Lart
Rookie
Hallo beste mensen,
Na drie jaar gereden te hebben op een Kawasaki GT 550 ben ik op zoek naar een nieuwe (2e hands) fiets. Ik twijfel tussen deze drie motoren:
Kawasaki Zephyr 750 (misschien 550?)
Honda CB 750 (sevenfifty)
Suzuki VX 800
Ik rij best veel (10.000 tot 15.000 km per jaar) en niet alleen ter ontspanning maar ook voor mijn werk e.d. dus betrouwbaarheid is erg belangrijk. Bovendien ben ik helaas niet erg handig en ook niet erg rijk dus onderhoudsvriendelijkheid en een hoge leeftijdsverwachting is ook belangrijk.
Ik hoorde dat de VX 800 een slappe voorvork heeft maar voor de rest wel goede all-round eigenschappen. En deze heeft Cardanaandrijving wat qua onderhoud wel makkelijk is, dit ben ik ook gewend van m'n Kawa GT 550. Of is je ketting smeren echt een werkje van niks? Helaas is de VX wel weer vloeistof gekoeld (weer iets om in de gaten te houden) Hoe zijn de CB en Zephyr eigenlijk gekoeld?
M'n motor moet helaas ook altijd buiten staan onder een hoes. Ik woon namelijk nog op kamers en om hem nou elke dag de trap op te rijden Maakt dit nog uit qua keuze?
Ik ben ook nog benieuwd naar het verbruik van de motoren dus als je er een hebt (gehad) laat het me maar horen.
Ik ben erg benieuwd naar wat jullie afweging zou zijn. Alvast bedankt voor jullie posts.
Groeten Lennart
Na drie jaar gereden te hebben op een Kawasaki GT 550 ben ik op zoek naar een nieuwe (2e hands) fiets. Ik twijfel tussen deze drie motoren:
Kawasaki Zephyr 750 (misschien 550?)
Honda CB 750 (sevenfifty)
Suzuki VX 800
Ik rij best veel (10.000 tot 15.000 km per jaar) en niet alleen ter ontspanning maar ook voor mijn werk e.d. dus betrouwbaarheid is erg belangrijk. Bovendien ben ik helaas niet erg handig en ook niet erg rijk dus onderhoudsvriendelijkheid en een hoge leeftijdsverwachting is ook belangrijk.
Ik hoorde dat de VX 800 een slappe voorvork heeft maar voor de rest wel goede all-round eigenschappen. En deze heeft Cardanaandrijving wat qua onderhoud wel makkelijk is, dit ben ik ook gewend van m'n Kawa GT 550. Of is je ketting smeren echt een werkje van niks? Helaas is de VX wel weer vloeistof gekoeld (weer iets om in de gaten te houden) Hoe zijn de CB en Zephyr eigenlijk gekoeld?
M'n motor moet helaas ook altijd buiten staan onder een hoes. Ik woon namelijk nog op kamers en om hem nou elke dag de trap op te rijden Maakt dit nog uit qua keuze?
Ik ben ook nog benieuwd naar het verbruik van de motoren dus als je er een hebt (gehad) laat het me maar horen.
Ik ben erg benieuwd naar wat jullie afweging zou zijn. Alvast bedankt voor jullie posts.
Groeten Lennart