CB chopper -> CB caféracer

Zoals beloofd een piccie (of twee). Deze foto is van drie dagen terug en intussen ziet de CB er al weer wat anders uit. Niet schokkend, maar het hoge chopper stuur heeft plaats gemaakt voor een lager exemplaar van een CB 750 ( :} Roadrocket) en ook de verstraler is verwijderd.

Kan best wat leuks van gemaakt worden idd.
De mijne had eerst ook een hoger stuur, maar Roestendoenze had nog een mooi stuurtje liggen, mocht ik hebben :} :} :}
Met dat hogere stuurtje kreeg ik ook last van mijn schouders bij langere ritten.

Ik wacht in spanning op de volgende fototjes... :9
 
Kan best wat leuks van gemaakt worden idd.
De mijne had eerst ook een hoger stuur, maar Roestendoenze had nog een mooi stuurtje liggen, mocht ik hebben :} :} :}
Met dat hogere stuurtje kreeg ik ook last van mijn schouders bij langere ritten.

Ik wacht in spanning op de volgende fototjes... :9

Duurt even hoor. Vertrek morgen voor 3 weken vakantie dussss... Maar wees gerust. Je blijft geïnformeerd.

Overigens vandaag ook de highwaysteps verwijderd en de motor dus eens goed gepoetst. Blokje en velgen zien er dan best goed uit. De vorige eigenaar (een echte handige Harry) verzamelde in de loop der jaren ook wel wat spullen. Gaat nu kijken of hij nog clipons heeft. Dacht van wel dus ik hoop het. Zou mooi zijn.

Voor zover...to be continued.
 
Tot nu toe ben ikzelf degene die het meeste in dit topic reageert B| , maar toch...ik blijf stug volhouden in de hoop reacties te krijgen.

Nog net voordat ik op vakantie ga...hoe zijn jullie ervaringen met de bediening van de koppelingshendel op een CB 500 uit mijn tijd? Niet dat ik er niet aan gewend raak, maar als het wat lichter kan, zou dat mooi zijn. Mijn vrouw ging voor de fun ook eens op de motor zitten en moest echt met twee handen knijpen om die koppeling ingeknepen te krijgen. Is dat bij jullie ook en/of hebben jullie er wat aan gedaan? Zo ja, wat?

Daarnaast wil ik dus ook mijn voetsteunen naar achteren en naar boven hebben. Dat gaat alleen maar goed met een remschakelsetje. Zelf maken is erg lastig, dus heb ik al eens bij Raask geïnformeerd. Zoals verwacht loopt dat aardig in de papier (de helft van wat ik voor de motor in totaal betaald heb :? ) dus hebben jullie daar oplossingen voor? Zijn andere setjes (goedkopere) makkelijker te vinden en goed te modificeren? Heeft iemand toevallig een 2e hands setje liggen dat er zo op kan?

Please...graag veel (bruikbare) reacties.
 
om het topic ook even levendig te houden tijdens goalies vakantie (....) hier alvast een uitgangspuntje voor een CB550 caferacer....zoals even 'geleend' van het groooooote caferacer-topic.....

full
 
Goed uitgangspunt,maar wel een andere dempert monteren hè: deze ziet er qua kleurstelling en vorm niet uit op deze klassiekert ;)
 
Voor de raask setjes zou ik zeggen: ebay.de. voor de rest van de fiets: idd hoge stuur er af en clipons er op of een streetfighter/suberbike stuur voor in de plaats. Kleinere knippers, ronde koplamp monteren, verstraler er af slopen.

Na uitvoeren van de bovenstaande modificaties zal ie er al een stuk beter uit zien :)

edit: zadeltje/achterkant aanpassen, wat er nu op zit is niet echt om aan te zien :r
 
Voor de raask setjes zou ik zeggen: ebay.de. voor de rest van de fiets: idd hoge stuur er af en clipons er op of een streetfighter/suberbike stuur voor in de plaats. Kleinere knippers, ronde koplamp monteren, verstraler er af slopen.

Na uitvoeren van de bovenstaande modificaties zal ie er al een stuk beter uit zien :)

edit: zadeltje/achterkant aanpassen, wat er nu op zit is niet echt om aan te zien :r

I know, I know... Er moet nog heel veel gebeuren, maar zoals eerder al gezegd...ik neem er de tijd voor. Heb nog een andere hobby project (Land Rover) waar ook veel tijd in gaat zitten op zijn tijd. En daar rijdt mijn vrouw ook graag in, dus die krijgt voorrang. Ik ga als Roadrocket terug komt van vakantie met hem eens brainstormen over de mogelijkheden. Dan wordt het dus plan de campagne maken en gaan... *D
 
schop!

plan de champagne? :9

zoals al gemailed; komende week even bij elkaar zitten om wat ideetjes te spuien (kzitervolvan) over de looks en de oplossingen.... nog wel even tussendoor plannen bij het opnieuw monteren van de koppelingsstift van mijn ural-bak en het vervangen van de spaken in het achterwiel.....(en jouw permanente laro-revisie)

jammer dat je geen bakkie aan je cb hangt, anders had je meegekunt naar  http://www.motor-forum.nl/forum/topic/65212?highlight=BOT :P :P :P (duim even dat boris het in iedergeval tot 10 oktober blijft doen...)
 
Ik zou die veel te lange voorvork ook maar eens vervangen... gewoon een rond koplampie d'r op scheelt ook een hoop. Achterspatbordje...

Wbt die koppelingshandle: controleer eens of je kabel goed loopt, en vervang 'm evt. Je kan ook controleren hoe de staat van de drukstang door het blok is (breekt vaak) en die evt. even goed in het vet zetten. Ik kan bij mijn 500'je met twee vingers koppelen... :)
 
Keramiek spray schijnt het ook goed te doen,verkrijgbaar bij de betere autoshop.
Smeer dit eens op je kabel.
 
Thanx voor de reacties! Daar kan ik wat mee. :)

Van die voorvork klopt natuurlijk. Hij is momenteel wat verlengd, dus die verlengstukken gaan er af. Het stuur is dus al vervangen en dat scheelt idd erg veel.

Ik zal die kabel eerst eens inspuiten en dan het resultaat bekijken.

En ja...tijd vrij maken hè! Onze Laro vreet ook veel tijd, dus het is een beetje puzzelen.
 
Als je wilt kan ik ook weleens langskomen (ook tilburg!) om een handje te helpen. Mijn koppelingskabel heb ik vernieuwd, gewoon bij de fietsenmaker een kabeltje komen voor een schakelbrommer + busje, totale kosten €2,75 Makkelijk toch?

Succes ermee! En misschien heb ik ook nog wel iets van onderdelen liggen waar je iets mee kan.
 
Als ik het goed zag zit er een laser uitlaat op je cb :9~
Ben langzaamaan op zoek naar zo 1 voor een cb550,ze lijken alleen nergens meer te vinden te zijn ?
 
Als je wilt kan ik ook weleens langskomen (ook tilburg!) om een handje te helpen. Mijn koppelingskabel heb ik vernieuwd, gewoon bij de fietsenmaker een kabeltje komen voor een schakelbrommer + busje, totale kosten €2,75 Makkelijk toch?

Succes ermee! En misschien heb ik ook nog wel iets van onderdelen liggen waar je iets mee kan.

Hou ik warm :} maar eerst ga ik even met Roadrocket brainstormen over de nodige veranderingen. Triaatje heeft me al aangeboden om een remschakelsetje voor me te maken, dus dat gaat naar alle waarschijnlijkheid goedkomen.

We kunnen elkaars mailadres zien, dus mocht het nodig zijn dan neem ik even contact op.
 
Als ik het goed zag zit er een laser uitlaat op je cb :9~
Ben langzaamaan op zoek naar zo 1 voor een cb550,ze lijken alleen nergens meer te vinden te zijn ?

Klopt, maar die zit er al heel lang op. De eigenaar voor de vorige eigenaar (snap je hem nog?) heeft deze er al opgezet en die ken ik helaas niet. Anders had ik het nog eens voor je na kunnen vragen.

Trouwens...kijk eens op de site van Laser. Daar staan ze volgens mij nog gewoon tussen dus dan zou je ze moeten kunnen bestellen.
 
Dit forum bewijst absoluut zijn toegevoegde waarde :} Intussen heb ik al contact met M'Thijs om eens bij elkaar te komen, terwijl ook TZ750 owner en Triaatje hun hulp hebben aangeboden. Van Triaatje heb ik intussen een stel clipons gekocht, dus daar kan ook binnenkort ook meer vooruit.

Ik heb met Roadrocket afgesproken vrijdag te gaan brainstormen over wat er exact allemaal moet gebeuren. Pen, papier, paar bakken koffie, stoeltjes om op te gaan zitten staren naar de motor en vervolgens ideeën spuien. 'k Heb er al zin in!!

Er komt voor mijn gevoel wat schot in de zaak. Lekker...
 
Ik heb de vraag net ook gesteld in het topic van Triaatje, maar wat raden jullie mij aan om het blok helemaal goed schoon te krijgen zonder dat ik het blok helemaal uit elkaar moet halen? Hij loopt namelijk goed en dat wil ik graag zo houden. Echter kan het blok (optisch) wel een opknapbeurt gebruiken (polijsten evt. spuiten).

Dus...blok uit het frame en dan??? Tips iemand??
 
blok uit het frame is wel het mooist, polijsten is veel werk, maar spuit het eerst eens af met een hogedruk reiniger (pas op je pakkingen)dan zie je hoe erg de schade echt is.

Ow ja, haal ajb die kapjes van je schokdempers af. Is heel simpel je duwt de veer naar beneden, schotel eraf halen, kapje eraf en schotelweer monteren. Staat veel beter dan zo. (heb zelf ook van die kapies gehad, die gingen er meteen vanaf)
 
en....zit mijn 750-tank al op z'n plekkie?????? *D

clip-ons al binnen????

Het lijkt misschien alsof ik veel vrije tijd heb, maar dat valt best tegen hoor Roadrocket B| . Dus nee...de tank zit nog niet op zijn plek. Nokjes zijn afgezaagd dus dat is slechts nog een kwestie van bramen verwijderen. Komt allemaal goed, maar duurt iets langer.

En nee...clipons zijn nog niet binnen, maar volgens Triaatje kan dat kloppen. Ze komen uit een gehucht dus het kon wat langer duren ;)
 
ik heb uit betrouwbare bron dat goalie zijn clip-ons binnen heeft 8-)


@goalie; geen tijd? man, je loopt de halve week in een trainingspak rond!!!!







:+
 
Terug
Bovenaan Onderaan