Koeno
MF veteraan
Hi,
Wij hebben hier een CB 600 uit 1999 staan met een vrij zwaar verleden.
Kabelbom & dashboard zijn bijgeknipt/gezaagd om er een cup-motor van te maken.
Gekocht als niet rijdende motor, in de hoop hem toch weer rijdend te kunnen maken voor zelf op circuit te gebruiken.
Tijdens de eerste test lekten de carbu's & tank zelf benzine.
Dus carburator gereviseerd & tank eventjes vervangen door een test tank.
Tijdens de tweede test lekten de carbu & tank niet meer, en de motor slaat aan, maar zodra je de startknop lost val de motor uit.
Spelen met gashendel of choke helpt niets. (Motor staat zonder luchtfilter, dus carbu volledig open).
Aangezien de motor wel wilt aanslaan met het indrukken van de startknop durf ik zeggen:
- startmotor doet het.
- bougies vonken
- carbu geeft een benzine/lucht mengsel dat aanvaardbaar is.
Mijn bedenkingen:
- Zou het kunnen dat zonder luchtfilter de motor té veel lucht hapt waardoor hij niet kan blijven draaien?
- CDI stuk?
- kabelboom door de vorige eigenaar toch te veel verknipt? Al lijkt dat mij een rare piste aangezien de motor wel aanslaat, maar niet blijft draaien?
Heeft iemand nog tips/tricks waar we naar kunnen kijken?
Hopelijk voldoende info gegeven, mocht je toch iets missen, laat maar horen.
Wij hebben hier een CB 600 uit 1999 staan met een vrij zwaar verleden.
Kabelbom & dashboard zijn bijgeknipt/gezaagd om er een cup-motor van te maken.
Gekocht als niet rijdende motor, in de hoop hem toch weer rijdend te kunnen maken voor zelf op circuit te gebruiken.
Tijdens de eerste test lekten de carbu's & tank zelf benzine.
Dus carburator gereviseerd & tank eventjes vervangen door een test tank.
Tijdens de tweede test lekten de carbu & tank niet meer, en de motor slaat aan, maar zodra je de startknop lost val de motor uit.
Spelen met gashendel of choke helpt niets. (Motor staat zonder luchtfilter, dus carbu volledig open).
Aangezien de motor wel wilt aanslaan met het indrukken van de startknop durf ik zeggen:
- startmotor doet het.
- bougies vonken
- carbu geeft een benzine/lucht mengsel dat aanvaardbaar is.
Mijn bedenkingen:
- Zou het kunnen dat zonder luchtfilter de motor té veel lucht hapt waardoor hij niet kan blijven draaien?
- CDI stuk?
- kabelboom door de vorige eigenaar toch te veel verknipt? Al lijkt dat mij een rare piste aangezien de motor wel aanslaat, maar niet blijft draaien?
Heeft iemand nog tips/tricks waar we naar kunnen kijken?
Hopelijk voldoende info gegeven, mocht je toch iets missen, laat maar horen.