CB1300 Remus Carbon

Heb de ook besteld...
full
 
Ardenne, vorige week. Toen was er nog zon!
(Afbeelding)


Mooie bike geworden hoor, maar ik zou inderdaad nog wel even je achterkantje inkorten. Maakt hem wel sportiever. Ik ben ook naar Jan Freese toegereden en na lang zoeken gevonden. Wat een achteraf terreintje zeg, maar goed gevonden. Hangt er :( papiertje op het hek: Vanmiddag ben ik er ff niet........... :?

Lekker hoor!! Hij schijnt ook Fighters magazine te vekopen, en dat heeft niet elke boekhandel. Wil graag eens binnenkijken, moet nu steeds naar Duitsland rijden als ik wat wil hebben. www.motor-partner.de

En, hier zie je nog een voorbeeldje van een bugspoiler, nadeel is wel de schade door steenslag maar dat hoort erbij. De 1300 en de X4 zijn beide dikke motoren, net als de XJR, en ik vind het wel smoelen.

full
 
Hi cervo,

Ja, Jan Freese heeft een hele stapel SF mags staan. Aardige kerel ook...maar idd, een achteraf tereintje.

Volgend project is idd de under tray vervangen. Inmiddels ben ik gebeld door MID en de seat cowl is binnen en nu via rembours onderweg.

Overigens bij http://www.metisse.de/frame_daten/start_D_GB.html ook aardig wat spullen voor de CB1300.

Na de under tray dus een bug spoiler, maar ook de veren (voor en achter) laten vervangen. Waarschijnlijk Hyperpro.
 
CB1300 bezitters,

Ik overweeg mijn africatwin in te ruilen voor een cb 1300, ik wil meer vermogen en simpelweg een mooiere motor. De africa twin weegt 230 kilo ongeveer en is mijn eerste motor (ben 22), ik heb dus weinig vergelijkingsmateriaal. Hoe stuurt zo'n cb 1300, het is best een kolos, hoe gedraagt hij zich bij het sportieve stuurwerk door korte bochtjes enzo?
Groets, Gijs.
 
CB1300 bezitters,

Ik overweeg mijn africatwin in te ruilen voor een cb 1300, ik wil meer vermogen en simpelweg een mooiere motor. De africa twin weegt 230 kilo ongeveer en is mijn eerste motor (ben 22), ik heb dus weinig vergelijkingsmateriaal. Hoe stuurt zo'n cb 1300, het is best een kolos, hoe gedraagt hij zich bij het sportieve stuurwerk door korte bochtjes enzo?
Groets, Gijs.


Ga ook eens op een X4 rijden, als je vermogen wilt proberen......... ;)
 
CB1300 bezitters,

Ik overweeg mijn africatwin in te ruilen voor een cb 1300, ik wil meer vermogen en simpelweg een mooiere motor. De africa twin weegt 230 kilo ongeveer en is mijn eerste motor (ben 22), ik heb dus weinig vergelijkingsmateriaal. Hoe stuurt zo'n cb 1300, het is best een kolos, hoe gedraagt hij zich bij het sportieve stuurwerk door korte bochtjes enzo?
Groets, Gijs.


:9~ Sinds één week bezit ik een honda CB1300 SA (Retro look). Kan je dus nog niet echt het fijne ervan vertellen. Hiervoor reed ik op een Honda CBF-600 SA en gevoelsmatig is de overgang enorm, maar het rijden op dit "slagschip" (beetje behoudend nog) is een lust! Souplesse en kracht te samen met een wendbaarheid die je hem zo op het eerste gezicht niet zou geven (zélfs met mijn 1.70 meter is het nog heel goed te doen)

V.w.b. m'n lengte: Het zadel kan nog ongeveer 1cm lager geplaatst worden (werd bij m'n dealer gezegd), dus dat laat ik wél doen bij de 1000 beurt. Ook voor toertochtjes op bochtige lange dijken is de fiets m.i. best wel bruikbaar. Welliswaar maakt deze "naked" de indruk uitsluitend gemaakt te zijn voor de autobahn maar óók in de stad (Den Haag in dit geval) kom ik op m'n slofjes overal.

Als extra's heb ik er al een Bos Alu demper alsmede een SpyBall alarm op.


Volgende week de 1000 km beurt. Ik verwacht nog de onderstaande accessoires:

- Witte spoiler
- HyperPro vering (voor)
- Aluminium Hugger (kleur past beter bij de uitlaat + achterbrug)

Tenslotte nog ff een paar piccies van zoals ie er NU uitziet :+


full
 
Laatst bewerkt:
full


Zo'n zelfde soort kapje zit ook op mijn motor, vind het persoonlijk zonde dat ze daar nou juist zo'n goedkoop stukkie zwart plastic hebben geplaatst, is overigens wel een onderdeel voor te krijgen geloof ik!
 
Hey,
Bedankt, daar heb ik wel wat aan, ik denk dat ik maar eens ergens een ritje moet gaan maken. Ik ben behoorlijk lang, 2 meter, maar als jij (met je 1.70) het zadel wilt verlagen is dat misschien geen punt. Mooie motor trouwens!
Groets, Gijs.
 
Terug
Bovenaan Onderaan