CB 750 f2 voorvorkkeering

nonserviam

Die hard MF'er
30 jul 2007
372
4
Oudkarspel
Afgelopen weekend ben ik me een maat van aan zijn Honda CB750 f2 bezig geweest.

Zijn voorvorkkeeringen zijn lek dus die wouden we vervangen.
Nu hadden we de buitenpoten vrij rap los maar de keeringen willen er echt niet uit.

Het zijn nog keeringen met een stalen mantel en die zijn gaan roesten. geviolg de keering zit vastgeroest in de poot

We hebben al warm gemaakt maar dat gaf ook niet.

iemand nog tips? of is dit een kansloze missie en mogen we naar nieuwe onderpoten opzoek?
 
Laatst bewerkt:
front-fork-cb750f2-supersport-canada_bigma000087f07_95fa.gif

Olie, 18 en 10 eruit en met flinke rukken die binnenpoot eruit rossen.
Edit 1: deze poot kun je er zonder veel kracht zo uittrekken :$
Dit is nl een voorvork zonder geleidebus onder aan de binnenpoot

Edit 2: daarmee is de keerring dus nog niet los :$
 
Laatst bewerkt:
Met een waterpomptang kun je goed kracht eronder zetten. Dus niet in de tang pakken, maar wippen. En eerst warmstoken inderdaad. Het is vooral de eerste keer best een rotklusje omdat ze vrij plotseling losschieten, zeg maar vlak na het moment dat je je gaat afvragen of ze ooit nog wel los zullen komen..
 
nou ja we hebben het zo warm gestookt dat ie niet meer aan te raken was en dan inderdaad wrikken met de waterpomptangmaar er zat en zit echt geen beweging in.

Zo hebben dat gedaan. 18 lossen draaien 10 eruit en eruit rossen, maar hij wou mooi niet.

maar ja ik moet zeggen de keeringen zijn behoorlijk verroest.
 
Mogelijk heb je het al voor elkaar, maar hierbij mijn tips.
De keering kan je verwennen met een boortje 3 a 4 mm en er een of meerdere schroeven in draaien.
Daarna met een tang eruit trekken. Eventueel met een blokje hout de tang afsteunen op de bovenrand van de poot en de tang als hefboom gebruiken.
Ze gaan absoluut een keer los!

Succes.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan