Cb 650 sc 1982 laadspanning

Mongwappo

Rookie
6 sep 2019
9
1
Goedenavond,

Ik heb laatst een cb 650 aangeschaft. Deze motor heeft geen laad spanning, sterker nog als de motor uit is heeft de accu 12,4 V en als hij loopt 11,5 V.

Heb de dynamo vervangen heeft geen invloed gehad. Heb ook de spanningsregelaar vervangen en de massapunten opgeschuurd. Dit heeft allemaal geen effect gehad.

Nu kan ik alles bij langs om te kijken waar er ergens kortsluiting zit in de kabelboom. Maar mischien heeft een van jullie nog tips.

Alvast bedankt.
 
ik dacht dat deze motor een dynamo had waar geen permanente magneet in zit.
deze moet dus bekrachtigd worden.
dus staat er spanning op de koolborstels?
Er gaat wel spanning naar de koolborstels, ze zien er ook niet versleten uit. Ook heb ik wel wisselstroom die naar de spanningsregelaar gaat. Heb nu een nieuwe spanningsregelaar uit doos po gezet. Zelfde probleem, komt maar 1volt uit.
 
Komt er maar 1 volt uit, of meet je stiekem 1 volt spanning verschil?

Waar heb je de twee meetpennen als je die 1 volt meet?
Als ik de rode en zwarte draad meet die uit de spanningsregelaar komen meet ik 1 volt. Spanningsregelaar word ook meteen heel warm alleen weet ik niet of dat normaal is.
 
Ja alles aangesloten. Wat bedoeld u met veldspanning? Wisselspanning voor de gelijkrichter is stationair 30v en met 3000rpm 50v. Al begin in nu te twijfelen of dit niet 0.30 en 0.50 is. Zal het morgen na meten met een andere multimeter.
 
Ik zou niet weten hoe ik dat moet meten, aangezien de dynamo in de deksel zit. Afgesloten dus, vanuit de kabel meten? Wat zou het gewenste meet resultaat moeten zijn?
 
Terug
Bovenaan Onderaan