cb wil niet starten ? (nog 1)

Sorage

MF veteraan
24 okt 2002
1.876
98
belgie
hey

blijk ik wel de zoveelste te zijn die z'n motor niet gestart krijgt.
Kheb ffe de search afgelopen en ook wat tips bekeken maar ik kom er niet wijzer uit.
Toestand

Oude cb 250 twin van 73, bij mij nog nooit gestart.
kheb nieuwe bougie's +kappen gestoken
de batterij is inorde!! :+ ( net ffe die vmax topic doorgelopen en kwam zo'n 2 pagina's over accu's tegen :P )
Batt heeft altijd aan een optimate gehangen toen hij niet in gebruik was, is nog geen jaartje oud geeft 12 volt aan zakt tot ( zallik nog eens op moeten terug komen even vergeten )
lichtje in m'n dashboard brand nog tijdens het starten dus spanning zal hij wel niet tekort komen

Oke startmotor draait, ik hoor de startrelais aantrekken.
de bougies vonken uit de cilinder mooie blauwe vonk
- alleen m'n benzinekraantje doet het slecht..het heeft 2 aftakpunten en 1tje ervan doet het niet
dus hebbik even wat benzine in de cilinders gedaan ..

maar nix ..
Kheb ook een kickstarter maar die doet evenveel


kan iemand me helpen ?


bedankt :)
 
denk toch eerst dat je t benzinekraan/toevoerprobleem ff moet oplossen:
- nieuwe aftakpunten
- nieuwe slangen
en checken

Als ie dan zelfs nog niet ploft terwijl je wel vonken hebt, denk ik de carbs?
wel ploffen dan luchtinlaat eens checken?
 
Probeer hetvolgende eens: gewoon starten met kraan open en zonder choke en al startende wat startpiloot/ether in het luchtfilter spuiten.
Doet vaak wonderen.. ;)
 
wat doet die ether dan juist ???

Ik heb ook al wat benzine IN de cilinderkoppen gedaan via de bougiegaten ...met de gedachte van NU moet er toch wel een plof zijn ofzo..maar nix

zorgen voor morgenochtend :+
 
getverdomme wat is et koud buiten ..10 minute gesleuteld en me vingers valle eraf..
ok
benzinekraantje inorde hij lekt hier en daar wel wat maar das nog niet zo erg ..of magtie in het geheel nie lekken zodat er een vacuum onstaat ofzo ?
Maar nog steeds wiltie niet lopen
allebei de bougies vonken mooi
de contactpunten geven soms ook eens een vonkje dus dat wil zeggen dat alles elektrisch inorde is toch ?
dus ik heb vonk..benzine enneuh lucht ( kheb al eens probere te starte zonder luchtfilters maar nog nix )

wat zie ik over het hoofd ? het kan toch niet zoveel zijn ?
 
Hoihoi,

In plaats van startpilot of ether kun je ook REMMENREINIGER gebruiken! Dat is veel goedkoper en overal verkrijgbaar. Dat spul is zo licht ontvlambaar dat het inderdaad bij de minste vonk al ontbrandt. Gewoon in het luchtfilter spuiten, of nog beter achter het luchtfilter rechtstreeks in de aanvoer naar de carburateur spuiten.

Als je Cb hierop wel start, dan weet je meteen dat het probleem in je brandstoftoevoer zit, anders zou ik het ook eens gaan zoeken in het ontstekingstijdstip.

Succes, dun braojur
 
Ik vindt het nog niet zo'n gek idee hoor! Ik heb ook wel eens een motor "op gang geholpen" door er met een injectiespuit een paar druppels benzine langs het bougiegat in te gooien. Vaak is het de eerste keer ff op weg helpen, en dan doet hij verder zelf wel het werk. Datzelfde bereik je dus ook met die sartpilot of met remmenreiniger.

Het is echter wel aanmodderen natuurlijk, met een grote kans op verzuipen vanwege teveel benzine erin, slechte verbranding door foute mengverhouding enzo enzo.
Maar goed voor een eerste startpoging geen verkeerd idee vindt ik.

Toch denk ik dat je ontstekingstijdstip niet goed staat hoor!

Succes, dun braojur
 
hebbik natuurlijk ook geen LITERS in me cilinder gegoten
gewoon een halve spuit voor de 2 cilinders

Ik vondt het nog niet zo'n slecht id...benzine komt toch in je cilinder terecht ?

iemand anders nog tips voor het ontsteken ?? ik heb geen remmenreiniger en geen ether...

hmm m'n onsteking die fout staat?..zou best kunnen maar hoe kan ik dit het best controlleren ? kben maar een leek, heb geen strobo-licht ofzo om te kijken ofzo just ontsteekt.


@ ro

hej kheb je cheklist al bekeken

1* heeft benzine miss niet op de juiste manier maar er zit er toch in de cilinder dus zou ik toch een plof moeten horen

2*dodemansknop staat goed




3* vonkt goed, beide cilinders, nieuwe bougie's en doppen vonken mooi blauw
zelfs de contactpunten vonken soms

4*idd de 2de carb krijgt geen benzine maar dat komt omdat het kraantje wat kapot is ( lekt benzine )
kan het daardoor zijn dat er geen vacuum onstaat en dat de carb lucht aanzuigen ipv benzine..er zitten doorzichte slangen van benzinekraantje naar carbs en de benzine "stroomt" er niet in maar druppelt er flauwjtes in
maar als ik dan toch wat benzine in de cilinders doe moet er toch wel een soort onsteking zijn ??

5*en 5 hebbik nog niet :+ ma het is feestdag dus volgende keer

6* compressie valt zeker nog mee, kheb het nog niet kunne meten maar met de vingermethode ging m'n vriendin bijna zeer boos zijn omdat ik die bijna kwijt was :P

groeten
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan