Whata
MF'er
Beste Motorvrienden,
ik heb recentlijk het project van Pretpiloot z'n CB250RS met FT500 blok overgenomen, dus hierbij het vervolg.
Om verwarring te voorkomen, noem ik de motor maar een CB500RS
Zo kwam het beestke aan na de trip van heerhugowaard naar de beun werkplaats in alkmaar.
Op de achtergrond m'n madass'je
Na een keer aan de gashandel getrokken te hebben, kwam de gaskabel niet meer terug.
Demonteren die handel:
De gasklep is blijven hangen achter het cilindertje (welke ik als gasklep ken).
Het lijkt me dus de bedoeling de gashendel te begrenzen in uitslag, als dit in het verkeer gebeurt ben je behoorlijk zuur.
Vervolgens begonnen met het afstellen van de decompresseur.
De door pretpiloot gemaakte tijdelijke kickstart verboog bij de eerste kick, na deze wat verstevigd te hebben brak ie na een paar kicks af net voor de kickstartas.
Na deze weer aan elkaar te hebben gelast, kwam het beestke na een paar pogingen tot leven, wat een oerknallen komen er uit die pijp
Helaas na een latere kick, vond onze vriend het nodig even een flinke terugslag te geven , en de motor van extra carterontluchting te voorzien, K*tjebef
Als je naar de vorge foto kijkt, zat dat er natuurlijk dik aan te komen.
Wat zal het handigst zijn, nieuw carterkapje halen, of dichtlassen ?
Nog even een sfeerfototje hoe de motor er nu bij staat
Tot zover.
Greetz Whata
ik heb recentlijk het project van Pretpiloot z'n CB250RS met FT500 blok overgenomen, dus hierbij het vervolg.
Om verwarring te voorkomen, noem ik de motor maar een CB500RS
Zo kwam het beestke aan na de trip van heerhugowaard naar de beun werkplaats in alkmaar.
Op de achtergrond m'n madass'je
Na een keer aan de gashandel getrokken te hebben, kwam de gaskabel niet meer terug.
Demonteren die handel:
De gasklep is blijven hangen achter het cilindertje (welke ik als gasklep ken).
Het lijkt me dus de bedoeling de gashendel te begrenzen in uitslag, als dit in het verkeer gebeurt ben je behoorlijk zuur.
Vervolgens begonnen met het afstellen van de decompresseur.
De door pretpiloot gemaakte tijdelijke kickstart verboog bij de eerste kick, na deze wat verstevigd te hebben brak ie na een paar kicks af net voor de kickstartas.
Na deze weer aan elkaar te hebben gelast, kwam het beestke na een paar pogingen tot leven, wat een oerknallen komen er uit die pijp
Helaas na een latere kick, vond onze vriend het nodig even een flinke terugslag te geven , en de motor van extra carterontluchting te voorzien, K*tjebef
Als je naar de vorge foto kijkt, zat dat er natuurlijk dik aan te komen.
Wat zal het handigst zijn, nieuw carterkapje halen, of dichtlassen ?
Nog even een sfeerfototje hoe de motor er nu bij staat
Tot zover.
Greetz Whata