CB chopper -> CB caféracer

Flying goalie

Die hard MF'er
30 aug 2003
853
0
Tilburg
Dag brikkenliefhebbers,

Ik ben nieuw in dit topic. Het brikkievirus heeft ook bij mij toegeslagen. Naast mijn Firestorm staat er nu ook een CB 500 uit 1975 (we blijven bij Honda) in de schuur. Of eigenlijk bij schoonouders in de garage want daar kan ik op mijn gemakje gaan slopen en bouwen.

Kort de geschiedenis:
Wat doe je als je voor een prikkie een brikkie wordt aangeboden en je hebt een maat (Roadrocket) die bijzonder enthoustiast is (en terecht) over zijn Bomber caféracer? Juist...je koopt dat ding en gaat vervolgens denken over wat ermee te doen :? . Absoluut niet geremd door enige technische kennis wil ik het simpel houden, maar Roadrocket stuurt een dag later (vandaag) al meteen links door naar advertenties waar clipons in worden aangeboden en naar Raask voor een remschakelsetje. Ben benieuwd waar dit toe gaat leiden. Ik hou jullie via dit topic op de hoogte.

Stand van zaken:
Momenteel is het (zoals de titel van dit topic al doet vermoeden) een chopper :( . D.w.z. verlengde voorvork, hoog stuur, gechopt achterspatbord, highwaysteps en jawel...zelfs een verstraler :? . Hoe dan ook...dat gaat veranderen. Fotootjes van de huidige staat van de CB worden momenteel ontwikkeld (I know...ice-ages) maar zodra deze er zijn zal ik die hier plaatsen.

Oproep:
Mochten jullie tips hebben over de ombouw, heb je ervaringen met een CB 500 uit 1975 (ik heb nog niet alle topics gelezen) of wil je iets kwijt...laat het mij via dit topic weten.

Alvast bedankt,

Flying Goalie
 
en om het topic alvast een beetje op te starten en jou nu he-le-maal in the mood te krijgen;

:] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :] :]
full
 
..en een tip: verstevig het zwabberframe !! neem dubbele schijven voor en laat er zoveel mogelijk af !! en voer hem gezellig ...
 
Hele mooie Bomber, dat stuurkuipie gaat er natuurlijk nog af... :X ,da's geen gezicht op zo'n klassiekert en zekers niet op een caféracert.
Ik zit persoonlijk hard te denken om ook mijn Japchopbob om te toveren in een caféracert.
Zul je denken:" hè,maar je hebt toch al die zilvergrijze caféracert XS?"
Ja,maar die zwarte wordt dan nóg mooier (kan bijna niet,maar goed).

Caféracerts zijn de sjit! :P ;)
 
Hele mooie Bomber, dat stuurkuipie gaat er natuurlijk nog af... :X ,da's geen gezicht op zo'n klassiekert en zekers niet op een caféracert.
Ik zit persoonlijk hard te denken om ook mijn Japchopbob om te toveren in een caféracert.
Zul je denken:" hè,maar je hebt toch al die zilvergrijze caféracert XS?"
Ja,maar die zwarte wordt dan nóg mooier (kan bijna niet,maar goed).

Caféracerts zijn de sjit! :P ;)

bomer is een 4-bak ! de rest heeft er 5..schijnt gevoelig te zijn bij de bomber eigenaren... :+ ..maar dat kuipje mag er van mij ook af !! op naar de firma Ruig..die heeft mooi oldschool polyester !

Bijlage: http://files.motor-forum.nl/forum/download_document/104199/91894226f7e5f3f7334f58858f71599e (bomber-1.JPG)​
 
bomer is een 4-bak ! de rest heeft er 5..schijnt gevoelig te zijn bij de bomber eigenaren... :+ ..maar dat kuipje mag er van mij ook af !! op naar de firma Ruig..die heeft mooi oldschool polyester !

tis niet mijn topic, maar even om misverstanden uit de weg te ruimen; de mijne is een K1 uit 1971, dus met 5-bak en dan volgens de...euh...kenners..dus geen echte blackbomer, dit ligt idd gevoelig...bij 4-bak rijders.....ik noem 'm gewoon bomber 8-) (black of niet)

over het mooi of niet van dat kuipje kun je natuurlijk discussieren, maar het is een Norton Manx flyscreen-replica (en de Manx is een van DE grote uitgangspunten van de "echte" caferacer) en rara....komt origineel bij Ruig vandaan, schijnt veel gebruikt te worden bij classic racers......dus kan eigenlijk weer heel erg goed op een caferacer :+ , grote koplamp vond (vind) ik te veel 'voor de hand liggend', misschien dat er ooit nog een rickman/900ss-achtige tophalf op komt.....

terug naar het onderwerp van dit topic! Goalie; zagen!!!!!!!
 
Wat is er mis met een "verchopperde" CB :? :X

[me]Cadcatz is best trots op d'r fietsje...[/me]

Niets mis mee, maar choppers zijn niet mijn type motoren om op te rijden. Ik heb niet voor niets een VTR en geen dikke Shadow. Van een mooie chopper kan ik wel genieten hoor qua uiterlijk en geluid, maar dan moet het ook wel een hele dikke zijn. En een CB 500 is niet bepaald dik zullen we maar zeggen.
 
Niets mis mee, maar choppers zijn niet mijn type motoren om op te rijden. Ik heb niet voor niets een VTR en geen dikke Shadow. Van een mooie chopper kan ik wel genieten hoor qua uiterlijk en geluid, maar dan moet het ook wel een hele dikke zijn. En een CB 500 is niet bepaald dik zullen we maar zeggen.

Een chopper was ook niet mijn soort motor, maar deze kon ik niet laten staan :9
Heeft geen dik geluid, maar ik vind m zelf stukken leuker dan manliefs VT1100
full


Tis echt ooit een CB geweest :)
 
Een chopper was ook niet mijn soort motor, maar deze kon ik niet laten staan :9
Heeft geen dik geluid, maar ik vind m zelf stukken leuker dan manliefs VT1100
(Afbeelding)

Tis echt ooit een CB geweest :)
Hij is idd leuk gechopt. Maar de mijne moet toch echt anders worden. Ik moet daar nog eens goed over brainstormen. Wat wil ik zeker veranderen, wat is optioneel, etc. Ik neem er de tijd voor, dus het kan best even duren voordat er ontwikkelingen komen in dit topic. Ga sowieso zondag op vakantie voor 3 weken.
 
Zoals beloofd een piccie (of twee). Deze foto is van drie dagen terug en intussen ziet de CB er al weer wat anders uit. Niet schokkend, maar het hoge chopper stuur heeft plaats gemaakt voor een lager exemplaar van een CB 750 ( :} Roadrocket) en ook de verstraler is verwijderd.

Verder is er een noodoplossing gemaakt voor de verlichting. Het knopje was afgebroken en het licht wilde niet meer aan. Er is tijdelijk even een aparte schakelaar toegevoegd dus we worden weer beter gezien zal ik maar zeggen.

Nu ga ik eerst motor een keer goed poetsen om te zien hoe alles eruit ziet als je er eens een stofdoek over heen gehaald hebt. Het spuitwerk is niet veel, maar ik zal eens proberen het blok helemaal schoon te krijgen.

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan