CB 750 KZ vraagje

Maasduivel

Die hard MF'er
4 mrt 2004
386
1
Aan de Maas
hoi
het is er dan toch van gekomen ,heb me een motor gehaald :9
voor degene die zich afvragen welke,hij is eerder hier voor gekomen in een topic
het is een canadese uitvoering
nu zit ik met een probleem ;(
hij wil niet starten :(
heeft enkele jaren stil gestaan
heb de carburators onder afgetapt en nieuwe benzine erin gedaan
olie is ok
krijgt ontsteking op de vier bougie's (vonken)en krijgen benzine ,zijn lichtjes vochtig
luchtfilter ok
batterij nieuw en opgeladen
draait rond tijdens het starten ,maar slaat juist niet aan
wat kan ik nog doen of wat zou het kunnen zijn
heb al gedacht om de carburators er eens af te halen en volledig te reinigen
maar dan zou ik eerst een werktekening willen hebben ,dus als iemand die weet staan op het net :}
alle raad is welkom
wil er morgen aan verder doen o ja foto zal nog volgen
groetjes Maaske
 
heb je alle oude benzine uit je benzinetank gehaald? of er alleen nieuwe bijgedaan?
Je kan moet je carburateurs even aftappen (alle oude benzine eruit) en zorgen dat er weer nieuwe ingaat. je probeert nu waarschijnlijk te starten met oude benzine, en dat gaat niet zo best

Wat je eigenlijk moet doen is je carburateurs eraf halen en je vlotterbakjes controleren op aanslag (van oude benzine) dan gaat ie het vast wel weer doen

PS. oude CB750's zijn best mooi! :]
 
heb alle oude benzine eruit gelaten (tank afgenomen )
ook heb ik de carburators onder afgetapt
heb alle bougie's eruit gehad en eens gestart
alles terug gemonteerd en dan pas verse benzine ingedaan
maar tot op heden niets ;(
 
Jaren stilgestaan?....dan is alleen aftappen van je vlotters niet genoeg hoor.
Haal gerust je carburateurs er tussen uit en maak ze heel goed schoon (alle sproeiers/luchtschroeven/naaldbuizen/naalden/gasschuiven eruit) alles goed schoonmaken en alle kanaaltjes doorblazen voor je heel het spul weer in elkaar zet.
Als je alles gewoon logisch bekijkt moet het zonder boek ook wel lukken (gewoon stuk voor stuk en geen onderdelen verwisselen).
 
hoe kan ik die het best er tussen uit halen
moet ik dan de kast van de luchtfilter ook verwijderen of niet
ja sorry is de eerste keer dat ik aan zo ééntje werk
wie kan me de gemakkelijkste manier zeggen
THX
 
ik had een cbx1000 met een verstopte carb,deed op die cillinder helemaal niks meer,ook met choke erop 0,0,
wanneer ik het carbdekseltje terzijde lichte en de zuiger+naald eruit haalde en er een pietsie benzine in mikte liep ie weer wel even mee,
dit moet je ook even proberen,loopt een cill vervolgens er wel op fdan is dusalles giganties verstopt.
met perslucht wil het niet altijd lukken om de fijne kanaaltjes te cleanen,ook een ultrasoon behandeling word wel eens een flop,een motorzaak besteld dan gewoon een nieuwe carb.
de mijne kreeg ik niet ontstopt met perslucht,het was het iele stationaire sproeier gangenstelsel.
ik heb hem toen apart genomen boven een gasvlam verhit en er thinner ingegoten wat meteen expandeerde tot stoom en het vuil eruit werkte,pas op voor brandgevaar natuurlijk en je ogen.
volgensmij heb je hetzelfde type carb op je kz,met een piano snaar kom je niet door de kronkelige haakse bochten die daar inzitten.
maar je weet nooit waar de blokkaade precies zit dus toch evengoed proberen.
kijk uit met de onderdeeltjes die loskomen tezitten als je de stationaireregelschroef eruit draaid :X ///rubberringetjeje,ijzerringetje,veertje/// en je met perslucht gaat spuiten,als je daar wat van kwijt raakt |( ze verkopen dat niet los,
 
Ik neem aan dat je de luchtfilterbak wel iets terug kunt duwen als hij los zit?
Aan allebei de kanten de klemmen los van je carburateurs dan moeten ze er wel tussen uit te halen zijn.
De hierboven genoemde methode van carburateurs schoonmaken raadt ik je niet aan trouwens.
Als je ze met een spuitbus carburateurcleaner niet zelf schoon krijgt zou ik toch een adresje zoeken die ze ultrasoon kan reinigen voor je, daar heb ik de beste ervaring mee..........succes!
 
jihaaaaaaaaaa
heb hem aan het lopen gekregen :]
heb het op mijn eigen manier even geprobeerd
fietspomp op het toevoer buisje van de benzine gezet
even goed gepompt nog even aan de hendel van de gas gepruts
en jaaaa hoor broem broem zei hij :P
dus starten doet hij al goed
bij rijden houdt hij in de hoog toeren wat in
maar dat zal wel verdwijnen als ik de carburators eens goed zuiver heb gemaakt
loopt anders al lekker :9
 
jihaaaaaaaaaa
heb hem aan het lopen gekregen :]
heb het op mijn eigen manier even geprobeerd
fietspomp op het toevoer buisje van de benzine gezet
even goed gepompt nog even aan de hendel van de gas gepruts
en jaaaa hoor broem broem zei hij :P
dus starten doet hij al goed
bij rijden houdt hij in de hoog toeren wat in
maar dat zal wel verdwijnen als ik de carburators eens goed zuiver heb gemaakt
loopt anders al lekker :9

Hulde! Je hebt je eigen brandstofpomp in elkaar gepionierd begrijp ik!? ;) Met dit soor vragen kan je trouwens misschien beter terecht bij de rubriek brikken en klassiekers. Daar heb je heeeeeeeeel veeeeeeeeel mensen met een CB. 'k Heb er zelf 4! :X

Je hebt ook spulletjes in de handel die je door je benzine kan mikken om de carbs te reinigen. Zou ik eerst eens proberen als je nog niet zo ervaren bent met sleutelen. Een nieuw luchtfilter wil ook nog wel eens helpen. En daarnaast de ontsteking/kleppen stellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan