CB vraagje

Sleor

Die hard MF'er
16 feb 2004
421
0
Oostende-België
Hallo,

Wie kan mij zeggen hoeveel spaken er in een CB wiel zitten?
En zijn die 17 inch?Welke breedte van band is mogelijk?

Het is voor ombouwen van wielmaten.

PS: Als iemand nog velgen heeft liggen ( gelijk welke zolang ze maar niet te breed zijn en 36 spaken hebben) (naven hebbik niet nodig, komt op orig naven met trommelremmen) gelieve dan iets te laten weten.

Thnx
 
Hallo,

Wie kan mij zeggen hoeveel spaken er in een CB wiel zitten?
En zijn die 17 inch?Welke breedte van band is mogelijk?

Het is voor ombouwen van wielmaten.

PS: Als iemand nog velgen heeft liggen ( gelijk welke zolang ze maar niet te breed zijn en 36 spaken hebben) (naven hebbik niet nodig, komt op orig naven met trommelremmen) gelieve dan iets te laten weten.

Thnx

Hangt van het model af... 350 en 400: voor en achetr 18" 500/550/750 voor 19", achter 18" 750k7 voor 19", achter 17" 750f2: comstar ;) . Aantal spaken durf ik niet te zeggen uit 't hoofd...
 
Ja sorry,

Het is niet voor een CB maar voor een Honda XR200R nu liggen er standaard crossvelgen op van 18 inch achter en 21 inch voor die belachelijk smal zijn.

Mijn bedoeling is de velgen naar 17 inch (liefste ivm met grootste banden keus) te brengen a la supermotard.

Omdat dit een betrekelijk lichte motor is passen er (bijna) geen "echte" supermotard velgen omdat ze te breed zijn.

Na veel speurwerk heb ik nog altijd geen goede velgen gevonden, dus dacht ik even vragen hier ( waar toch wel veel aan zelfbouw gedaan wordt en CB velgen nog te doen leken).

Ben overigens een Belg.
 
Hmmm zou dan toch voor comstars gaan en niet voor gespaakte CB wielen. maar hoe breed wil je je wielen hebben? Je kan er scootah :X wielen inzetten :+
 
Hee Arie leef je ook weer? Tijd niet gezien. Kan ik binnenkort ff bij je langs komen met een paar carbs? grtz. Geert
 
natuurlijk kan dat!
inderdaad effe weg geweest bij het forum, druk met andere dingen bezig geweest zoals een paar nieuwe luidsprekers bouwen en een buizen versterker, mijn andere hobby dus.
 
met mij alles prima, het bolleke is nog niet klaar.... maar ben nu druk bezig met het goldwing zijspan project.
 
Terug
Bovenaan Onderaan