CB250 omtoveren tot een waanzinnige cafe racer

thepolarbear

MF'er
9 apr 2016
247
0
Hallo iedereen !

Ik heb een zeer mooie aanbieding gekregen om een Honda cb250 (1978) te kopen. Wel, ik zou er graag zoiets van maken: Cafe Racers United.com | Honda CB550 Brat by S&G
Heeft er iemand ervaring met het ombouwen van een cb250? Ik zou er al zeker spaakwielen op willen en ook zo'n korte voorvork als op het voorbeeld van de website. Ik ben technisch aangelegd, maar nu ook niet om te zeggen dat ik auto/motor mechanieker ben. Ik heb er wel vertrouwen in en ben zeer enthousiast :D . Zijn er bepaalde zaken waar ik op moet letten? Maten van wielen en vorken? (Dit zou mijn eerste cafe racer project zijn) Alvast bedankt *O*
 
Hallo.

qua voorvork en wielen kan ik je niks wijzer maken.
Misschien dat een setje wielen van een oudere 250 of 200 wel past?

Houd je er wel rekening mee dat een 250 hartstikke traag is?
Ik weet niet of je veel gaat toeren of op vakantie wilt met deze motor maar als je vrienden allemaal een 500/600 hebben en jij komt met een 250 aankakken dan kan dat problemen geven :P

Groeten en succes ermee.
 
Hallo.

qua voorvork en wielen kan ik je niks wijzer maken.
Misschien dat een setje wielen van een oudere 250 of 200 wel past?

Houd je er wel rekening mee dat een 250 hartstikke traag is?
Ik weet niet of je veel gaat toeren of op vakantie wilt met deze motor maar als je vrienden allemaal een 500/600 hebben en jij komt met een 250 aankakken dan kan dat problemen geven :P

Groeten en succes ermee.

Motor blok is van een cb400, heeft al iets meer power :D
 
Volgens mij zit er in je voorbeeld gewoon de originele voorvork die ze flink hebben verlaagd (een cm of 10).
Let er wel op dat als je zoveel inkort je een hele boel veerweg verliest.

Hieronder vind je wat meer info over het inkorten van een voorvork:
http://www.vvmracing.com/voorvork inkorten.html

Op een amerikaans forum zag ik voorbij komen dat de honda cb of cl 350 spaarvelgen waarschijnlijk overeen komen.

Je kunt natuurlijk altijd even je asmaat opmeten en adverteerders op marktplaats even vragen of ze de binnenmaat en buitenmaat van de lagers op willen meten. En dan kun je altijd nog even kijken of er eventueel nog lagers zijn die je kunt vervangen door lagers met een grotere of kleinere binnen maat.

En zolang je achterwiel compleet is kun je altijd je ketting in lijn zetten en nieuwe spacers (laten) maken. En vervolgens je wiel zo laten spaken dat je velg weer netjes in het midden zit.

Denk eraan dat niets onmogelijk is zolang je er tijd en energie in wilt steken.
Ik ben ook al 3 jaar bezig met mijn eerste motor project en begon zonder enige motorische kennis.
 
Dit is een voorbeeld van een CB250K;

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan