Cb1 wil niet starten na ombouw stuur

psycho994

Die hard MF'er
7 sep 2005
813
18
Zoetermeer
Hallo mede motorliefhebbers

Gisteren heb ik op mijn Honda cb 1 een superbikestuur gezet.

Nu wilde ik hem starten maar hij wilde niet starten.

Ik heb alle kabelverbindingen nagedrukt en hij deed het nog steeds niet.

Accu al extra opgeladen. Ook niks.

Nu net gekeken of de bougies vettig waren. Dat waren ze en schoongemaakt. Toen maar gekeken of de bougies vonkte. Dit deed hij niet.

Toen de dodemansknop nagekeken. Maar daar zie ik niks vreemds aan.

Wat kan ik nog nakijken.

Of is er in zoetermeer of omstreek iemand die mij kan helpen.

Hij deed het nog perfect voor wijziging van het stuur.
 
Ik zou inderdaad het eerst zoeken bij de dodeman knop. En anders alles bij het contactslot nog eens heel goed nalopen....

Kan bijna niks anders als iets elektrisch zijn, als het opeens na stuur vervangen is.
 
Dodemansknop nagemeten deze is goed en doet het.

Regelunit bougies werk ook en krijgt spanning.
Moet nu de bobine doormeten op omhes. Maar heb daar geen ervaring mee?

Is er een handige klusser in de buurt van zoetermeer wie mij daarmee kan helpen.

Of kan ik de bougieskabel op een manier doormeten?
 
Dodemansknop nagemeten deze is goed en doet het.

Regelunit bougies werk ook en krijgt spanning.
Moet nu de bobine doormeten op omhes. Maar heb daar geen ervaring mee?

Is er een handige klusser in de buurt van zoetermeer wie mij daarmee kan helpen.

Of kan ik de bougieskabel op een manier doormeten?



Je hebt een primary en secondary resistance. De een is met beide pennen vd multimeter op de draadaansluitingen op je bobine. De andere is met een pen van je multimeter op een van de draadaansluitingen en een in je bougiekabel.

De weerstanden moet je even uit het WPHB/internet halen



Even snel gezocht, dit zijn de waardes van een bobine geschikt voor een CB-1
Resistance:
2.42ohm+/- 12%
11.5~12 k-ohm

waardes uit het WPHB zijn misschien anders, maar zullen waarschijnlijk in de buurt liggen
 
Laatst bewerkt:
Je hebt een primary en secondary resistance. De een is met beide pennen vd multimeter op de draadaansluitingen op je bobine. De andere is met een pen van je multimeter op een van de draadaansluitingen en een in je bougiekabel.

De weerstanden moet je even uit het WPHB/internet halen



Even snel gezocht, dit zijn de waardes van een bobine geschikt voor een CB-1
Resistance:
2.42ohm+/- 12%
11.5~12 k-ohm

waardes uit het WPHB zijn misschien anders, maar zullen waarschijnlijk in de buurt liggen
Waarom zou in vredesnaam een bobine kapot gaan door het vervangen van het stuur?

De tip hierboven (gecoat stuur dus geen massa) lijkt mij de meest waarschijnlijke (of stuur in niet geleidende klemmen geplaatst oid).
leg eens een los draadje van je dodemansknop naar je frame en probeer het nogeens.
 
Zit er ook een schakelaar op je zijstandaard?? Dus als je hem in het verkeer uit laat vallen moet je eerst je standaard uitklappen?

Zijn er serieus motoren waarvan de zijstandaard moet zijn uitgeklapt om hem te kunnen starten :?

Veel motoren hebben een schakelaar op de standaard, zodra je de motor in de versnelling trapt valt deze dan uit als de standaard nog uitgeklapt is.
 
Bijvoorbeeld triumph.
Starten moet altijd met koppeling in.

Zijstandaard uit met lopende motor kan enkel in neutraal. En starten dus ook indien de standaard uit staat.

Staat hij in versnelling met koppeling ingeknepen en standaard uit; niet starten of motor wordt uitgeschakeld.

Dit is bij meer motoren zo.

Lucas stelde echter dat het andersom zat: dat de standaard juist uitgeklapt moest zijn om te starten.
 
Waarom zou in vredesnaam een bobine kapot gaan door het vervangen van het stuur?


Lezen is ook een vak......

Geciteerd

Regelunit bougies werk ook en krijgt spanning. 
Moet nu de bobine doormeten op omhes. Maar heb daar geen ervaring mee? 

Is er een handige klusser in de buurt van zoetermeer wie mij daarmee kan helpen.
 
kill switch legt in sommige gevallen een circuit aan massa of net niet. als je nieuwe stuur geen massa is dan werkt e.e.a. niet meer. zoek de draad van je kill switch op in de draadboom en leg hem met de hand aan massa. Als het een echte schakelaar is dan zoek je beide draden op en verbindt die met elkaar.

benno
 
kill switch legt in sommige gevallen een circuit aan massa of net niet. als je nieuwe stuur geen massa is dan werkt e.e.a. niet meer. zoek de draad van je kill switch op in de draadboom en leg hem met de hand aan massa. Als het een echte schakelaar is dan zoek je beide draden op en verbindt die met elkaar.

benno
honda-cb1.jpg
 
wat doet de cb1 wel en wat niet?

gaan er lampjes branden?
Klikt het startrelais?
draait de startmotor rond?
etc.

:t
:^

Een tien voor de behulpzaamheid hier. :}

Moeten de rest erbij verzinnen ofzo. :Y
In hoeverre is er geen contact -> Werken de knipperlichten? De claxon?
Of alleen de startknop niet? Draait de startmotor rond, maar slaat hij niet aan? :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan