CB250RS/FT500 --> CB500RS

Fiets is klaar voor de eerste testrit :]
Heb inmiddels een ft cdi en een ontstekingskabelboompje gemaakt.
Achterlicht+kenteken en contactslot ophanging is ook voor elkaar, moet nog wel wat worden bijgevijld

Foto-86LAJQ6X-D.jpg

Foto-HZRADIXN-D.jpg

Foto-UYAIGQ4E-D.jpg
 
:+

Ding ging met z'n tweeën en wat touw makkelijk de trap af *O*

Foto-RFOVFBIE-D.jpg

Foto-DBO6KC68-D.jpg

Foto-LXCMI8ZO-D.jpg

Foto-7IGVONEQ-D.jpg

Foto-L37KQFNK-D.jpg


Loopt mooi stationair nu, de buren vonden van niet O-)
Starten duurt nog steeds lang maar heb de bitch nu wel redelijk onder controle, nog geen kickbacks gehad 8-)
Volgas wil ie niet, dan zegt ie òòòòòò
Hoofdsproeier is nu 130, een amerikaan merkte dat z'n FT met de standaard luchtfilter en uitlaat het beste liep bij maatje 145 :X

De koppeling werkt nog steeds niet goed, 2cm speling bij de hendel zit er niet echt in, de kabel moet vanaf het begin al flink strak staan om te kunnen ontkoppelen, en zelfs dan ontkoppelt ie niet helemaal goed :?

Zal morgen even een filmpje maken :)
 
thanks 8-)

Yup,als ik de kabelboom voor verlichting klaar heb en alle bijhorende voorwerpjes een plaats hebben gekregen gaat de fiets weer uit elkaar voor de grote spuitbeurt.

Ik heb helaas geen filmpje kunnen maken, m'n mobiel ging net kapot |(

Wel even een rondje gereden :]

Ondanks dat hij zo slecht is afgesteld kon ik wel even kennis maken met het koppel :9~
Stuurt ook erg lekker, alleen de voorvork is veuuuls te stug B| , misschien was gewicht besparen + progressieve veren monteren toch niet zo'n goede keuze :$

Met de uitlaat moet ik inderdaad nog wat rommelen, ik vind een mooi geluidje wel erg belangrijk.. die klassieke demperts klinken niet echt naar m'n zin (op youtube dan)
Ik heb nog een ingekorte yoshimura liggen, daar ga ik binnenkort even mee rommelen.

De huidige dempert klinkt als een mega-aardappel-machinegeweer en met een db-killer worden enkel de lage tonen gefilterd, blijft erg schel.
 
Laatst bewerkt:
Bij welke imitatie megatons hawk ?

Ik had een tijd geleden een imitatie megaton van motozoom bestelt, maar de kwaliteit deed pijn aan m'n ogen.... was ook niet demontabel


Blok doet het nog niet helemaal lekker hoor pret, als ik het wph moet geloven zijn de platen van de koppeling krom : Cluth wil not disengage: 1. Too much free play 2. Plates warped
Motorcycle creeps when clutch disengaged: 1. Too much free play 2. Plates warped.
Free play is er helemaal niet zelfs, en als ik um dan zo strak zet dat het zaakje ontkoppelt pakt de koppeling nog steeds soms een beetje en dan weer niet.. dat zullen ze wel met creep bedoelen denk :?
Dit zijn trouwens niet de koppelingsplaten, die noemen ze discs :?

maar je kickstarter werkt geweldig :} ,die 2 graden verschil in de vervroeging lijkt de kickbacks te hebben uitgeschakeld :) zie alleen niet erg veel nut in die decompressor, je krijgt m zonder ook wel makkelijk door de compressie, duurt alleen iets langer :?
 
Bij welke imitatie megatons hawk ?

Ik had een tijd geleden een imitatie megaton van motozoom bestelt, maar de kwaliteit deed pijn aan m'n ogen.... was ook niet demontabel


Blok doet het nog niet helemaal lekker hoor pret, als ik het wph moet geloven zijn de platen van de koppeling krom : Cluth wil not disengage: 1. Too much free play 2. Plates warped
Motorcycle creeps when clutch disengaged: 1. Too much free play 2. Plates warped.
Free play is er helemaal niet zelfs, en als ik um dan zo strak zet dat het zaakje ontkoppelt pakt de koppeling nog steeds soms een beetje en dan weer niet.. dat zullen ze wel met creep bedoelen denk :?
Dit zijn trouwens niet de koppelingsplaten, die noemen ze discs :?

maar je kickstarter werkt geweldig :} ,die 2 graden verschil in de vervroeging lijkt de kickbacks te hebben uitgeschakeld :) zie alleen niet erg veel nut in die decompressor, je krijgt m zonder ook wel makkelijk door de compressie, duurt alleen iets langer :?

ok, das ff kijken dus wat er aan de hand is.
kan zijn dat die koppelingsstift niet goed is, daar heb ik toen een tijd mee zitten kloten, das ook weer een hybride versie om het passend te krijgen :X kijk die ff na
 
Bij rocket caferacerparts komen ze vandaan.
Ik heb nog een zwart gespoten liggen , daar kan je eventueel het geluid mee testen.
 
:) Alleen die misfire's zijn niet zo fijn.. meestal valt hij er niet door stil, maar het is irritant als je net wil gassen :9 Er zitten scheuren in de behuizing van de bobine, ik denk dat de oorzaak daar ligt.


Tof Hawk *D , dat kunnen we dan wel regelen als ik langskom voor het zitje.
 
Gister even bezig geweest met de koppeling, en het lag gelukkig aan de stift :)

De stift inclusief arm lag net even wat verder van de koppeling vandaan dan bij de FT500 carterdeksel.
Ik heb dan ook de FT500 deksel weer gemonteerd. En dat komt eigenlijk wel goed uit, want het gat dat de kickstarter in de (XR ?) deksel had geslagen had voor de rest voor een hoop scheuren gezorgd, dus die moest toch vervangen :9

Zo te zien was het niet helemaal goed gegaan met het gaatje fabrieken voor het decompressie armpje bij de FT500 deksel, deze heb ik gevuld met een epoxy plug.
Ik maak nu wel een hendeltje op het stuur om de decompresseur te bedienen :)

Ook begonnen met de remklauw adaptor
Is nog best wat kloten, omdat ik geen enkele referentie heb hoe de klauw moet zitten :P

full
 
Gister even bezig geweest met de koppeling, en het lag gelukkig aan de stift :)

De stift inclusief arm lag net even wat verder van de koppeling vandaan dan bij de FT500 carterdeksel.
Ik heb dan ook de FT500 deksel weer gemonteerd. En dat komt eigenlijk wel goed uit, want het gat dat de kickstarter in de (XR ?) deksel had geslagen had voor de rest voor een hoop scheuren gezorgd, dus die moest toch vervangen :9

Zo te zien was het niet helemaal goed gegaan met het gaatje fabrieken voor het decompressie armpje bij de FT500 deksel, deze heb ik gevuld met een epoxy plug.
Ik maak nu wel een hendeltje op het stuur om de decompresseur te bedienen :)

Ook begonnen met de remklauw adaptor
Is nog best wat kloten, omdat ik geen enkele referentie heb hoe de klauw moet zitten :P

[afbeelding]

klopt, juist vanwege dat decompressie gat heb ik het XL deksel gebruikt _O- gelukkig is dat nu opgelost :Y
 
O-)


Zonet de verlichting-boom afgemaakt en alles doet het *O* Pfew, niks irritanters dan storing in die spaghetti :P

Weer minder leuk is dat de sproeiers die ik had besteld uit de envelop zijn gehaald :(
 
Heuj oma :) , oprotten ! :(

Zo da's weer een aardig tijdje geleden. Kwam oma ook tegen op de motort.. heeft een tijdje in de schuur gestaan wegens het ontbreken van motivatie..

Was namelijk gezakt voor m'n theorie, en had ontdekt dat de fiets nog voor geen meter reedt :+ (Vering,twverhouding,afstelling)

Maar goed, nu weer aan de bak om de fiets in te kleuren :9

Eerst nog even het voorspatbord ingekort
Foto-XQJON6AG-D.jpg

Foto-JULNQ8F3-D.jpg


En nu bezig met de tank strippen
Foto-MNCNAUXX-D.jpg


Zitten dikke lagen plamuur/primer op die niet reageren met de afbijt, dus het gaat niet erg vlot.
 
Niet echt nee :P

Ben weer wat verder met de tank.
Wat zijn die nylon staalborstel alternatieven een pracht uitvinding :Y

Achteraf vraag ik me af waarom ik de tank helemaal kaal heb gemaakt, er zijn een hoop deuken bij gekomen na het verdwijnen van plamuur B|

Daarom ben ik toch maar gaan experimenteren met de epoxy-lak, als ik het nog eens netjes wil ga ik op zoek naar een andere cb250rs tank.

Foto-CRXQA7IN-D.jpg

Foto-7U7AARDH-D.jpg

Foto-BBA4ILEZ-D.jpg


Zoals te zien op de tweede foto zitten er nog wat verfresten, het idee hier achter is samen met de deuken een verwaarloosde look te creëren, onder een beschermend jasje... of zo :P

Zoals op de 3e foto te zien is het totaal niet strak, de lak is stroperig en vloeit niet goed. Dat wordt flink schuren.

Maar in principe is het experiment geslaagd _O-
 
Maar weer eens een update , van groot formaat :$

Die epoxy-lak was 10x niks, ook niet goed strak te schuren..
Dus dat had ik er al snel weer af gebarbecued.

Hele fiets weer gedemonteerd en het nodige voorbereid voor een likje verf.

Frame eerst behandelt met brunox-epoxy (topspul, aanrader ! Al kan ik over de kwaliteit van de bescherming natuurlijk nog niks zeggen :+ )
en vervolgens bedekt met een laag bruin-met-een-beetje-rood van Histor:
Foto-S6RM3SIH-D.jpg

Eveneens de tank en zit, eerst met epoxy-primer en daarna toch het geel van Histor (Hier komt nog 2k-blank overheen).
Foto-CXZPA33D-D.jpg

Foto-NVZYFIQJ-D.jpg


Toen was het motorblok aan de beurt, lekte olie bij de linker-carter- en kopdeksel:
Foto-84M4QQGY-D.jpg

Foto-6HH37VMS-D.jpg

Nokkenas lagerschalen zien er nog zalig uit, toch fijn om dat zeker te weten :)
Er zitten wel wat minuscule pitjes op de nokken en klepstoters, ben wel benieuwd wat daar de oorzaak van is.. of is het normale slijtage :?

Ook viel me een reparatie/modificatie ? op aan de nokkenaskettingspanner :
Foto-LVCCLJ77-D.jpg

Foto-T3JG6MPO-D.jpg

Het geheel komt totaal niet meer overeen met de plaatjes in het WPH, maar het zit volgens mij wel goed :z

Nieuwe pakkingen, en klaar voor montage })

Foto-63A748GD-D.jpg

Foto-FAOHXOLT-D.jpg

Foto-FEEVXSVA-D.jpg

Foto-RMNEMJGI-D.jpg


Momenteel aan het stoeien met de elektra componenten, er is niet zoveel (uit het zicht) plek meer :(

Dat was 'm weer :W
 
Ziet er goed uit! :)

Een paar pagina's terug had je het over een 27 en een 33 pk versie, de 27 pk versie is speciaal voor duitsland, waar motoren met 20kw goedkoper te verzekeren waren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan