CB Twintopic: The Second

even storen oma............

ik kan een CB250N kopen voor weinig ...op de foto te zien met kick start uit 1980.

als rommelfietsje naart mijn ouwelulllen bmw.

nog dingen waar ik op moet lletten of naar moet vragen? specifieke model issues en zo?

al vast dank voor de moeite
 
FF een oud topic een nieuw leven inblazen :-)
Afgelopen winter heb ik een Yamaha SR250 opgeknapt (heb hier ook een topic over gehad) maar omdat ik telkens last had van een lekkende benzinetank heb ik deze verkocht, uiteraard wel netjes erbij vermeld dat dit het geval was en daardoor zwaar verlies geleden....
Omdat ik toch weer wat om handen wil hebben deze winter heb ik laatst een Honda CB400T gekocht.
Het model is van 1979 maar het kenteken is pas voor het eerst in 1987 afgegeven. Ik heb de vorige eigenaar laatst gebeld (had de motor bij een tussenhandelaar gekocht) en die heeft de motor 25 jaar in bezit gehad en werd enkel gebruikt voor af en toe een mooi weer ritje. Er staat nu 35000km op de teller. Inmiddels zijn de carburateurs gereinigd (motor starte wel maar smoorde bij 2000 toeren), inlaatrubbers zijn vernieuwd, nieuwe ketting en tandwielen heb ik inmiddels binnen, nieuwe banden zijn onderweg, accu is vernieuwd, bougies en luchtfilter zijn ook vernieuwd, olie en filter moet nog.
[afbeelding]

Wat een mooie motorfiets. ;) Vrijdag verwisselt deze prachtfiets van eigenaar. :}
 
Hallo Mark,
Hopelijk is het vrijdag mooi weer zodat je meteen een toertje kan maken :-)
Hier nog een foto waar hij naast mijn nieuwe aanwinst staat.

Groeten en tot vrijdag

Gerard

Wat een mooie motorfiets. ;) Vrijdag verwisselt deze prachtfiets van eigenaar. :}
full
 
Tijdje geleden dat hier is gereageerd..!

Ik ben mijn CM400 aan het verbouwen, en ook zelf uitlaten aan het fabriceren, beide cilinders een eigen uitlaat.
Alleen een vraagje; moeten de uitlaten onderling verbonden zijn? Aangezien de originele dat wel zijn.
 
Nee, hoeft niet de collector kan vervallen. Afhankelijk van je uitlaat demper en luchtfilter kan het nodig zijn je hoofdsproeier groter te maken.
 
Dank u, duidelijk antwoord. :t
Aangezien er ook conische luchtfilters op zitten, had ik al grotere sproeiers gemonteerd. Dus ik denk dat ik goed zit.
 
Nog een foto van mijn CB200.
Als iemand ng 2 mooie uitlaten heeft liggen en die wel wil verkopen heb ik misschien wel belang.
full
 
Laatst bewerkt:
Honda Twins? Heb ik!





Mocht iemand nog een rechter zijkapje hebben voor mijn CM400, hou ik me aanbevolen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan