CB 750 twin! Buitenste cilinders werken niet mee

The law?

Kloon
8 apr 2006
288
0
Ja, ik ben in het bezit van een honda CB 750 TWIN.
Echter ik hou niet zo van twins en zeker niet op mijn Honda.

Het probleem is dat dat de buitenste cilinders niet meewerken. ze krijgen benziene en er is ook een vonk alleen niet zo'n heel geweldige.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Mijn dank is groot.
 
contactpunten, bobine, bekabeling van bobine, bougie zelf etc? Ik zou een soort checklist maken van makkelijk naar moeilijk en die afwerken... ;)

En niet meewerken. Doet ie het in het geheel niet? Heb zelf een 400F en na 5 jaar loopt 1 cilinder plots niet (daarvoor wel). Ik heb het idee dat het aan de bobines ligt... Ik laat je tzt het probleem wat ik had, hoop ik dan :) , wel weten
 
Het betreft cilinder 1 en 4, die hebben bijde de zelfde bobine, dezelfde kabel, de zelfde condensator en de zelfde punten. er komen wel vonkjes uit de bougies maar niet erg geweldig.
Misschien dat iemand dit ook al eens heeft gehad.
Beestje is ook al 32 jaar oud dus mag af en toe wel eens een steekje laten vallen, doet zijn baasje ook.
Alle tips kan ik gebruiken.
 
Klinkt als een massa-probleempje. Je hebt je frame laten coaten of opnieuw gespoten, dus het is heel goed mogelijk dat er nog resten verf tussen de massa aansluiting van de betreffende bobine zitten. Ff schuren en klaar...
 
Het betreft cilinder 1 en 4, die hebben bijde de zelfde bobine, dezelfde kabel, de zelfde condensator en de zelfde punten. er komen wel vonkjes uit de bougies maar niet erg geweldig.
Misschien dat iemand dit ook al eens heeft gehad.
Beestje is ook al 32 jaar oud dus mag af en toe wel eens een steekje laten vallen, doet zijn baasje ook.
Alle tips kan ik gebruiken.

Law,
probeer eerst eens de bobines onderling te wisselen, en kijk dan eens wat ie doet
 
Het betreft cilinder 1 en 4, die hebben bijde de zelfde bobine, dezelfde kabel, de zelfde condensator en de zelfde punten. er komen wel vonkjes uit de bougies maar niet erg geweldig.
Misschien dat iemand dit ook al eens heeft gehad.
Beestje is ook al 32 jaar oud dus mag af en toe wel eens een steekje laten vallen, doet zijn baasje ook.
Alle tips kan ik gebruiken.
Laat ik nou altijd gedacht hebben dat een Twin maar twee cylinders had. ;)
 
Ja, ik ben in het bezit van een honda CB 750 TWIN.
Echter ik hou niet zo van twins en zeker niet op mijn Honda.

Het probleem is dat dat de buitenste cilinders niet meewerken. ze krijgen benziene en er is ook een vonk alleen niet zo'n heel geweldige.

Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Mijn dank is groot.

Ik wou net zeggen dat als je een twin hebt en je buitenste cylinders doen niet mee, dan sta je dus stil.. :+
Alleen je motor is een viercylinder |(

Ik zou het in de bobines zoeken, aangezien er 2 tegelijk uitvallen. Die komen meestal van 1 bobine af..
 
werkt het alweer?

heb zoiets gehad op een xj650 maxim (26 jaar oud), daar werkten 2 en 3 slecht. Starten gebeurde op 1 en 4 waarna na 5 a 20 minuten 2 en 3 eens mee gingen doen. En tijdens het rijden vielen ze af en toe wel eens uit.
bobines omdraaien gaf nog steeds hetzelfde probleem, de pulspoelen hadden dezelfde weerstand en uiteindelijk bleek het dus de tdi unit te zijn.
Weet alleen niet of er een tdi unit op een cb zit, en ik had trouwens helemaal geen vonk in dat geval bedenk ik me nu.

Op mn cb750kz heb ik vonkversterkers zitten. Als ik het schema even snel bekijk lijkt het dat er per bobine (dus per twee cilinders) een vonkversterker is. Je zou eens kunnen kijken of die nog goed zijn, dat zou de zwakke vonk kunnen verklaren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan