Cb1 wil niet starten na ombouw stuur

psycho994

Die hard MF'er
7 sep 2005
727
1
37
Hallo mede motorliefhebbers

Gisteren heb ik op mijn Honda cb 1 een superbikestuur gezet.

Nu wilde ik hem starten maar hij wilde niet starten.

Ik heb alle kabelverbindingen nagedrukt en hij deed het nog steeds niet.

Accu al extra opgeladen. Ook niks.

Nu net gekeken of de bougies vettig waren. Dat waren ze en schoongemaakt. Toen maar gekeken of de bougies vonkte. Dit deed hij niet.

Toen de dodemansknop nagekeken. Maar daar zie ik niks vreemds aan.

Wat kan ik nog nakijken.

Of is er in zoetermeer of omstreek iemand die mij kan helpen.

Hij deed het nog perfect voor wijziging van het stuur.
 

wil79

MF veteraan
6 mrt 2015
1.062
2
40
Ik zou inderdaad het eerst zoeken bij de dodeman knop. En anders alles bij het contactslot nog eens heel goed nalopen....

Kan bijna niks anders als iets elektrisch zijn, als het opeens na stuur vervangen is.
 

psycho994

Die hard MF'er
7 sep 2005
727
1
37
Dodemansknop nagemeten deze is goed en doet het.

Regelunit bougies werk ook en krijgt spanning.
Moet nu de bobine doormeten op omhes. Maar heb daar geen ervaring mee?

Is er een handige klusser in de buurt van zoetermeer wie mij daarmee kan helpen.

Of kan ik de bougieskabel op een manier doormeten?
 

psycho994

Die hard MF'er
7 sep 2005
727
1
37
Of bouw het weer op het originele clipon om te kijken of hij het dan wel doet
 

chineesboer

Die hard MF'er
29 apr 2006
645
40
Frl
Dodemansknop nagemeten deze is goed en doet het.

Regelunit bougies werk ook en krijgt spanning.
Moet nu de bobine doormeten op omhes. Maar heb daar geen ervaring mee?

Is er een handige klusser in de buurt van zoetermeer wie mij daarmee kan helpen.

Of kan ik de bougieskabel op een manier doormeten?


Je hebt een primary en secondary resistance. De een is met beide pennen vd multimeter op de draadaansluitingen op je bobine. De andere is met een pen van je multimeter op een van de draadaansluitingen en een in je bougiekabel.

De weerstanden moet je even uit het WPHB/internet halen



Even snel gezocht, dit zijn de waardes van een bobine geschikt voor een CB-1
Resistance:
2.42ohm+/- 12%
11.5~12 k-ohm

waardes uit het WPHB zijn misschien anders, maar zullen waarschijnlijk in de buurt liggen
 
Laatst bewerkt:

Bosje

MF veteraan
20 apr 2004
2.962
14
Je hebt een primary en secondary resistance. De een is met beide pennen vd multimeter op de draadaansluitingen op je bobine. De andere is met een pen van je multimeter op een van de draadaansluitingen en een in je bougiekabel.

De weerstanden moet je even uit het WPHB/internet halen



Even snel gezocht, dit zijn de waardes van een bobine geschikt voor een CB-1
Resistance:
2.42ohm+/- 12%
11.5~12 k-ohm

waardes uit het WPHB zijn misschien anders, maar zullen waarschijnlijk in de buurt liggen
Waarom zou in vredesnaam een bobine kapot gaan door het vervangen van het stuur?

De tip hierboven (gecoat stuur dus geen massa) lijkt mij de meest waarschijnlijke (of stuur in niet geleidende klemmen geplaatst oid).
leg eens een los draadje van je dodemansknop naar je frame en probeer het nogeens.
 

Lucas1991

MF'er
5 mei 2017
191
0
27
Rotterdam
Zit er ook een schakelaar op je zijstandaard?? Dus als je hem in het verkeer uit laat vallen moet je eerst je standaard uitklappen?
 

Joep

MF veteraan
22 jun 2008
6.680
148
35
Druten
Zit er ook een schakelaar op je zijstandaard?? Dus als je hem in het verkeer uit laat vallen moet je eerst je standaard uitklappen?
Zijn er serieus motoren waarvan de zijstandaard moet zijn uitgeklapt om hem te kunnen starten :?

Veel motoren hebben een schakelaar op de standaard, zodra je de motor in de versnelling trapt valt deze dan uit als de standaard nog uitgeklapt is.
 

Janbros

MF veteraan
4 feb 2005
5.554
273
50
wezemaal
Zijn er serieus motoren waarvan de zijstandaard moet zijn uitgeklapt om hem te kunnen starten :?

Veel motoren hebben een schakelaar op de standaard en op het koppelingshendel, als de motor in de versnelling staat en van zodra je de koppeling laat opkomen, valt deze dan uit als de standaard nog uitgeklapt is.
;)
 

erwinko

MF veteraan
25 jun 2005
7.976
26
29
Avenhorn
Bijvoorbeeld triumph.
Starten moet altijd met koppeling in.

Zijstandaard uit met lopende motor kan enkel in neutraal. En starten dus ook indien de standaard uit staat.

Staat hij in versnelling met koppeling ingeknepen en standaard uit; niet starten of motor wordt uitgeschakeld.
 

Lucas1991

MF'er
5 mei 2017
191
0
27
Rotterdam
Het was ook een vraag... ik heb dat nog niet meegemaakt. Morgen gelijk kijken hoe dat bij mijn eigen motor zit :P
 
Laatst bewerkt:

Joep

MF veteraan
22 jun 2008
6.680
148
35
Druten
Bijvoorbeeld triumph.
Starten moet altijd met koppeling in.

Zijstandaard uit met lopende motor kan enkel in neutraal. En starten dus ook indien de standaard uit staat.

Staat hij in versnelling met koppeling ingeknepen en standaard uit; niet starten of motor wordt uitgeschakeld.
Dit is bij meer motoren zo.

Lucas stelde echter dat het andersom zat: dat de standaard juist uitgeklapt moest zijn om te starten.
 

chineesboer

Die hard MF'er
29 apr 2006
645
40
Frl
Waarom zou in vredesnaam een bobine kapot gaan door het vervangen van het stuur?

Lezen is ook een vak......

Geciteerd

Regelunit bougies werk ook en krijgt spanning. 
Moet nu de bobine doormeten op omhes. Maar heb daar geen ervaring mee? 

Is er een handige klusser in de buurt van zoetermeer wie mij daarmee kan helpen.
 

Benno123

MF veteraan
1 okt 2011
1.010
20
50
Langeweg (N-br)
kill switch legt in sommige gevallen een circuit aan massa of net niet. als je nieuwe stuur geen massa is dan werkt e.e.a. niet meer. zoek de draad van je kill switch op in de draadboom en leg hem met de hand aan massa. Als het een echte schakelaar is dan zoek je beide draden op en verbindt die met elkaar.

benno
 

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
36.478
1.344
www.snelmotoren.nl
kill switch legt in sommige gevallen een circuit aan massa of net niet. als je nieuwe stuur geen massa is dan werkt e.e.a. niet meer. zoek de draad van je kill switch op in de draadboom en leg hem met de hand aan massa. Als het een echte schakelaar is dan zoek je beide draden op en verbindt die met elkaar.

benno
 

Worldbeater

MF veteraan
10 okt 2002
46.989
425
47
Zuid-Holland
wat doet de cb1 wel en wat niet?

gaan er lampjes branden?
Klikt het startrelais?
draait de startmotor rond?
etc.

:t
:^

Een tien voor de behulpzaamheid hier. :}

Moeten de rest erbij verzinnen ofzo. :Y
In hoeverre is er geen contact -> Werken de knipperlichten? De claxon?
Of alleen de startknop niet? Draait de startmotor rond, maar slaat hij niet aan? :P