CB 750K

Lucky7

Die hard MF'er
26 jun 2006
250
3
Coevorden
Heb gister dit fietsje gekocht 8-) (shit krijg de foto er niet op)
op zich wel een leuke fiets *D maar er zijn een paar dingen die mij niet aan staan
en die wou ik ff gaan aanpakken(tank,kleur,het achterwerk en nog een paar kleine dingetjes),pas in het najaar eigenlijk
nou zou ik graag wat suggesties horen(als dat mogelijk is natuurlijk)
en mischien ook wat tips over het hoe en wat te doen.
in mijn quest om deze CB nog net iets verder te verchopperen
(en te verfraaien natuurlijk ;) )

hier ff de url naar de foto(don't mind the cat 8-) )
http://i45.photobucket.com/albums/f59/LuukBeamer/DSCN2434.jpg
http://i45.photobucket.com/albums/f59/LuukBeamer/DSCN2436.jpg
 
Ik ben een aantal jaartjes terug met een zelfde soort creatie begonnen.

Staat er nu zo bij:
bob2.jpg


CB750K5
Balhoofd 6 graden onderuit met 10cm langere voorvork (dan blijft de hoogte ongeveer gelijk en worden de stuureigenschappen niet te veel verziekt.
Achterkant ergens tussen de 5 en 10 cm verlaagd
Korte achterveren, ander achterspatbord
Dikke HD tank, 10cm verbreed en van onder uitgehold om hem op dat rare brede CB frame te laten passen.
 
ziet er netjes uit TeeVee :Y
wat van soort achterkant heb je erop zitten?
en hoe heb je die geplaatst(wat er af geslepen of iets aan het frame bijgelast)
 
Het frame is achter de ophanging van de achterveren afgezaagd.
De beugel die de linker en rechter buis verbindt en waar je achterspatbord aanhangt is er tussenuit geslepen en een stukje naar voren en boven gezet.
Dan kan je achterspatbord een flink stuk omhoog. En die ruimte heb je nodig als je korte veren monteert.
Het achterspadbord is een kort plat dingetje dat ik op Vehikel heb gevonden, net als de sissybar trouwens. Dat spul zit vast met zelf gemaakte schetsplaten.
Op deze manier kun je geen gewicht van een pasagier meer dragen maar de motor is ook bijna 15cm korter geworden dus daar was toch al geen plaats meer voor.

Door het verlagen van het geheel moet je wat grondspeling inleveren, vandaar de originele CB750F 4 in 1 bochtenset. Hier liggen de buizen netjes naast elkaar, strak onder het blok. Met de Marshall die er eerst op zat kun je geen enkele verkeersdrempel meer over.

bob1.jpg

[edit] Plaatje van de voorkant.
 
Terug
Bovenaan Onderaan