CB 500

Ben ook benieuwd ja!

Oh beetje mosterd na de maaltijd, maar het verschil tussen een 500/650 frame zie je écht wel van buitenaf.... (de wieg waar het blok in hangt is bij een 650 frame aan de linkerkant afneembaar.. dat valt op...)
 
Het project staat nog even te wachten op meer cash.....

Maar dat zit er aan te komen.
Sterker nog ik verwacht volgende week weer verder te gaan.

En het verschil in frame was ik ook inmiddels achter.
Ik ben dus weer zoekende naar een echt 500 frame, maar ook hiervoor moet eerst het geld binnen zijn. '(
 
Een frame met kenteken kost normaliter kratje bier ofzo... Informeer eens bij de bekende adressen... fourdeel/honda4...
 
Ik dacht gisteren dus te beginnen met de voorvork te monteren. Maar nu bleken de kroonplaten niet bij elkaar te horen. De onderste kroonplaat komt niet van hetzelfde setje als de bovenste. Nu heb ik wel de bijpassende bovenste kroonplaat gevonden maar ik had die andere net helemaal gezaagd, gevijld, geschuurd en gepolijst... ;(

Gaat er naar uitzien dat ik dat nog een keer mag gaan doen.
 
Ik dacht gisteren dus te beginnen met de voorvork te monteren. Maar nu bleken de kroonplaten niet bij elkaar te horen. De onderste kroonplaat komt niet van hetzelfde setje als de bovenste. Nu heb ik wel de bijpassende bovenste kroonplaat gevonden maar ik had die andere net helemaal gezaagd, gevijld, geschuurd en gepolijst... ;(

Gaat er naar uitzien dat ik dat nog een keer mag gaan doen.


..je bent op de bekende weg beland !! zo loopt het bij mij ook steeds, leer er wel veel van en dat is erg mooi voor de volgende !!
 
Heb je inmiddels een 500 frame dan?

Nog niet. Ik bouw hem eerst af en kijk wel goed naar daar waar de verschillen zitten. Een vriend van mij heeft wel een orgineel 500 frame.
Als hij opgebouwd is gaat hij weer helemaal uitelkaar om dan pas opgeknapt te worden. Koaten schilderen polijsten enz.

Ik heb misschien al wel een blok. Dat hoor ik komende week.

Tot nu toe dus:
Frame :?
voorpoten
Achterveren
Blok ???
Tank
En bakken vol met zooi die ik nog eens uit moet zoeken. (Niet mijn zooi maar die van die vriend van mij)
 
Terug
Bovenaan Onderaan