CB1 voortandwiel

Nedo

Rookie
19 jun 2004
11
0
Utrecht
Hoi Allen,

Ik wilde vandaag 'even' een nieuwe kettingset op mijn Cb1 monteren, maar ik kwam niet ver. IK KRIJG MIJN VOORTANDWIEL NIET LOS!!!
Frustratie alom.

Heeft iemand een tip om dit los te krijgen? Kruipolie helpt niet.
Ik draai de bout los door tegen de klok in te draaien. Dat is toch goed?

Groeten,
Nedo
 
Misschien een tip ,

weet niet hoe het bij een CB1 zit maar bij mijn KTM
zit er een borgwaai tussen , die is een stukje plat geslagen.
als je dat stukje recht buigt en dan een goeie klap op de bout geeft
is ie los te draaien , tenminste dat was bij mij zo .


groeten

maurice
 
Helaas, de bout zit te strak.
Er zit nog wel een ring tussen het tandwiel en de bout, maar die is niet gebogen (geborgd).

Ik krijg het idee dat alleen pneumatisch gereedschap nog iets kan bereiken.

Ik heb ook nog geprobeerd om het gereedschap achter mijn voetsteun te zetten en dan achteruit te rollen, maar dan mol ikbijna mijn dop. Wellicht toch niet zulk goed gereedschap.
 
*schop*

Heb m'n voortandwiel overigens losgekregen volgens de aloude beproefde methode;

Ketting erop (laten), een stuk hout (tegen krassen) door het achterwiel gestoken zodat dit tegen de achterbrug blokkert, hierna een dop 14 op de moer gezet, wringijzer erop, en hieroverheen een ijzeren pijp van ca. 1m geschoven. Even beheerst wringen, et voila!

Ben wel nog op zoek naar een 15-tands voortandwiel (en 41-tands achtertandwiel)

Iemand suggesties?
 
Ketting erom, motor in eerste versnelling en op achterrem.
Zit met 100Nm vast.... :)


u verwardt mischien de bout waarmee uw koppelingshuis vast zit ;)

is leuk om die los te krijgen.... die trek je namelijk soms door je achterem heen.... of je verbuigt je ratel...ps doe dit niet met een goedkope ratel... die gaat niet buigen dat is meteen pang.
 
Inderdaad.

Zelf heb ik er nog nooit problemen mee gehad.Met pneumatisch gereedschap laat je de moer als het ware 'verschieten'. Houten blok hoeft niet tussen achterwiel, in het 'slechtste' geval gewoon iemand anders gelijktijdig de achterrem laten indrukken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan