cb 550 vraagje

honda nx 250

MF'er
24 okt 2005
56
0
Nij Beets
Als ik mijn motor start komt er wwat rook van de uitlaat beetje wit achtige rook.
Is dit erg of valt het wel mee de vorige eigenaar reed eigenlijk nooit op de motor mischien oude benziene of zo of lang stil staan.
Wil hem gaan opknappen en zo en mischien.
Motorich wil ik hem een beurt laten geven en alles nalopen en zo afstellen.
Na hoeveel km moet zo,n blok worden gereviceerd eigenlijk nieuwe lagers en zuigers en zo.
Ik heb nu 67 000 km gedraait of kan hij nog lang mee.
Wat zou het gaan kosten om het blok kompleet te laten reviceren ongeveer.
Groeten Tjepke
 
Witte rook is condens dat verdampt, niets mis mee. Gewoon een keer een lekker lang stuk gaan rijden met de motor, dan wordt hij echt goed warm en loopt hij weer een stuk soepeler. Wel rustig aan als hij lang heeft stilgestaan.

Compleet reviceren? €1800(incl. arbeid)? Geen idee, maar onderhoud aan zo'n fiets zou ik zelf lekker doen. Of op z'n minst een hobbyist zoeken die het voor je wil doen. Want ik denk dat de meeste monteurs weinig (meer) weten van een CB van die leeftijd, of weinig liefde er meer voor hebben.
Reviceren is eigenlijk niet nodig, tenzij je er een klassieker van wilt maken of je echt problemen er van hebt.
 
Reviseren zelf doen. Is geen km stand voor aan te geven: hangt helemaal af van hoe ie bereden is. pas bij grote lekkages en olieverbruik zou ik aan revisie gaan denken. Wbt kosten: hangt er helemaal vanaf wat er vervangen dient te worden... (aan onderdelen (incl lagers etc.) ben je zó 5-600€ verder (en dan heb je 't nog niet (laten) monteren. Devies dus: zelf doen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan