CB250RS/FT500 --> CB500RS

Whata

MF'er
29 dec 2009
181
11
Bergen (Noord Holland)
Beste Motorvrienden,
ik heb recentlijk het project van Pretpiloot z'n CB250RS met FT500 blok overgenomen, dus hierbij het vervolg. :)

Om verwarring te voorkomen, noem ik de motor maar een CB500RS :+

Zo kwam het beestke aan na de trip van heerhugowaard naar de beun werkplaats in alkmaar.
Foto-ZPR3ZDHL-D.jpg

Foto-7WSUMBGS-D.jpg

Op de achtergrond m'n madass'je

Na een keer aan de gashandel getrokken te hebben, kwam de gaskabel niet meer terug.
Demonteren die handel:
Foto-76L674O6-D.jpg

De gasklep is blijven hangen achter het cilindertje (welke ik als gasklep ken).
Het lijkt me dus de bedoeling de gashendel te begrenzen in uitslag, als dit in het verkeer gebeurt ben je behoorlijk zuur. :P

Vervolgens begonnen met het afstellen van de decompresseur.
De door pretpiloot gemaakte tijdelijke kickstart verboog bij de eerste kick, na deze wat verstevigd te hebben brak ie na een paar kicks af net voor de kickstartas.

Foto-DHK8KDK4-D.jpg

Foto-TK37NKW3-D.jpg


Na deze weer aan elkaar te hebben gelast, kwam het beestke na een paar pogingen tot leven, wat een oerknallen komen er uit die pijp })

Helaas na een latere kick, vond onze vriend het nodig even een flinke terugslag te geven , en de motor van extra carterontluchting te voorzien, K*tjebef -O-
Foto-KH36NMLS-D.jpg


Als je naar de vorge foto kijkt, zat dat er natuurlijk dik aan te komen.
Wat zal het handigst zijn, nieuw carterkapje halen, of dichtlassen ?

Nog even een sfeerfototje hoe de motor er nu bij staat
Foto-VGSDSOHA-D.jpg



Tot zover.
Greetz Whata
 
hmmm goed dat je hem weer aan de praat kreeg!! maar balen dat ie terugsloeg :O die deksel is een XL500 deksel, dus als je op zoek gaat naar een deksel pak er dan niet een van een FT!! dat gaat niet passen ivm de kickstartas en de decompresseur
 
hmmm goed dat je hem weer aan de praat kreeg!! maar balen dat ie terugsloeg :O die deksel is een XL500 deksel, dus als je op zoek gaat naar een deksel pak er dan niet een van een FT!! dat gaat niet passen ivm de kickstartas en de decompresseur

Dit is geen FT blok dus :?
 
FT blok is orgineel alleen elek. start, maar omdat die van slechte kwaliteit is heeft pretpiloot 'm omgebouwd naar kickstart, m.b.v. onderdelen van een xl 500.

Gr Wouter
 
Laatst bewerkt:
FT blok is orgineel alleen elek. start, maar omdat die van slechte kwaliteit is heeft pretpiloot 'm omgebouwd naar kickstart, m.b.v. onderdelen van een xl 500.

Gr Wouter

excuse moi?

volgens mij zit er op een cilinderkop van een orginele FT geen decompreseur.
dus de kop is ook al veranderd.
volgens mij is het een standaard xl blok waar de elektrische starterkap van een FT is op gezet en niet andersom.

XL blok dus
 
excuse moi?

volgens mij zit er op een cilinderkop van een orginele FT geen decompreseur.
dus de kop is ook al veranderd.
volgens mij is het een standaard xl blok waar de elektrische starterkap van een FT is op gezet en niet andersom.

XL blok dus

jeeeeeezus gast, wie heb dat ding nou opgebouwd? jij of ik? ik heb het klepdeksel van de FT laten uitkotteren op een CNC bank, en daar de decompressie as van de XL ingezet
 
idd, kijk maar naar het carter, een XL500 heeft geen diepe oliepan, een FT wel (en dus een NORMAAL oliefilter ipv een oilscreen)

eerst kijken en lezen voor je gaat blaten decelerate
 
wouter, kijk je wel ALLES goed na voor je gaat testrijden? ik weet namelijk niet meer wat er allemaal wel en niet los/vast zit na bijna een jaar inspiratieloos niks eraan gedaan te hebben :X
 
Gaaf projekt had het al een tijdje in de smiezen...en zelfs een tijdje lopen dubben om het te kopen...
Heb een flink paar jaar geleden een aantal RS en gehad...mijn eerste RS liep vast...dus blok eruit en had ook een XR500 staan dus gelijk eens ff blokkie passen...had toen problemen met de hoogte van de kop en het frame..hoe is dat aangepast.
Met dat in mijn hoofd heb ik ook nog eens voorpijpen van een FT500 aangeschaft (Zat zelfs een heel frame aanvast)...
Tja helaas al die projekten niet door laten gaan maar ben benieuwd hoe dit gaat verlopen.
MZlllss,Rob.
 
Gaaf projekt had het al een tijdje in de smiezen...en zelfs een tijdje lopen dubben om het te kopen...
Heb een flink paar jaar geleden een aantal RS en gehad...mijn eerste RS liep vast...dus blok eruit en had ook een XR500 staan dus gelijk eens ff blokkie passen...had toen problemen met de hoogte van de kop en het frame..hoe is dat aangepast.
Met dat in mijn hoofd heb ik ook nog eens voorpijpen van een FT500 aangeschaft (Zat zelfs een heel frame aanvast)...
Tja helaas al die projekten niet door laten gaan maar ben benieuwd hoe dit gaat verlopen.
MZlllss,Rob.

de bovenste (nutteloze) bloksteun is van het blok gezaagd en de montage rubbers van de tank zijn ongeveer 3cm verhoogd op het frame verlast :Y

de hoge bloksteun op de kop zorgde vaak voor olie lekkages ivm thermische uitzetting van het blok dus die is er af gegaan
 
Oke ik zal alles even na lopen alvorens te gaan rijden. :9

Ik had trouwens even gezocht naar banden, en m'n oog viel op de Dunlop k180, deze komen het meest in de buurt van street track banden. Echter kan ik ze voor 18'' alleen in 130/80 vinden, de vraag is maar of het dan nog wel van die ballon banden zijn.
 
Oke ik zal alles even na lopen alvorens te gaan rijden. :9

Ik had trouwens even gezocht naar banden, en m'n oog viel op de Dunlop k180, deze komen het meest in de buurt van street track banden. Echter kan ik ze voor 18'' alleen in 130/80 vinden, de vraag is maar of het dan nog wel van die ballon banden zijn.

Pirelli Sport Demon zijn goeie bandjes :Y die zou ik proberen te vinden, ze bevielen mij zeer goed dat ik er nog op reed
 
Vind die Japanse stijl erg geslaagd :}
Toendertijd heb ben ik ook niet verder gegaan met de RS maar wel met de XR500..uitgerust met voorvork,wielen en achterbrug van XS500, ombouw naar stereovering en tank van 500 Suzukiracer en caferacerkont..
Ook die helaas niet motorisch afgemaakt maar zag er gaaf uit...geen foto's ook :/
MZlllss,Rob.
 
hou het netjes mannen !

mooie motor ! heb ook naar de advertentie zitten staren, maar die zag er een stuk minder uit op de foto's dan hij blijkbaar in werkelijkheid is.
Succes met het afbouwen ervan !
 
Terug
Bovenaan Onderaan