CB1300 - NakedBeast

NakedBeast

MF'er
23 sep 2004
67
0
Alphen aan den Rijn
Hi,

Even Kort voorstellen. Heb net een gloed nieuwe zwarte CB1300 aangeschaft, krijg hem woensdag a.s. Heb zitten twijfelen tussen een XJR1300 en de CB. Maar, na een uurtje sturen moest het de CB1300 worden. Wat een blok. Geweldige looks, remmen....sturen...ballen.

Rijd sinds 2000 motor en heb inmidels een Honda VTR-SP1, Ducati 996S en Honda Fireblade 954RR in bezit gehad. Dus vermogen/trekkracht e.d. ben ik aan gewend maar de CB1300 beats them all. Geweldig.

Nu dus een fiets waar ik wat meer samen met mijn vrouw en kids kan doen...en af een toe lekker knallen met de boys.

Wel dat was het dan. Tot horens/Rijdens.

P.S. Toch maar de eerste vraag.... Heb van mijn 954RR nog een gloed nieuwe Arrow blot-on Titanium eind demper liggen (wordt met drie bouten aan de collector vast gezet). Enig idee als deze demper ook op de CB1300 kan worden gebruikt? Alvast bedankt
 
Haha,

Inderdaad een geweldige fiets. Pic's komen na woensdag. Dan staat hij bij mij in de garage!!!! Hopen dat er nog wat zonnige/warme dagen aankomen.

Groet
 
Tof 8-)
Uitlaat kan ik zo niet zeggen .
de kans is groot dat ook de cb1300 een 3 bouten bevestiging heeft , maar dat de positie van de gaten gedraaid zijn ..
 
Wat een klote keuze..... verstand zeker thuis gelaten..... een CB verkozen boven een een XJR..... maar zonder gein, veel plezier met je keuze en het is nooit te laat om te leren..... :-))))).
 
MM nu moet ik ook wel ff reageren... ik begrijp ook niet helemaal
dat je, zeker na een proefrit, een CB boven een XJR verkiest..maar goed,
Smaken verschillen zullen we maar zeggen....

Veel veilige KM's toegewenst ! :]
 
Goede keuze hoor een ceebee!
Die uitlaat zou ik niet monteren. Is toch gemaakt voor een ander type motorfiets en ook al past ie dr technisch op, zal je bike weinig goed doen.

Als ie past kun je em altijd op een bank laten zetten en kijken wat het blok dan doet. Ook even de temperatuur in de gaten houden. Wie weet is ie wel pas te maken maar ik verwacht het niet.

Suc6 en plezier ermee!
 
Hi,

XJR was/is zonder meer een goede fiets, met goede rij eigenschappen, remmen enz enz. Echter vond ik hem onderin wat minder sterk dan de CB. De CB trekt vanuit elk toerental in elke gear beresterk. Ook sprak de algehele techniek op de CB mij meer aan. Nieuw Watergekoeld/injectie vs redelijk gedateerd Luchtgekoeld/carburateurs, instelbare vering v/a vs niet instelbaar enz enz. Maar het blijft natuurlijk een persoonlijk gevoel. Maat van mij vond de XJR lekkerder sturen, maar over het blok van de CB waren wij het eens...gewoon super.

Over mijn eerdere superbikes...SP1 was geweldig en snel, maar ik wilde een ducati. Kon een goede inruilprijs krijgen voor mijn SP-1 en een goede prijs krijgen voor de duc. Eenmaal de duc in de garage bleek het een maandagochtend model te zijn...veel olie lekkages, niet correct werkende ECU, enz enz. Altijd wat. Toen de 954RR aangeschaft om de tijd naar de CBR1000RR te overbruggen...maar door een scheiding toch genoodzaakt de 954 wat eerder weg te doen. Inmiddels wat ouder (maar gelukkig niet verstandiger???) toch maar besloten voor een naked te gaan, om wat meer met de kids te kunnen doen. Vandaar.

Tenslotte: XJR is een superfiets, dus heren XJR rijders proficiat. Voor mij paste de CB meer bij mijn gevoel en rijstijl.
 
Hi,

XJR was/is zonder meer een goede fiets, met goede rij eigenschappen, remmen enz enz. Echter vond ik hem onderin wat minder sterk dan de CB. De CB trekt vanuit elk toerental in elke gear beresterk. Ook sprak de algehele techniek op de CB mij meer aan. Nieuw Watergekoeld/injectie vs redelijk gedateerd Luchtgekoeld/carburateurs, instelbare vering v/a vs niet instelbaar enz enz. Maar het blijft natuurlijk een persoonlijk gevoel. Maat van mij vond de XJR lekkerder sturen, maar over het blok van de CB waren wij het eens...gewoon super.

Over mijn eerdere superbikes...SP1 was geweldig en snel, maar ik wilde een ducati. Kon een goede inruilprijs krijgen voor mijn SP-1 en een goede prijs krijgen voor de duc. Eenmaal de duc in de garage bleek het een maandagochtend model te zijn...veel olie lekkages, niet correct werkende ECU, enz enz. Altijd wat. Toen de 954RR aangeschaft om de tijd naar de CBR1000RR te overbruggen...maar door een scheiding toch genoodzaakt de 954 wat eerder weg te doen. Inmiddels wat ouder (maar gelukkig niet verstandiger???) toch maar besloten voor een naked te gaan, om wat meer met de kids te kunnen doen. Vandaar.

Tenslotte: XJR is een superfiets, dus heren XJR rijders proficiat. Voor mij paste de CB meer bij mijn gevoel en rijstijl.
Zeer goede keus, op verschillende motoren gereden waaronder verschillende CBR's. 2 jr. geleden door omstandigheden ook mijn Blade moeten vekopen. Heb laats een proefrit mogen rijden op een CB1300, geweldig wat een power. Maar ik heb toch een nieuwe CB600 aangeschaft (heb niet zoveel geld :? voor een CB1300) en hoop over een 2/3 jr als het financien toelaat wel een CB1300 te kunnen aanschaffen.

But anyway veel veilige :] km toegewenst.
 
Gefeliciteerd, super mooi en bigggggggg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

http://www.motor-forum.nl/forum/misc/81863
full


;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan