CB 600 F of SV 650 N ?

edisside

MF'er
9 feb 2002
125
0
NL
Waar zouden jullie voor gaan.. prijzen liggen gelijk maar hoe zit het met het rijden?
Voors en tegens? De specificaties ken ik wel.

PS>> Ga binnenkort proefrijden op beide motoren
 
Vind het beide heel mooie fietsen. De SV vind ik sportiever, maar de Hornet vind ik toch iets meer mijn smaak.
 
honda....for the looks...en afwerking...
suus...voor de sound(niet standaard uitlaat hoor)

1+1=...ik zou persoonlijk kiezen voor de honda.
 
Maar hoe zit het nu met de rij-eigenschappen. Stuurt de SV niet veel beter en stabieler?
Het geluid is awsome van de sv en het koppel, terwijl de honda gilt en je hem als het ware op moet winden. De SV heeft 30 pk minder (70) is dit genoeg of ben ik er al na 2 jaar op uitgekeken?
 
Maar hoe zit het nu met de rij-eigenschappen. Stuurt de SV niet veel beter en stabieler?
Het geluid is awsome van de sv en het koppel, terwijl de honda gilt en je hem als het ware op moet winden. De SV heeft 30 pk minder (70) is dit genoeg of ben ik er al na 2 jaar op uitgekeken?

Ik weet niet wat je rijstijl is, waar je van houdt. Mijn fiets heb iets meer dan 100 pk en dat mag van mij best hoger.
De stuureigenschappen van de sv zijn heel goed, als ik de testen mag geloven.
Maar mijn hart ligt bij vierpitters en daarom zul je mij niet op een twin zien :)
Maar ik heb dus op geen van beiden gereden.
 
CB900F

Ja die is helemaal cool!
Maare.. het wordt m'n eerste en ik wil nog langer leven.. anders zou ik het doen... Ik ben 26 en heb 3 mnd. m'n papiertje.. dus niet veel ervaring op 2 wielen nog. Dit is niet echt een beginners fiets volgens mij??
 
Heb op beide gereden (wel de SV650S) en ik vond de Honda aangenamer rijden, en zijn koppel valt in vergelijking met de SV best heel goed mee, en je krijgt bovendien nog een schop onder je kont boven de 7000 toeren, daar waar het bij de SV allemaal veel vlakker verloopt.
Geluid van de SV is wel mooier, maar voor de motoreigenschappen kies je beter de CB.
 
Anders namelijk: Een Bandit natuurlijk!
Als ik moet kiezen tussen de Hornet en de SV, dan wordt het de Hornet, is veel mooier dan de SV.
Bandit 600N (78pk) is natuurlijk ook niet verkeerd...
 
SV650 = 2 cilinder -> veel koppel onderin
CB600F = 4 cilinder -> minder koppel onderin.

SV650 is een speelfiets, CB600F vind ik wat 'degelijker'. Beide mooie fietsen, de SV loopt wat 'rauwer', de CB glijd over de weg door de 2 extra cilinders. Heb op de SV gereden, niet op een CB. Zelf wil ik hierna een SV650S kopen, maar dat kan ook een CB600F worden... lastige keus. Ga op allebei rijden, dan weet je wat je lekkerder vind. 4 cilinders loopt wel soepeler, maar de SV heeft onderin wat meer pit... keuzes... :)
 
SV650 = 2 cilinder -> veel koppel onderin
CB600F = 4 cilinder -> minder koppel onderin.

heb je ermee gereden om dit te staven ? (en niet enkel met cijfermateriaal, het gevoel speelt hierin ook een rol !)

SV650 is een speelfiets, CB600F vind ik wat 'degelijker'. Beide mooie fietsen, de SV loopt wat 'rauwer', de CB glijd over de weg door de 2 extra cilinders. Heb op de SV gereden, niet op een CB.

neen dus

Zelf wil ik hierna een SV650S kopen, maar dat kan ook een CB600F worden... lastige keus. Ga op allebei rijden, dan weet je wat je lekkerder vind. 4 cilinders loopt wel soepeler, maar de SV heeft onderin wat meer pit... keuzes... :)

 
Op dinsdag 02 juli 2002 15:37 schreef B2 het volgende:heb je ermee gereden om dit te staven ? (en niet enkel met cijfermateriaal, het gevoel speelt hierin ook een rol !)neen dus

Ik heb niet met de CB gereden, maar een 2 cilinder heeft meer koppel onderin dan een 4 cilinder en een 4 cilinder rijd VEEL soepeler dan een 2 cilinder, dat rijd echt wat minder soepel hoor !

Ik neem aan dat je ervaring hebt met 2 en 4 cilinders ?

Heb tot nu toe op 1, 2 en 4 cilinders gereden, dus weet echt wel wat soepeler rijd ;)
 
Ik heb niet met de CB gereden, maar een 2 cilinder heeft meer koppel onderin dan een 4 cilinder en een 4 cilinder rijd VEEL soepeler dan een 2 cilinder, dat rijd echt wat minder soepel hoor !

Ik neem aan dat je ervaring hebt met 2 en 4 cilinders ?

&

Heb op beide gereden (wel de SV650S) en ik vond de Honda aangenamer rijden, en zijn koppel valt in vergelijking met de SV best heel goed mee, en je krijgt bovendien nog een schop onder je kont boven de 7000 toeren, daar waar het bij de SV allemaal veel vlakker verloopt.

;)





PS En ik had het niet zozeer over soepel rijden, maar eerder over de overschatting van het koppel onderin van de SV.
 
&;)

PS En ik had het niet zozeer over soepel rijden, maar eerder over de overschatting van het koppel onderin van de SV.

Okay ik was weer te snel met antwoorden, ik las niet eerder dat jij er ook op had gereden ;)

Ik wil 2 koppelkrommen zien, 1 van de SV en 1 van de CB... wie heeft ze? ;)
 
Ik heb voor dezelfde vraag gestaan

Beide motoren heb ik een weekend gehuurd en allebei hadden ze qua rijden wel hun charmes

Uiteindelijk ben ik bij de Hornet uitgekomen (cb600f)

* uiterlijk van de hornet vind ik toch mooier
belangrijkste punt:
*ivm mijn lengte (1.90) vond ik de SV650 echt niet fijn zitten (de benen zitten niet fijn tegen de tank)
bij de hornet heb ik hier geen last van
 
Och ja , dit is weer zoiets waar je eigenlijk geen objectief antwoord op kunt geven.
De een vindt dit de andere vindt dat.

Er staat wel al, waarvoor je eventueel voor een fiets moet gaan. Dus proefrijden maar.

Wel moet ik zeggen dat ik geen voorstander ben van 2 cylinders, want het cb500tje waar ik op gelest heb begon wel heel erg snel bij lage toeren te bokken.
Nu heb ik een 4 cylinder en vind dat een stuk fijner.
Verder vind ik de cb600f hornet een super fiets, maar sv 650 is ook niet lelijk.
Ik ga dus voor de 4 cylinder.
En de hornet is natuurlijk niet de enige fiets in deze klasse. De bandit en gsx( niet meer nieuw in nl te krijgen) zijn ook hele mooi fietsen.
Of als je een klein kuipje niet stoort ,de fazer natuurlijk.
 
Och ja , dit is weer zoiets waar je eigenlijk geen objectief antwoord op kunt geven.
De een vindt dit de andere vindt dat.

Er staat wel al, waarvoor je eventueel voor een fiets moet gaan. Dus proefrijden maar.

Wel moet ik zeggen dat ik geen voorstander ben van 2 cylinders, want het cb500tje waar ik op gelest heb begon wel heel erg snel bij lage toeren te bokken.
Nu heb ik een 4 cylinder en vind dat een stuk fijner.
Verder vind ik de cb600f hornet een super fiets, maar sv 650 is ook niet lelijk.
Ik ga dus voor de 4 cylinder.
En de hornet is natuurlijk niet de enige fiets in deze klasse. De bandit en gsx( niet meer nieuw in nl te krijgen) zijn ook hele mooi fietsen.
Of als je een klein kuipje niet stoort ,de fazer natuurlijk.

Maar die cb is volgens mij een 2-in-lijn en de sv heeft een v-blok.
Wel degelijk verschil :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan