CB four experts: graag advies CB550K3 carburateurs

Update:

Grotere sproeiers ging niet werken: het probleem werd er eerder slechter van. Dus plan B trad in werking. De 2e hands carbs van Fourdeel uitbundig schoongemaakt, was nogal nodig... Lang leve dasty, forte en remmen reiniger! Ook nieuwe o-ringetjes voor de regelschroeven en nieuwe vlotterbakpakkingen gemonteerd, had ik nog liggen. Alle onderdelen volgens specs gemonteerd, carbs op de motor gezet, schietgebedje gedaan en op de startknop gedrukt... Tik, lopen!!! *O*

Beetje aan de regelschroeven gedraaid zodat ie het best liep (kwartslag meer open) en gesynchroniseerd. Stationair liep ie met de andere carbs iets mooier, maar hij pakt nu goed op bij gas geven, zonder choke! Heb nog niet gereden, want ik moet nogal opruimen voor ik eruit kan (de schuur is een grote bende), maar volgens mij komt het helemaal goed! Ik zit nu in elk geval met een big smile een biertje te drinken! *D Hopelijk kom ik er morgen toe een rondje te rijden.

In elk geval houd ik jullie op de hoogte. Voor zover superbedankt voor het meedenken!
 
:(
Heb je dan nu ook een set K3 carburateurs of de vriendelijkere "F" variant?

Yep, dezelfde:
full
 
Hij rijdt echt alsvanouds met de nieuwe set carbs! Superblij mee!!!

Alleen hij schakelt slechter naarmate de motor warm wordt. Koppeling blijft denk ik dan wat plakken? Bij het optrekken grijpt de koppeling ook niet helemaal gelijkmatig aan, maar "stuitert" een klein beetje. Nog maar even een keer opentrekken dus of heeft iemand nog andere ideeën?

En wat er nou met die andere carburateurs aan de hand is... :? Misschien toch iets niet goed gemonteerd? Ach, voor nu zal het me een zorg zijn. *D

full
 
Lekker genieten! Koppeling kan aan de blanke platen liggen. Als ze al vervangen zijn, zijn de gevoerde platen dan wel ingeweekt in olie voor montage?
 
Beste CeeBee400T,

ik heb deze thread met veel interesse gelezen. Ben zelf mijn CB750KZ (DOHC) aan het opknappen na anderhalf jaar stilstand, en loop ook steeds tegen problemen aan met de carburateurs. Het laatste euvel is dat er valse lucht wordt aangezogen langs de assen van de gasklep, dus ik wil de afdichtringen vervangen. En aangezien die niet los worden verkocht zit ik er aan te denken die zelf te fabriceren, net als jij hebt gedaan voor je CB550. Zou je mij hiermee op weg kunnen helpen? Ik weet niet zo goed wat voor type vilt ik nodig heb en waar ik dat kan krijgen. En ook voor het passend maken kan ik wel wat tips gebruiken. Wat voor gereedschap heb jij hiervoor gebruikt?

Alvast bedankt! Gr, Danne
 
Hey Jesse, gefeliciteerd nog met je nieuwe spruit man, en mooi dat je de brommert goed aan de praat hebt. Als je nog 's naar die oude carbs wil kijken, dan geef maar een gil he?

gr!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een probleem wat erop lijkt... Honda CB400F 1974 blok en rest kompleet gereviseerd .
Hij loopt goed tot 5000 toeren, als ik dan het gas opendraai houd motor in, als ik dan de choke er 1/3 opzet loopt ie wel wat beter ?
Vlg. de vorige eigenaar die ook de motor gereviseerd had liep hij goed, toen ik hem kocht had ie 2 jaar stilgestaan.

Peter
 
Peter, bij jou zal het waarschijnlijk vervuiling zijn in je carbs en de sproeiers. Carbs demonteren en reinigen.
 
Hi Backfire...THX. ik heb al een bus carbaratuur reiniger bij de benzine gedaan, maar geen verschil.... tot 5000 toeren loopt ie perfect...
Zal eerst eens kijken of ik iemand kan vinden die carbarateurs kan afstellen.
Toeval, ik heb ook een CB250 ... type G 1975.
 
Laatst bewerkt:
Misschien dat het probleem niet in de carbs schuilt maar wel in de vervroeger van de ontsteking. Deze wil nog wel eens vast gaan zitten waardoor het ontstekingstijdstip niet wordt vervroegd bij hogere toerentallen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan