CB Sevenfifty 1993; 2250 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Papa Bear

Die hard MF'er
16 mrt 2004
260
67
Betuwe
Na twee jaar op mijn sevenfifty te hebben rondgereden, wil ik wel weer eens wat anders.

674353263_6_L29P.jpeg


674353358_6_i73j.jpeg


674353450_6_1Ejq.jpeg


674353543_6_SuRh.jpeg



Het is een Honda CB Sevenfifty uit 1993 met een kilometerstand van 61840 (op moment van schrijven). De motor wordt letterlijk iedere dag gebruikt, dus deze stand loopt langzaam op.
Ik heb de sevenfifty de afgelopen twee jaar gebruikt voor woon-werkverkeer (mede vanwege het verbuik van 1:22), vakanties en om mee te toeren. In al die tijd heeft ze mij niet een keer laten staan.

Omdat ik d'r iedere dag gebruik is ze uiteraard uitstekend onderhouden en zijn er enkele aanpassingen gedaan.
De motor is voorzien van een wat breder superbikestuur en handvatverwarming. Ook is een Givi-kofferrek gemonteerd (koffer heb ik er nooit bij gehad, ik heb het rek gebruikt als bagagerek).
Recent (minder dan twee maanden geleden) heb ik de beide voorremklauwen gereviseerd en voorzien van nieuwe remblokken, O-ringen remvloeistof. Ze remt dan ook voortreffelijk.
De originele uitlaat was rond de 60.000 kilometer aan vervanging toe. Ik heb de volledige uitlaat, inclusief bochten, vervangen door een custom exemplaar (eigenlijk voor de nighthawk-versies) zodat de motor nu sportief klinkt (tamelijk luid, niet asociaal).
De achterschokdempers werden ook slecht en zijn twee weken geleden vervangendoor nieuwe exemplaren.
Deze winter zijn bougiekabels en doppen vervangen omdat ze nogal irritant reed als het regende, en daarna was dat opgelost.
Ketting en tandwielen zijn goed, voorband 80%, achterband 60%. Kun je voorlopig nog wel even op rijden dus.
Alles werkt, motorisch en electrisch prima in orde, start binnen 1 slag van de startmotor.
De motor is gebruikt, dat is te zien aan de normale gebruikssporen, maar heeft geen deuken, vale plekken of krassen.

Echt een fijne motor waar je nog heel lang plezier mee kunt hebben.
Mocht je geinteresseerd zijn, bel of email me dan voor een afspraak.
Proefritten en keuringen zijn geen probleem!
Mijn vraagprijs is 2250 euro, vanwege de uitstekende staat van onderhoud en nieuwe onderdelen. Als je dat te veel vind, nodig ik je uit een realistisch bod te doen.



Ps. Eventueel heb ik bij de motor ook een volle Schurgerskuip te koop, die ik in de winter monteerde. Deze kuip is absoluut vreselijk lelijk, maar geeft een ongekend comfort.
 
Owja, als iemand een andere motor wil ruilen sta ik daar voor open.
Moet wel geschikt zijn om iedere dag woon-werk mee te rijden.
 
Dank u ;)

Is verkocht ;(

Maar heb er een BMW R1100GS voor teruggekocht *O*

Slotje bitte :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan