CB 600 vraagje, opzich simpel..maar ik twijfel

D748

Die hard MF'er
19 apr 2004
545
0
41
Alphen a/d Rijn
Hallo,

Ik heb een klein vraagje;

Een vriend van mij heeft zijn achtervelg+band van zijn motor afgehaald om een nieuwe band te laten monteren..hij weet alleen niet meer precies hoe hij alles weer vast moet zetten, niet echt goed opgelet.
Heb zelf ook even gekeken, maar we houden een ringentje over, het is geen bus, maar een ringentje.
Weten jullie misschien waar deze hoort, moet hij aan de kant van het tandwiel of aan de kant van de remschijf..en waar moet hij precies.

Alvast bedankt.

D748

Die hard MF'er
19 apr 2004
545
0
41
Alphen a/d Rijn
Het is ringengtje nr. 19...

Waarom zit die daar dan, er zit toch al een andere ring.....voldoet deze alleen niet dan???

jb37

MF veteraan
30 nov 2003
7.893
0
53
Houten
Het is ringengtje nr. 19...

Waarom zit die daar dan, er zit toch al een andere ring.....voldoet deze alleen niet dan???
Dat andere is om je as te centreren in de gleuf waarin die valt. Denk je dat meneer Honda in Japan zomaar voor de lol wat extra ringen op zo'n CB schroeft?

Wuf

MF veteraan
26 apr 2004
8.556
114
49
Tilburg
Dat andere is om je as te centreren in de gleuf waarin die valt. Denk je dat meneer Honda in Japan zomaar voor de lol wat extra ringen op zo'n CB schroeft?
:Y
jij weet vast nog beter dan ik wat je er allemaal af kunt slopen en dan toch nog blijven rijden. *O*

jb37

MF veteraan
30 nov 2003
7.893
0
53
Houten
:Y
jij weet vast nog beter dan ik wat je er allemaal af kunt slopen en dan toch nog blijven rijden. *O*
Wie weet? Ik weet wel dat de moer zonder vulring waarschijnlijk in het materiaal van het volgende onderdeel gaat "vreten". ;)

13 jan 2006
1.245
0
Wageningen
4 is een sluitring.
19 is een borg ring (verend en open)

Zonder 19 zal de moer ook wel vast blijven zitten. maar toch.

Je kan ook Loctite 243 gebruiken of een split pen.