CB 750 four kopen

He,

Hmmm.
http://link.marktplaats.nl/286480724

K7, zag er mooi uit, maar via een autohandelaar, vaag verhaal, ingeruild, 1.5 jaar stilgestaan. Ik gaan kijken, voor 900 mocht ik hem hebben maar hij startte met veel moeite, en liep heel rauw vond ik, kwam een soort metaalachtig getik uit, alsof er iemand met een lepel in een pan aan het kletteren was. Was volgens verkoper 'normaal' iets met koppelingslager zei hij. Klonk mij meer als krukas of cam, maar ik weet het niet.
Sloeg steeds af, paar keer opnieuw gestart en ik kon geen proefrit maken omdat hij niet verzekerd was. Maar verder erg mooi, chroom prima, buddy puntgaaf...

wat vinden jullie?
groet,
Bas

NIET doen!als je er zelf al geen goed gevoel over hebt ,en niet terzake kundig[nog niet vwb.de 750] bent.
ik zou toch ook maar eens naar die vf 1000 informeren.
succes.
 
Tja.. Ik beken, ik ben verliefd geworden op het model CB750K7...
Ik heb vroeger altijd oldtimers gehad (en onderhouden, ook motorisch), auto's dan. Bloed kruipt waar het niet gaan kan. Die VF1000 trekt me niet qua model als ik eerlijk ben.. Ik bedoel, hij moet op zijn minst spaakwielen hebben, en wat chroom aan het spatbord :-)

Bedankt weer, heel fijn om af en toe even te kunnen overleggen.
 
Bedankt voor de reply.

Overigens WIL ik wel sleutelen, heel graag zelfs, maar met 5 kinderen niet heel evident.. :-)

Ik zou niet precies weten wat ik moet meten aan de distributieketting en oliepomp maar ik krijg binnenkort een Haynes manual, dan zal het wel lukken.

Groet,
Bas

PS als iemand hier een leuk exemplaar te koop heeft hou ik me uiteraard aanbevolen. Maximale prijs 1300 euro, liefst minder :-)


hallo bvandijk

ik heb een k7 te koop en ik woon in belgie.
mail me eens, mijn emailadres staat in mijn profiel dan stuur ik foto's
je mag steeds vrijblijvend komen kijken.

mvg mario
 
Tja.. Ik beken, ik ben verliefd geworden op het model CB750K7...
Ik heb vroeger altijd oldtimers gehad (en onderhouden, ook motorisch), auto's dan. Bloed kruipt waar het niet gaan kan. Die VF1000 trekt me niet qua model als ik eerlijk ben.. Ik bedoel, hij moet op zijn minst spaakwielen hebben, en wat chroom aan het spatbord :-)

Bedankt weer, heel fijn om af en toe even te kunnen overleggen.

dan moet je voor een k7 gaan.ik heb er zelf ook een gehad,nieuw en bijna 70.000 km mee gereden zonder problemen.
ik vind wel dat zo'n ding de originele kleurstelling moet hebben,want die is toch wel bepalend voor het model.
 
deze dus
full

is soort donker rood bruin :?
 
Laatst bewerkt:
Dag Allemaal,

Ik kan een hele mooie F1 kopen. Nog commentaren over F1 vs K7? Vind zelf de K7 iets mooier, maar deze is goed onderhouden en mooi.

Groet,
Bas
 
K7 is niet te vergelijken met de F1. Op papier is de motor van de K7 iets krachtiger maar daar merk je niets van. De F1 is echt wat sportiever, de K7 is de toerbuffel bij uitstek.
En over smaak valt niet te twisten, je moet zelf bepalen wat je mooi vindt.
Het blijven motoren van 35 jaar oud waarvan je de geschiedenis niet weet, maar dat is nou net de charme van die 'oude bakken'.

Rob
 
Nog maar eens..
sorry jongens, raak in de war van al de types. Wat is nou de Kz?
(sorry voor de domme vragen)
bedankt weer
 
kz model heeft het dohc ,[dubbele nokkenassen,16 kleppen] blok.
zo,n bol dór blok zeg maar.maar als je nou eerst eens besluit wat je wilt hebben!
sohc of dohc,dat maakt het kiezen alweer makkelijker.
nou ,succes.
 
Misschien is dit wat?
http://www.zeelandnet.nl/prikbord/advertentie-2664385-Honda_CB750K.html (ZeelandNet Prikbord | dé koop- en verkoopsite van Zeeland!)

Greetz

"Opa"Jan
 
Ik zoek nog steeds een leuke K7 voor weinig.....
Druk aan het zoeken.
Had een mooie gevonden voor 1250 maar ik was op reis en toen ik terug kwam was hij net weg.. :-((

Als iemand nog iets weet!

Groet,
Bas
 
het is zaterdag en zondag japanse oldtimer beurs in roeselare

http://www.kapaza.be/Motoren/Oldtimers/21864394/Ruilbeurs_Roeselare_fabriekspand_7_en_8_november.html (Tweedehands en nieuwe artikelen kopen en verkopen)
 
YES!

Afgelopen zondag deze K7 gekocht.
http://picasaweb.google.com/vandijk.bastiaan/CB750K7?feat=directlink

Errrrrrugggg geel, dat wel. Netjes gespoten, maar eh, geel dus :-)

Verder ziet hij er mooi uit, frame gepoedercoat, blok uit elkaar geweest.

bedankt voor alle tips etc.

Groet,
Bas
 
Hallo,

Enige tijd geleden heb ik mijn cb750 K2 uit 1972 verkocht. Momenteel rijd ik een ducati, echt geweldig! Maar ik heb wat spijt van de verkoop van de cb750, ben nu op zoek naar eentje. Weet iemand iets staan? De gangbare verkoopwebsites houd ik al in de gaten, maar schiet momenteel niet erg op. Als iemand iets weet, mail me gerust!

Alvast dank,

Groet Matthijs
 
Gefeliciteerd met de aanschaf,ziet er netjes uit.
Ik heb zelf 3 750,s gehad ,een K1 en 2 K2,s zeer betrouwbare motoren
ik heb de K1 toen gekocht met een km stand van 100000 en heb er zelf 60000
nog mee kunnen rijden voordat hij de geest gaf,en dat was nog mijn eigen schuld
omdat ik het oliepijl niet had gecontroleerd ,met die andere 2 ook weinig problemen gehad.
 
Laatst bewerkt:
ja, ga met een grote boog om een F2 uit '78 heen, maar een F1 van voor dat bj is juist weer een prima klassieke motor die betrouwbaar is en makkelijk aan te sleuten is.


Kan iemand mij vertellen wat de problemen zijn van de CB 750 f2 uit 78. geld dit ook voor de supersport editie of is dit altijd het super sport model. Thanks voor de info.
Ben een enorme newb die graag met een paar vrienden een caferacer wil gaan bouwen dus daarom.
 
Terug
Bovenaan Onderaan