CB 750 uit 77 gekocht!

Monsterrr

MF veteraan
15 dec 2003
1.103
0
Amsterdam
jajajjaja piccies piccies piccies ik weet het, maar voor ik nu wil ik alleen even kwijt dat ik m heb en hij is nog helemaal origineel EN hij lekt geen druppel olie, loopt als een trein, TE cool ding :-)

Wel apart, heb altijd supersport gereden, R1, GSXR750 etc en heb een srad 600 voor op het circuit, en wilde ineens graag een classic om in en rond amsterdam te rijden, dat racen doe ik wel op het circuit..

Helemaal blij dus, rijdt natuurlijk heel anders maar wel echt, erg leuk. En die spaakvelgen he, :} :} :} :}

piccies volgen zeker!
 
die cb is ook een supersport maar uit een andere tijd ;)
 
ah ik zie het, leuk idee! Wel een aardig stukkie vanuit Amsterdam, en ik heb manadag een workshop te geven.. ik denk dat ik ff oversla, wel bedankt voor de uitnodiging!
 
je lijkt m'n vriendin wel :+

Ik moet ff kijken.. als het m,aandag doorgaat heb ik het weekend nog nodig opm voor te bereiden. Als het n ou niet doorgaat (ze hebben wellicht te weinig aanmedlingen gekregen) kan ik weer wel.

ander vraagje: onder de 1500 touren sputtert en hapert die nogal, boven de 2000 loopt ie vlekkeloos. Is dat normaal?
 
oh ow het brikkenvirus heeft weer toegeslagen :)
veel lol ermee.
Wat dat sputteren betreft,even alles nalopen[kleppen ontsteking en carb's
synchen] maar mechanisch maken ze allemaal lawaai, is normaal ;)
 
Laatst bewerkt:
Minder dan 1500 toeren is wel erg laag hoor!
Maar de motor in z'n geheel een keer goed afstellen kan nooit kwaad: carbs synchroniseren en aftsellen, kleppen stellen, ontsteking afstellen, kettingen spannen... Luchtfilter al bekeken?

En die piccies :P :P
Maar een CB750 is sowieso een goed keus 8-)
 
lawaai maakt ie zeker, tering he wat een mechanisch gerommel daar beneden :) Maar das ook wel weer charmant. 1500 is idd laag qua toeren, ik vroeg het me ook gewoon ff af, bij 2 rijdt ie helemaal strak.. de vorige eigenaar had m net laten stellen zei ie, geen bonnetje gevraagd dus nu weet ik niet of het gedaan is |( |( |( .

en zelf doen ehm, kan goed rijden, en heeeeel slecht sleutelen :X

En morgen gaat de camera naar de reparateur, na het offroaden in Marokko deed ie t niet meer -O- . Daarna dus piccies *O*
 
Altijd een goeie keus zo'n motor nr:1 van de vorige eeuw.

Even alle afstellingen controleren, en vooral de carburateurs van binnen kuisen en de ontsteking op tijd zetten. :]
 
Inderdaad erg mooi werk zo'n cb750!

Ik heb er ook eentje (f1) en ik wil ook de carbs en kleppen controleren, maar is dit wel te doen zonder allerlei dure gereeschappen/apparaten te moeten aanschaffen?

Wegbrengen naar de motorzaak voelt als valsspelen (wat ook best vermakelijk kan zijn opzich).
 
alleen moet je iemand vinden die een carbtune of meters heeft,voor je carburateurs.
Of het pruts&pruttel-meeting moet weer eens worden opgepakt door de cb brigade. :P

Die yamaha lui doen dat toch wat beter wat dat betreft. :W Maar ja, zei hebben dan ook Gais. :P Alhoewel... ...met z'n cb350f-je hebben we natuurlijk al wel een stok tussen de deur. O-)


ps. hoorde ik nou iets over foto's? :?
 
jaaaa jaaaaa jaaaaa foto's komen, morgen gaat cameraatje weg :(

:+

Vandaag lekker aan t rijden met de CB, heb m s goed schoon gemaakt en hij rijdt echt lekker :] :]
pruttelen was te verhelpen door ff mety de choke te rijden 8-)
Nu op zoek naar een setje goede dubbele uitlaten :9~
 
mmmm nog even een CB vraag, het stur staat een tikkie scheef, rijdt verder wel goed rechtdoor.. kan ik dat verhelpen door de kroonplaat/poten los te draaien en recht te zetten? Dit deed ik nl met de crosser altijd, en vraag me af of dat nu ook kan..

Ps uitlaten zijn in zicht! Nu nog de voorspaken weer mooi maken (verf moet eraf, iemand heeft die dingen gespoten |( |( |( |( ) en een zadeltje overtrekken :Y :Y
 
mmmm nog even een CB vraag, het stur staat een tikkie scheef, rijdt verder wel goed rechtdoor.. kan ik dat verhelpen door de kroonplaat/poten los te draaien en recht te zetten? Dit deed ik nl met de crosser altijd, en vraag me af of dat nu ook kan..
Kan wel op die manier. Alstie echter wel goed rechtuit spoort, staat misschien je achterwiel er nu ook een tikkie scheef in welk nu compenseert.

Is het geen kwesie van een lichtelijk krom stuurtje? Komt namelijk redelijk veel voor bij deze motors & een centimetertje verschil tussen links en rechts en het ziet er meteen scheef uit allemaal. :X
 
Mijn 400 week een beetje af, daar zaten de poten 'scheef', dus daarbij hielp jouw oplossing wel... Maar als ie wel goed spoort weet ik niet of dit de oplossing is. Je kan het in elk geval wel proberen ;)
 
mja ik moet ff kijken morgen, de hele tellerunit zit een tikje scheef dus ik denk wel dat het meer is dan alleen het stuurtje..Dat is ook licht gebogen heb ik gemeten, maar er is meer aan de hand..

Morgen even losdraaien, duwen en trekken dus, will keep you posted :Y

en is er een CB breed topic waar ik dit soort dingen kwijt kan in het brikken en klassiekers forum? En ik wil een klassiekers stuk, CB horen toch niet tussen de brikken :(

8-)
 
ha Jochem, ja heb de K7, fijn fietsje hoor! en heb gister de poten losgedraaid, schop gegeven en nu staat ie ook weer recht :] rijdt toch fijner, ook als is er met die wielen niks mis..

uitlaten komen via ebay usa, dus ff kijken of dat goed gaat.. nog steeds geen gerepareerde digicam dus nog even geduld voor de piccies :} :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan