CB250RS/FT500 --> CB500RS

pitting op de nokkenassen en tuimelaars zijn volges mij vaak voorkomend bij dikke eencilinders B| Honda's hebben wat dat betreft zowiezo een slechte reputatie (de VF serie bv)

hopen dat de schade meevalt, anders ff een expert raadplegen
 
Ah bedankt bowler, dat scheelt me weer een hoop tijd op zoek naar de begrenzende factor in de carburateur ;)

@pretpiloot; Ah oke.. het valt wel mee volgens mij, maar ik zal eens even zoeken of ik er wat over kan vinden.

Een idee om ooit eens die kop flink onder handen nemen, ook meteen kogellagering er in..
Maar dan is een heel rfvc blok misschien wel goedkoper ... :z |(
 
Die pitting schijnt inderdaad veel voor te komen, het enige advies wat ik vond is om nieuwe oem tuimelaars te kopen als je de nokkenas vervangt door een betere.

Afstelling klopt inmiddels al wat meer.
Ik heb de hoofd-sproeier opgeboord naar 1,5 mm, wat volgens een tabel redelijk overeen komt met een keihin sproeiertje 150.. maar dit gaf weinig verschil, vol gas nog steeds niet mogelijk.

Toen de db-killer uit m'n brommert er in gezet (een bus met een binnenmaat van 28mm) en nu loopt ie al een heel stuk verder op in toeren..

Filmpje: klikkerdeklikhier

Quote uit de FT-500 Ascot faq:
I got some useful power gain in my low-budget FT 500 road racer by:
1) cutting apart the stock headpipes, removing the inner tubes and enlarging the opening at the header flange, then rewelding tubes so that they join in a V-shaped collector in front of the frame downtube.
Then a 1 7/8" chevy header 'U-bend' was cut and manipulated to route the exhaust to the stock end location. A large free flowing muffler can is then required so as not to strangle the engine. 2) pitch the stock airbox and use the biggest K&N that will fit on the bike. Mine has an angled mounting bellows so that the filter body can clear the frame.
3) rejet the carb and use thin washers to adjust needle height. my FT ran last with a #190 main jet and was still lean.

Iemand een idee waar zulke grote maten (keihin rond, >190) worden verkocht ?

Foto-PZKVZ4UX-D.jpg

Foto-XIX64TUP-D.jpg

Foto-I7XMNXFX-D.jpg

Foto-IUUBUJ4F-D.jpg
 
me VTR250 met tuimelaars heb ook wat pitting op de nokkenassen en tuimelaars B| is idd Honda kwaaltje

leuk filmpje *D

MADRacing in noord-scharwoude kan je wel aan aparte maten sproeiers helpen :Y die tunen ook supermono's en 2takt racers namelijk ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan