CB 550 gekocht uit 1979

honda nx 250

MF'er
24 okt 2005
56
0
Nij Beets
Hallo ik hwas van plan een honda cb boldor te kopen maar is niet door gegaan.
Het is dus een cb 550 geworden.
Hij is uit 1979 en heeft 67 000 km gedraait.
Hij rijdt verder wel goed en koste mij 400 euro Er zat een nieuwe achter band op en het elektrice gedeelte is hellemaal nagekeken en er zat een hagel nieuwe accu op.
Er is een puntje en dat is als je hem start dan hoor je bij ongeveer 900 toeren een ratelend geluid en dat gaat weg bij het opvoeren van de toeren.
Hoort dit zo of niet.
Verder wil ik hem graag wat opknapen en er een woon werk motor van gaan maken.
Maar zijn het wat betrouwbaare motors of niet.
En hoe is het met de onderdelen markt.


Bij voor baat dank.
 
gefeliciteerd
ratelend geluid is waarschijnlijk de nokkenasketting
onderdelen: http://www.fourdeel.com (www.fourdeel.com) / http://www.honda4.nl (www.honda4.nl)
ja ze zijn betrouwbaar, ik gebruik 'm dagelijks en ook voor vakantie
het stikt nog van die dingen, ook op het forum dus neus eens rond
 
Gefeliciteerd, zijn goede machines!
Ratelende geluid is meestal de primaire ketting. Het wordt een stuk minder als je de carbs goed synchroniseert :Y

Kijk ook eens op www.cbfourclub.nl, dé club voor deze motoren ;)
 
900 toeren is ook wel erg weinig hoor. Stel 't ding gewoon op 1200-1400 toeren af. Wat minder 'stoer' misschien, maar je voorkomt een hoop geklapper van kettingen en dus slijtage. Daarna goed synchroon zetten en lekker rijden.

Check uiteraard www.cbfourclub.nl!
 
Hee, felicitadas! Heb tzelfde beestje, en zelfde probleem. Rij daar nu al tijdje mee, maar merk ook dat hoger in toeren (vanaf 6-8X1000) blokje hapert. Ratelend geluid bij jou, is dat ook gekoppeld? Kan nl ook druklagertje zijn...
 
Ratelen is wat anders dan rammelen / klapperen van een ketting he? Bij ratelen icm slecht trekken in hoge toeren zou ik je kleppen eens stellen (en de nokkenasketting en je ontsteking en de synchronisatie)
 
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan