Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
weer eens brokken aan de moto!
na een gezellige rit van zo een 100 tal km zet ik mijn cb op zijn vertrouwde plaats, even later zie ik een olie plas aan het voorvork.
ik doe hem onmiddelijk naar de garage om de dichtingsriem te laten maken, kort daarop wordt ik gebelt met slecht nieuws, blijkbaar was dit al eens gemaakt maar toen hebben ze het voorvork verkeerd gemonteerd waardoor nu heel het stuk moet vervangen worden.
nu is de vraag: de garage die dit al eens gemaakt had (voor de moto in mijn bezit was) is een erkende honda garage, kan je die dan niet aansprakelijk stellen voor de kosten omdat ze dit verkeerd hebben gemonteerd?
hehe, dit wou ik effe kwijt!!
Foto zal ik deze week voor je maken.Dat ziet er niet verkeerd uit... :D Hebbie mischien nog een leuk fototje van hoe je stuur eruit ziet nu? Alleen jammer dat je tellerpartij nu zo boven alles uitsteekt...
Denk dat dat het bekende 2cilinder fenomeen isHallo CB500-ers..
Ik heb eindelijk een nieuwe bike... Een CB500 uit 1994 met pas 14000 km op de tellen. Het ding is echt als nieuw.
Nu vraag ik me wel af...
Ik voel de motor een beetje trillen, vooral boven de 4000 toeren.
Het valt het meeste op als ik met mijn benen tegen de tank aanzit.
Hebben jullie dat ook??
Greetz.. Rob
Denk dat dat het bekende 2cilinder fenomeen is
Edit*
Netjes ding! Ziet er idd nog nieuw uit
Ik denk het niet. Mijne trilt ook, zo weet je teminste dat er iets leeft onder je reetThnxx.. ben er ook erg blij mee.
Maar dat 2-cilinder fenomeen is dus niets om me zorgen over te maken?
Ik denk het niet. Mijne trilt ook, zo weet je teminste dat er iets leeft onder je reet
Dont blame me if i'm wrong
Wat hadden ze dan verkeerd gemonteerd? En wat zou er dan vervangen moeten worden? Er is niet zo gek veel wat je kan mollen bij zo'n voorvork, tenzij je echt 2 linker handen hebt (maar dat hoef je niet te verwachten van een Honda dealer). Weet je zeker dat de garage waar je nu zit je niet wat op je mouw probeert te spelden?
Je kan het natuurlijk altijd proberen te verhalen op de andere garage. Maar heb zo'n vermoeden dat ze niet zo gek veel eraan zullen doen...
Het schermpje gaat er snel van af....
Hoeveel heeft je dat gekost als ik vragen mag?Ik krijg toevallig van de week ook nieuwe voorvork binnenpoten. Bij mij is er een stukje chroom afgebladderd en hij lekt nu. De geleidebussen zouden volgens mij ook vervangen worden. Er worden gelijk ook progressieve veren in gestopt.
@dims: Ik krijg toevallig van de week ook nieuwe voorvork binnenpoten. Bij mij is er een stukje chroom afgebladderd en hij lekt nu. De geleidebussen zouden volgens mij ook vervangen worden. Er worden gelijk ook progressieve veren in gestopt.
Hoeveel heeft je dat gekost als ik vragen mag?
??? Vaag...
Het enige wat in onze voorvorken langs elkaar glijd zijn de (verchroomde) binnenpoten met je buitenpoten, die worden idd gelijd door bussen. In je binnenpoot zit daarbij ook nog een "damper rod". Dit is eigenlijk dat wat je binnenpoten bij elkaar houd. Als die verkeerd zou zitten zou dat niet zo gek veel schade opleveren en krijg je volgens mij je voorvork ook niet goed gemonteerd (hoogte verschil tussen linker/rechter poot) en kan je poot spontaan uitelkaar vallen.
Die geleide bussen waar jij het over hebt zijn de geleijden je binnen en buitenpoot bij het bewegen. Jammergenoeg uit ervaring weet ik, dat als die krengen versleten zijn je je poot bijna niet uitelkaar kan krijgen. Er zit dan zoveel speling tussen de twee geleide bussen dat ze inelkaar schuiven bij het eruit trekken. De enige mogenlijkheid om ze dan uitelkaar te krijgen is door grof geweld te gebruiken. Ik weet niet precies hoe het bij een CB500 zit, maar bij een ER5 kan je iig beide bussen wisselen voor nieuwe. Bij een CB500 kan je iig de bus van je binnenpoot wisselen, maar het lijkt mij heel erg onwaarschijnlijk dat je ze niet kan wisselen van je buitenpoot. Die bussen kan je eigenlijk niet verkeerd monteren. Als ze verkeerd zitten krijg je je voorvork olie keerring niet goed erin. Als die bussen "vast" blijven zitten kan veert je hele linker kant niet in, en dat merk je heel snel. Die bussen zijn volgens mij geen reden om je hele voorvork te wisselen. Maar ik kan het natuurlijk ook mis hebben, dus ik zou je aan willen raden om gewoon met je fototoestel naar de garage te gaan en hun jouw te laten zien wat er precies kapot is. En natuurlijk uitleg te vragen waarom ze je hele poot willen vervangen, laat ze maar eens aantonen dat het door verkeerde montage is gekomen, en niet door verkeerde demontage. En natuurlijk de oude onderdelen mee terug vragen. Ben eigenlijk best benieuwd naar hun uitleg...