cb 750 F2 overbouwen in een cb750 K6 frame?

cb550F ryan

MF veteraan
29 okt 2007
1.370
0
wachtebeke/ belgie
wie weet of alles van een honda cb 750 F1-F2 op een CB750 K6 (78) frame past

wat kun je overbouwen en wat niet.
voorvork, achterbrug, blok, olietank, ??

wie heeft het antwoord?
 
hou er alvast rekening mee dat bij een F2de uitgaande as van de versnellingsbak 10mm verder naar buiten zit, je ketting zal dus niet meer recht lopen, tandwielopnemer van het achterwiel zal dus moeten worden aangepast, zoniet loopt je ketting schuin, gaat de boel razendsnel slijten.
ook de rest zal moeten worden aangepast, olietank is anders, vork uiteraard en achterbrug ook.
nuja, uiteindelijk valt het allemaal pas te maken, doe ik ook, maar is wel wat werk

succes ermee

gunter
 
Je zult behalve tegen de achterbrug ook andere dingen vinden die net niet passen.
Als je een K6 frame wilt ruilen met een F2 frame omdat deze kapot is dan zul je wel je best moeten doen. De luchtfilterbehuizing is naar mijn weten groter en dus zijn een aantal frames hier "ingedeukt" of een K6 dat ook heeft durf ik niet te zeggen.

De achterste beugel waar je achterspatbord aan hangt is iig vanaf de K7 anders, of dat voor een K6 ook al geldt durf ik wederom niet te zeggen.
 
de vragen zijn voor mij, ik ga een F2 overnemen van Ryan. maar die is uitgeschreven in NL om in BE in te schrijven. Dus ik moet hem weer in NL inschrijven.
Nu kan ik voor heel weinig een K6 frame krijgen met NL kenteken. Dus ik dacht lekker makkelijk alles omzetten en klaar, alles gaat toch uit elkaar namelijk. Maar dat is dus niet het geval.... jammer.

Ik lees al een tijdje mee hier op het forum maar nog nooit echt gepost. heb nu zelf al een tijdje een cb550 waar ik aan geknutseld heb en het is nu wel tijd voor een 750 :)
Maar vervelen doe ik me niet en heel veel tijd heb ik ook niet dus ik wil alles zo simpel mogelijk houden.
Vandaar deze vraag. Bedankt voor de antwoorden, dat K6 frame komt er dus niet.

Ik heb wel nog een vraagje met betrekking tot wielen op een Cb750F2... die er nu op zitten (comstar) zijn gewoon niet mooi vind ik. Kunnen er andere wielen in die "direct mount" zijn? Zonder direct allemaal andere onderdelen te moeten vervangen (nieuwe vork, achterbug, calipers etc etc). met behoud van dual disc voor dus, achter mag eventueel trommel worden. Spaakwielen of mooiere "sterwielen"?

ow en Ryan, thanks voor het starten van dit topic! Anders had ik al ne frame gekocht waar ik niks aan had...

thnx
 
Terug
Bovenaan Onderaan