en krijg je volgens mij je voorvork ook niet goed gemonteerd (hoogte verschil tussen linker/rechter poot) en kan je poot spontaan uitelkaar vallen.
Die geleide bussen waar jij het over hebt zijn de geleijden je binnen en buitenpoot bij het bewegen. Jammergenoeg uit ervaring weet ik, dat als die krengen versleten zijn je je poot bijna niet uitelkaar kan krijgen. Er zit dan zoveel speling tussen de twee geleide bussen dat ze inelkaar schuiven bij het eruit trekken. De enige mogenlijkheid om ze dan uitelkaar te krijgen is door grof geweld te gebruiken. Ik weet niet precies hoe het bij een CB500 zit, maar bij een ER5 kan je iig beide bussen wisselen voor nieuwe. Bij een CB500 kan je iig de bus van je binnenpoot wisselen, maar het lijkt mij heel erg onwaarschijnlijk dat je ze niet kan wisselen van je buitenpoot. Die bussen kan je eigenlijk niet verkeerd monteren. Als ze verkeerd zitten krijg je je voorvork olie keerring niet goed erin. Als die bussen "vast" blijven zitten kan veert je hele linker kant niet in, en dat merk je heel snel. Die bussen zijn volgens mij geen reden om je hele voorvork te wisselen. Maar ik kan het natuurlijk ook mis hebben, dus ik zou je aan willen raden om gewoon met je fototoestel naar de garage te gaan en hun jouw te laten zien wat er precies kapot is. En natuurlijk uitleg te vragen waarom ze je hele poot willen vervangen, laat ze maar eens aantonen dat het door verkeerde montage is gekomen, en niet door verkeerde demontage. En natuurlijk de oude onderdelen mee terug vragen. Ben eigenlijk best benieuwd naar hun uitleg...

wow,
tja ik ken niet zoveel van techniek, maar inderdaad hij zei dat hij ze heel moeilijk van elkaar kreeg. ik zal vanavond eens langsgaan met men fototoestel en als ze ontwikkeld zijn zal ik ze posten, ok?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan