CB250RS/FT500 --> CB500RS

Ja baas :

Schokkerts zien er weer leuk uit
Foto-Y7CDCTCM-D.jpg


En, het was me al eerder opgevallen.. de achterbrug zit een beetje scheef :/
(Op de foto zit er al een schokker gemonteerd, en past de andere dus niet lekker)

Denk niet dat het door het gelaste pijpje komt, deze zit dan wel vlak in de buurt van de brug as.. Maar op een van de schokbrekers was de verf er op een plek afgeschraapt.. Alsof het kunststof kokertje hier tegen aan liep omdat de boel al wat scheef stond B|
Foto-PV8RFYBV-D.jpg


Wat heb je trouwens zitten pielen met die tank-ophangingspunten pret, die hoefden helemaal niet verhoogd _O- Nog een paar extra deuken in de tank en het past prima :Y
Al heb ik wel een haarscheurtje in een deukje ontdekt.. die na deze extra deuken een lek werd... Dus ik ga het stukje er maar uitslijpen en er een nieuw stukje in lassen .. pics volgen ;)

Het decompressie heveltje klopte trouwens ook niet helemaal, de kick-decompressorkabel zat op het oogje waar de handmatige-decompressorkabel op moet . . Vandaar dat kicken nog behoorlijk lastig ging waarschijnlijk :9

/afkraak mode off

Zal nog wat pics maken om het laatste verhaal wat duidelijker te maken :+
 
dat laatste klopt ;) eigelijk hoefde die deuk er juist niet in vanwege het verhogen, maar door de decompressie kabel moest ik extra ruimte hebben, maar toen was ik al op het punt beland dat ik er eigelijk geen zin meer in had, dus ff snel snel _O-

decompressie kabel, post es plaatje ;)
 
ah, ik snappen 8-)

Hier het heveltje:
Foto-LHZYZVJ7-D.jpg


Snel geslagen deuken :+ :

Foto-REJFVA7D-D.jpg

Misschien spuit ik er wel een propje epoxy in... nieuw stuk in lassen is wel erg veel werk voor zo'n zielig scheurtje ( al krijg ik wel een beetje buikpijn van dat knikje )

Net even de oude ophanging hersteld :
Foto-IHYU4VWZ-D.jpg

Foto-LC4WEVSI-D.jpg

Foto-BDS6KIQI-D.jpg

En nog eentje om het af te leren
Foto-BOBAXNX7-D.jpg
 
Na wat zoeken op het net kwam ik er achter dat de remschijven en -klauwen van een bol'dor op de cb250rs passen :9

Dus even een cb900f schijf en een cb750sc remklauw besteld })
Foto-YYZIYD37-D.jpg


Meteen al fout, want de cb750sc is geen bol'dor dus de remklauw adaptor is verkeerd.
(ik kom er nu overigens achter dat er ook bol'dors zijn met een andere bevestiging) Dus zoek nog een linkse remklauw adaptor van een bol'dor (de versie met 2 zuigers in de klauw) met dezelfde poot bevestigingen als deze.

Foto-OZD6UC8P-D.jpg
 
Laatst bewerkt:
let wel op, je hebt nu een schijf voor een enkele zuiger (grote diameter)
kijk maar eens goed naar het effectieve schijf oppervlak

als je echt een upgrade wilt, zal je een schijf+remklauw van een 2zuiger moeten hebben :Y
 
Deze is voor een 2 zuiger :Y Remblokjes vallen volledig over de schijf.
Het is denk ik wat gezichtsbedrog, door het stuk waar de schijf aan de alu flens zit ;)

Kijk maar naar de eerste foto, bij de oude schijf is het remoppervlak breder, waar dus een enkel zuiger klauw op hoort
 
Laatst bewerkt:
Deze is voor een 2 zuiger :Y Remblokjes vallen volledig over de schijf.
Het is denk ik wat gezichtsbedrog, door het stuk waar de schijf aan de alu flens zit ;)

Kijk maar naar de eerste foto, bij de oude schijf is het remoppervlak breder, waar dus een enkel zuiger klauw op hoort
ah ik zie het *D
 
Niet erg veel gedaan de laatste dagen, maar wel aangestoken door het caferace-virus toen ik het stuurtje omdraaide :+

Ik heb erg lang zitten kloten met de hoogte van het zitje en de tank, maar heb ze uiteindelijk maar gewoon vast gezet...
Foto-BCJFW4AK-D.jpg

Foto-L7N3PSG6-D.jpg

En een van de andere kant :+ :')
Foto-TIVYCUWZ-D.jpg


De lange schetsplaten waar de stepjes voor passagier op moeten komen nu wel goed van pas voor het maken van backsteps *D

Het probleem met de brug ben ik trouwens achter.
De rotte plek in het frame heeft er voor gezorgd dat het linkerdeel van het frame een stuk is verplaatst naar boven ten opzichte van het rechterdeel, waarmee dus ook de ophangingspunten van de veren, die nu dus niet meer in lijn staan.
Maar nu het probleem bekend is, is er wat aan te doen :Y

Nu de zaag in het voorspatbord, en ophanging voor het voorlampie fixen :9
 
het staat leuk caferacer ;) maar rechtop rijdt lekkerder :Y vooral omdat je niet een heel hoge topsnelheid hebt met deze machine (maar wel veel trekkracht onderin)

ik zou allebei eens proberen met rijden ;)
 
Ja precies, dat is een goed idee :P

Het staat vooral erug leuk inderdaad :)

Er zijn meer dingen die ik pas kan maken als de machine rijdt, dus daar gaan we maar eens snel naar toe werken })
 
Daar wordt nog de haakse slijper in gezet :Y

De buizen worden sowieso ingekort.
Op ooghoogte is de beugel maar voor een klein deel te zien, dus deze wordt alleen wat kleiner. Het spatbord zit er namelijk aan vast ;(
 
wat een leuk project is dit! Is het frame aangepast om dat blok er in te kunnen krijgen? of past het er zo in op de originele bevestigingspunten? Ik kan van iemand een cb250 krijgen voor bijna niks met een slecht blok, en ik wil er denk ik wel wat mee doen....
 
er zijn wat gaten die precies op dezelfde plek zitten, maar qua boring niet overeen komen.
simpel op te lossen door het kleinste gat op te boren naar de correspenderende maat, het staal is niet zo hard namelijk, voor de rest past het prima

het meeste werk is de uitlaat, inlaat, carburateur, elektronica, tank passend krijgen, het kreng starten :X , en de zin hebben om door te zetten :Y

maar voor de rest een zeer leuk project voor erbij, rijwielgedeelte is lekker basic, fietsie stuurt goed, mooie wieltjes erin, remmen zijn te upgraden etc
 
Laatst bewerkt:
Even wezen knutselen:

[http://www.mijnalbum.nl/Foto-XLAFGFCR-D.jpg (afbeelding)]
[http://www.mijnalbum.nl/Foto-GETTBTP6-D.jpg (afbeelding)]

Ook een nieuw 14mm rempompje te zien, van een R1.

mocht die rempomp nou te veel capaciteit hebben, ik heb straks nog een pomp van een VFR750F over ;) voor 2-zuiger remklauwen ipv 4 van de R1
 
wat een leuk project is dit! Is het frame aangepast om dat blok er in te kunnen krijgen? of past het er zo in op de originele bevestigingspunten? Ik kan van iemand een cb250 krijgen voor bijna niks met een slecht blok, en ik wil er denk ik wel wat mee doen....

Zoals pretpiloot zegt , het is een eenvoudige ombouw maar er komt altijd nog heel wat meer bij kijken :)

Welk model cb250 ? :) Er zijn veel cb250 modellen, deze ombouw gaat alleen zo eenvoudig bij de 1 pitter, de cb250RS ;)
 
Laatst bewerkt:
mocht die rempomp nou te veel capaciteit hebben, ik heb straks nog een pomp van een VFR750F over ;) voor 2-zuiger remklauwen ipv 4 van de R1

Oke, dan hoor je van me :)

maar voor de rest een zeer leuk project voor erbij, rijwielgedeelte is lekker basic, fietsie stuurt goed, mooie wieltjes erin, remmen zijn te upgraden etc

Ik merk spijt :+ Je mag er wel een keer op sjeezen hoor ;)
 
Zoals pretpiloot zegt , het is een eenvoudige ombouw maar er komt altijd nog heel wat meer bij kijken :)

Welk model cb250 ? :) Er zijn veel cb250 modellen, deze ombouw gaat alleen zo eenvoudig bij de 1 pitter, de cb250RS ;)

Ah, dan wordt het wat lastiger. het gaat om een twofifty uit '90 en nog wat.
 
Yep B|


He pret, ik ben nu met de elektra bezig en heb net ontdekt dat de 250rs mechanische vervroeging heeft en de ft500 elektronische , ik neem aan dat de kabelboom met alle accessoires nog van de 250rs is ?
 
Thanks, dan moet ik ook nog even opzoek naar een ft500 cdi , met de huidige combinatie vervroegt ie niet ;( En een xl500 cdi is anders helaas, die mist een tweede ingang van de alternator
 
Laatst bewerkt:
Weer het een en ander gedaan :z
Zoals:
- uitstekende pijpjes van ut frame geslepen
- Carburateur flink schoongemaakt, damn wat een onderdelen :o
Er bestaan trouwens in duitsland 2 versies van deze carburateurs, voor de 27hp en 33 hp uitvoering.. Ze zullen in nederland wel weer enkel de 27hp hebben verkocht... ik lees in FT 500 advertenties altijd 19,7kw.. Heb nog niet kunnen vinden wat het verschil is tussen deze versies.
- Startmotor huis weggehaald

Oh ja, het beestje staat inmiddels op eigen pootjes *D :9~

Foto-OWO6U8NO-D.jpg

Foto-MDK8OWQG-D.jpg

Foto-PODW8PPK-D.jpg

Foto-SXJ3URKQ-D.jpg

Foto-CXJ44YNX-D.jpg

Beetje vreemd rudiment wordt die starter :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan