CB gaskabels monteren, doe ik iets doms?

Gais

MF veteraan
11 jun 2001
4.762
1
Hilversum
Ik dacht even lekker snel een setje nieuwe gaskabels te kunnen monteren, niet dus. Het gaat over een cb350 waar ik 400 kabels op wil zetten omdat ik denk dat die korter zijn.

Maar nu ben ik lekker aan het prutsen, en als er 1 gaskabel opzit krijg ik de andere er niet meer op. Aan allebei de kanten zitten de buitenkabels zoveel mogelijk ingedraaid. Kom ongeveer 1a2 cm oid tekort, in het handvat zitten ze volgens mij goed gemonteerd. Als die oogjes omhoog staan zit de trekkabel aan de voorkant en de duwkabel aan de achterkant.

Iemand nog een tip waar ik naar kan kijken?

Ik kan wel met 1 kabel gaan rijden, maar twee leek mij handiger omdat je dan altijd een extra kabel bij je hebt.
 
heb je zeker weten de juiste kabels mien jong..moet nl gewoon lukken hoor ;)

Mmm, kwa uiterlijk lijken me het de juiste kabels. Heb de onderdeelnummers even bekeken en die zijn 17920-323-000 en 17910-341-000. Alleen de middelste cijfertjes komen niet overeen met mijn partslist, van welke motor zouden ze dan zijn?
Maar heeft de cb400 niet stiekem een ander armatuur?
 
dus...even een antwoord op je vraag..ja, je hebt iets doms gedaan....

de gaskabels voor een 350 hebben als typenr 333, specifieke onderdelen van een 400 377. De gaskabels komen echter overeen... ;)
Bedoel je dat de kabels van een 500/750 hetzelfde zijn als die van een 400? Als dat niet het geval is moet ik maar even contact zoeken met meneer van Maanen.
 
Bedoel je dat de kabels van een 500/750 hetzelfde zijn als die van een 400? Als dat niet het geval is moet ik maar even contact zoeken met meneer van Maanen.

denk niet dat renee bewust foute kabels levert :N

er zit wel verschil in het uitstekende eind tussen diverse honda's

en de kabels onderweg even wisselen gaat niet zomaar zit verschil in de aansluitingen
 
Laatst bewerkt:
denk niet dat renee bewust foute kabels levert :N

er zit wel verschil in het uitstekende eind tussen diverse honda's
Daar ga ik ook niet vanuit.
Ik stuur hem wel even een mailtje en dan hoor ik het wel, het is geen ramp want met 1 kabel kom ik ook overal.
en de kabels onderweg even wisselen gaat niet zomaar zit verschil in de aansluitingen
Voor nood kan alles ;) Heb een tijdje met alleen een b-kabel gereden omdat ik hem zo gekocht had, zag er wat gammel uit maar werkte perfect.
 
Laatst bewerkt:
Hoi ik heb even het hele verhaal gelezen. ik heb ook problemen met mijn gaskabel, ik heb nieuwe kabels gekocht bij rene van maanen. maar na montage loopt het niet meer soepel. als ik de kabels recht hoe dus de gashendel van het stuur loopt het perfect, maar zo gauw als ik de gashendel weer aan het stuur monteer blijft mijn gashendel gewoon vast zitten. weet iemand een oplossing???
;(
 
Hoi ik heb even het hele verhaal gelezen. ik heb ook problemen met mijn gaskabel, ik heb nieuwe kabels gekocht bij rene van maanen. maar na montage loopt het niet meer soepel. als ik de kabels recht hoe dus de gashendel van het stuur loopt het perfect, maar zo gauw als ik de gashendel weer aan het stuur monteer blijft mijn gashendel gewoon vast zitten. weet iemand een oplossing???
;(

andere route kiezen voor je gaskabels (zo'n ruim mogelijke bocht)
 
leg de oude en nieuwe kabels es naast elkaar met beide 1 kant het tonnetje tegen de buitenmantel aangedrukt.. meet de binnekabel die er aan de andere kant uitsteekt en meet dit ook bij de nieuwe kabel. nu weet je of de kabels zouden passen ja of nee
lijkt me het makkelijkst en snelst.. :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan