Cb 750 boll d'or / Ik mis een cilinder

RonaldMigo

Rookie
29 okt 2004
7
0
Utrecht
Hallo,

Misschien kan iemand mij uit de brand helpen. Ik heb net een nieuwe cb 900 gekocht. Mijn oude 750 heb ik te koop gezet. Nu kwam ik bij de eerste geinteresseerde erachter dat als ik mijn fiets start dat ik ee cilinder mis. Wanneer ik ga rijden en een flinke dot gas geef (8 a 9 duizend toeren dan springt de 4de cilinder er weer bij. Zolang ik rij is het geen probleem. Als ik heb dan weer uitzet en weer start begint het weer bij het begin. Bougies heb ik bekeken en die vonken (maar misschien niet veel genoeg, maar dat weet ik) niet zeker).

Als iemand een antwoord weet dan hoor ik dat graag.

Alvast bedankt.

Ronald
 
Ja, dat zou misschien kunnen maar ik heb er gisteren iets van 20 km mee gereden en als ie eenmaal rijdt dan is het geen probleem.

Hij heeft wel in de rege gestaan dus ik zal wel eens ff kijken.

Bedankt.
 
Misschien stationairgas opnieuw (WARM) inregelen.

Al een paar keer werd genoemd: bougieKAPJE; minstens snel en goedkoop 1 nieuw kapje proberen, zou fijn zijn als het alleen maar zoiets eenvoudigs is en als je daar niet op let kun je lang zoeken.
 
Dat is het dus...... bij hoge toeren rijd hij goed. Maar de bougies ruiken behoorlijk naar benzine op het moment dat ik heb even start.

Ik ga wel ff een nieuwe set bougies kopen. kijken of dat helpt.

HEt leuklste van die oude motoren vond ik altijd dat ze alleen een plens peut en een vonk nodig hebben. Dit gaat dus niet altijd op.

Maar bedankt voor de reacties allemaal.
 
Owww.... ontstekingsproblemen met de bol. heb ervaring.
Oorzaak bij mij was een combinatie van een aantal dingen

1) accu was lui, nieuwe acccu erin en opgeladen
2) bougiedoppen waren slecht, je kan de weerstand meten maar nieuwe doppen zijn 4 euro per stuk
3) nieuw hoogspanningskabel eropgezet (kost ook niks)
4) en nieuwe bougies, let op GEEN R (resistance/ontstoord) type bouge dus een D8EA en GEEN (NIET DUS) dR8ea. met weerstand rijdt ie gewoonweg ruk en zonder weerstand brult ie gewoon dwars door het rood.

(als dit het probleem niet oplost, je kan je bobines en pickup ook doormeten. bedrading wil ook nog wel is slecht zijn.)
 
Terug
Bovenaan Onderaan