Cb sevenfifty in cb 750 four frame

Fredjeb

Rookie
12 nov 2017
14
0
Heerenveen
Goedemiddag
Ik heb een frame van een cb 750 four 1976
Past hier zonder aanpassen van bevestigingspunt een cb sevenfifty blok van een 1985 in
Iemand ervaring
 
Ik zou zeggen: gewoon passen.
Blok op zn kant leggen en het frame er met twee man rustig overheen laten zakken.
Zie je meteen of het past...
Een origineel '76 frame is van kauwgomballenstaal zoals alle jappen uit die tijd.
Je zult wat verstevigingen erin moeten (laten) lassen.
Of het RDW moeilijk gaat doen, want dit is een vorm van scheefbouw (zoals een nieuwe Range Rover koets op een klassiek Land Rover chassis zetten met als doel een moderne klassieke auto te krijgen met alle voordeelregelingen daarvan...
 
Je stelt een vraag met informatie over een blok uit een motor van na 1992. Met de vermelding dat het blok uit 1985 komt, terwijl de eerste beste google zoekactie zegt dat het een Bol d'Or blok is uit 1979/1982.

Wat verwacht je nou?

Dat een SOHC dry sump blok en en DOHC wet sump blok dezelfde ophangpunten hebben?
 
Goedemiddag
Ik heb een frame van een cb 750 four 1976
Past hier zonder aanpassen van bevestigingspunt een cb sevenfifty blok van een 1985 in
Iemand ervaring
Zonder modificaties geloof ik niet dat het gaat lukken om een 750/900/1100 DOHC blok in een SOHC frame te hangen. Sowieso was bij de DOHC een deel van het frame demonteerbaar, om uberhaupt onderhoud te kunnen plegen resp. het blok te kunnen demonteren. Maar een beetje zelfbouwer draait daar zijn/haar hand natuurlijk niet voor om :}

Of het resultaat van die vlijt nog goed/veilig rijdbaar is, dat is imho de relevantere vraag, en het antwoord daarop is dat je wss nog wat meer modificaties wilt doen.

Maar goed, je bent niet de eerste met dit idee, dus wellicht heb je iets aan deze links: klik en klik en klik
 
Laatst bewerkt:
Je hebt nu al 3 keer geroepen dat volgens jou het onderblok van beide blokken hetzelfde is.
Ten eerste betwijfel ik dat en ten tweede is er meer nodig dan alleen een passend onderblok. De rest moet ook passen. En 99.9% zeker dat dat niet past zonder aanpassingen.
 
Linkjes die ik eerder stuurde bekeken? Als ja, dan zul je in 1 van die fora gelezen hebben dat de ophangpunten van de onderblokken gelijk zijn, maar dat je om een DOHC blok in een SOHC frame te laten passen de zaag zult moeten zetten in het frame om ruimte te maken voor de DOHC cilinderkop.
 
Bedoeling is tijdelijk ander blok er in om originele blok totaal revisie te geven onder zijn ophang punten volgens mij gelijk .uitlaat idem ruimte boven en voor voldoende blok hangt in zodiac hardtail frame
 
Bedoeling is tijdelijk ander blok er in om originele blok totaal revisie te geven onder zijn ophang punten volgens mij gelijk .uitlaat idem ruimte boven en voor voldoende blok hangt in zodiac hardtail frame

Ok, je hebt dus niet echt een CB 750 1976 frame, maar een zodiac frame waar een CB750 1976 blok in hangt en waar dus geen sevenfifty blok in moet? De (context van je) vraag wordt meer en meer wat duidelijker... *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan