Ik heb (toen ik nog een Cb750 met Urak bak had) het zijspanwiel geremd gemaakt met een volledig zelfstandig remsysteem.
Op de as van de zijspan had ik een achterremschijf van een CBR600 gemonteerd. Hier had ik een remklauw van een kawa GPZ600 op gemonteerd.
Naast het achterrem pedaal heb ik een extra rempedaal geplaatst, welke gekoppeld was aan een remcylinder van een GS500. Met de rechtervoet kon ik dus één van beide rempedalen intrappen. Zo kon je kiezen om alleen achter te remmen of alleen de zijspan, bijvoorbeeld in een rechter bocht.
Maar beide rempedalen tegelijk kon ook. Door het kantelen van de voet kon ik de remkracht verdelen. Dat lijkt lastig, maar in de praktijk werkte dat eigenlijk heel goed.
Op de as van de zijspan had ik een achterremschijf van een CBR600 gemonteerd. Hier had ik een remklauw van een kawa GPZ600 op gemonteerd.
Naast het achterrem pedaal heb ik een extra rempedaal geplaatst, welke gekoppeld was aan een remcylinder van een GS500. Met de rechtervoet kon ik dus één van beide rempedalen intrappen. Zo kon je kiezen om alleen achter te remmen of alleen de zijspan, bijvoorbeeld in een rechter bocht.
Maar beide rempedalen tegelijk kon ook. Door het kantelen van de voet kon ik de remkracht verdelen. Dat lijkt lastig, maar in de praktijk werkte dat eigenlijk heel goed.